Gå til innhold

Anmeldelse: The Witcher: Sirens of the Deep

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Peter Johansen said:

Er overhodet ikke imponert over de fleste spillene du lister opp der. Og f.eks. trekke fram fotballspill hvor man kan både spille mannlige og kvinnelige lag, når jeg snakker om feminisering av historie-baserte sjangre som hovedsaklig appellerer til menn (sci-fi, fantasy, action), er jo totalt irrelevant. Og ikke få meg i gang om Jedi Survivor, der er det mye å ta tak i...både med karakterene, historien og det tekniske.

Du påsto at det bare kom spill med damer i hovedrollen. Den lista der viser det stikk motsatte. At du velger å ignorere alt annet og kun fokusere på dem som ikke har nok menn for deg, betyr jo ikke at det bare kommer spill med damer slik du mener.

Jeg siterte bare topp 10. Det var to spill med kvinnelig hovedrolle blant topp 30, lenger enn det gadd jeg ikke siden du har bestemt deg for at det er kun damer - og da kan ikke en faktabasert liste overbevise deg annerledes.

At du må ha menn for at du skal syntes noe skal være bra og ikke liker medie med kvinnelige hovedroller, er helt greit det. Men, det er og blir en subjektiv mening.

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Peter Johansen said:

Er overhodet ikke imponert over de fleste spillene du lister opp der. Og f.eks. trekke fram fotballspill hvor man kan både spille mannlige og kvinnelige lag, når jeg snakker om feminisering av historie-baserte sjangre som hovedsaklig appellerer til menn (sci-fi, fantasy, action), er jo totalt irrelevant. Og ikke få meg i gang om Jedi Survivor, der er det mye å ta tak i...både med karakterene, historien og det tekniske.

Det virker som folk tar til takke med og hyller middelmådighet nå, fordi den generelle kvaliteten har synket så betraktelig. Ja, en sjelden gang i blant får man et bra TV-show, film, dataspill og liknende: a la The Gentlemen, Kingdom Come Deliverance II, House of the Dragon sesong 1 osv.

Jeg opplever at det er noen her som kjører Audun Lysbakken-modellen, og bevisst argumenterer på uredelig vis, ved å prøve å tåkelegge hva som egentlig er kjernen i argumentene til de man diskuterer med.

Hvis vi skal gå noen år tilbake...

Civilization 1 og 2 er regnet som gode spill, test of time, revolutions mm. er temmelig dårlige. 

På super Nintendo var det en del gode spill, men MYE møkk. Det man husker er klassikerne, mens bomkjøpene blir glemt. Det er en grunn til at folk kjøpte gaming-blad for å finne ut hva som var verdt pengene.

Og hvem har vel ikke lidd seg igjennom mange dårlige norske filmer. Olsenbanden var kanskje bra en stund, men de filmene ble dårligere og dårligere. 

Det sagt, DEI og lignende er kanskje enda en feilkilde i enkelte bedrifter, men i den store sammenhengen har det nok lite å si. Det er maaaange andre grunner til at ting blir dårlig eller middelmådig. Se f.eks EA sjefen som mente at Dragon age spillet floppet pga manglende live-tjenester.. 😅

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (3 timer siden):

Det virker som folk tar til takke med og hyller middelmådighet nå, fordi den generelle kvaliteten har synket så betraktelig. Ja, en sjelden gang i blant får man et bra TV-show, film, dataspill og liknende: a la The Gentlemen, Kingdom Come Deliverance II, House of the Dragon sesong 1 osv.

Jeg opplever at det er noen her som kjører Audun Lysbakken-modellen, og bevisst argumenterer på uredelig vis, ved å prøve å tåkelegge hva som egentlig er kjernen i argumentene til de man diskuterer med.

Skal vi heller lage en liste med 1000 dårlige spill og filmer laget før 2015..?
Jeg tror ikke 10 000 ville vært noe problem heller -- og da ser man ikke på indie-spill og filmer heller, som har eksplodert på denne siden av 2015.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...