Gå til innhold

Varsler omfattende overhaling for Rainbow Six Siege


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner tiden da spill fikk oppfølgere med noen års mellomrom. Spill holdes i live altfor, altfor lenge. Enten det skyldes mikrotransaksjoner, remasters, live service, relansering på nye konsoller eller annet.

Det er ikke så festlig å vente 12-15 år mellom hvert GTA/Red Dead/Witcher/Elder Scrolls/Sims/Hearts of Iron/MarioKart (sett inn IP-en du måtte foretrekke). I dette tilfelle (Siege) hadde det vært mer interessant om et nytt spill ble bygget fra bunnen av, fremfor å polere et ti år gammelt spill.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne godt tenke meg litt god, gammeldags Rainbow Six, jeg - men skjønner jo også at Ubisoft ikke lager slike spill lengre.

Heldigvis finnes det mindre utviklere som holder sjangeren "tactical shooter" i live nesten på luft og kjærlighet, slik som med VOID Interactive sitt Ready or Not. Men det kunne vært gøy å se hva et Ubisoft-budsjett hadde gjort for sjangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (23 timer siden):

Savner tiden da spill fikk oppfølgere med noen års mellomrom. Spill holdes i live altfor, altfor lenge. Enten det skyldes mikrotransaksjoner, remasters, live service, relansering på nye konsoller eller annet.

Det er ikke så festlig å vente 12-15 år mellom hvert GTA/Red Dead/Witcher/Elder Scrolls/Sims/Hearts of Iron/MarioKart (sett inn IP-en du måtte foretrekke). I dette tilfelle (Siege) hadde det vært mer interessant om et nytt spill ble bygget fra bunnen av, fremfor å polere et ti år gammelt spill.

Helt enig. Det virker som utviklere ikke skjønner at det finnes mellomting mellom oppfølgere 2 ganger i året (Assassin's Creed, Guitar Hero) og hvert tiende år (Destiny, GTA).

Spør du meg burde de legge seg på 2-4 år mellom oppfølgere, avhengig av spillet. Innimellom kan de ha store forbedringer og innimellom kan de bare gi oss mer av det samme. Insomniac føler jeg har en fin balanse på den fronten.

Lenke til kommentar
22 hours ago, Hawko said:

Kunne godt tenke meg litt god, gammeldags Rainbow Six, jeg - men skjønner jo også at Ubisoft ikke lager slike spill lengre.

Heldigvis finnes det mindre utviklere som holder sjangeren "tactical shooter" i live nesten på luft og kjærlighet, slik som med VOID Interactive sitt Ready or Not. Men det kunne vært gøy å se hva et Ubisoft-budsjett hadde gjort for sjangeren.

Problemet er at de er alle coop og/eller multiplayer. Jeg savner et godt singleplayer taktisk skytespill. 

Med ready or not som du nevner eneste unntaket der man får en god fullverdig spill opplevelsene I singleplayer.

Six days in Fallujah er en annen mulighet nå som de har lagt til AI teammates. 

Men feks ground branch hadde hvert fantastisk om man hadde brukbare Ai teammate. Og om man kunne planlegge som i de ekte R6 spillene hadde det hvert epic 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...