Gå til innhold

Hjemmesnekringen blir enklere med en grovstøvsuger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whoo, vi eier enda en testvinner - og jeg visste det ikke engang! :woot:

Vår WD 6 S er forrige modell, med annen grafikk på strømbryteren (eneste forskellen det jeg kan finne).
Men ellers samme utstyrspakke. Vi bruker den for grøvere jobber, som støvsuging i kjelleren og bilen.

Vi kjøpte også nylig en "expendable" WD 4 S for rengjøring garasjen og de mer skitne områdene. For treflis, muselort etc.
Gikk for WD 4 istedet for den billigere WD 3, da WD 4-5-6 bruker samme filter og pose.

Og så har vi en Karcher T11 /1 HEPA 14 for stuen og møbler.

Alle modellene har også samme rørdiameter, 35mm, så alle munnstykkene kan brukes om hverandre (har munnstykkene for "inne", "bil" og "garasje" separat i egne Smartstore bokser)

For tilbehør kan jeg befale denne (ihvertfall når den er på tilbud til 398 Kr.):
https://www.proshop.no/Stoevsuger-Tilbehoer/Kaercher-Car-interior-cleaning-kit-2863-3040/2877324

Slangen er en skjøt som forlenger slangen på WD 4-5-6. Den brune, myke børsten fungerer også utmerket ved støvsuging av trepanelvegger. Men jeg liker ikke helt designet. Åpningen er for liten, og WD 6 på full guffe er så kraftig at den prøver å suge opp børsten, og effektivt tetter seg selv etter ganske kort tid. Mye støv blir også sittende igjen i børsten istedet for å bli sugd inn i posen.

For bruk i bil anbefaler jeg også Nilfisk sin munnstykkepakke.
https://www.proshop.no/Stoevsuger-Tilbehoer/Nilfisk-Premium-car-kit-top-box-hobby/2725143

Mye lengre og bedre slangemunnstykke for imellom setene, og både børste og sugenal fungerer like bra eller bedre enn Karcher's egen variant. Standard Nilfisk rørdiameter er 36mm, så de kan brukes på Karcher's støvsugere, men ikke omvendt.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...