Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva heter smerte fra tommel til nakke/hals?

Krig og fred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krig og fred skrev (49 minutter siden):

Det skyter smerte fra tippen av tommelen opp langs armen og opp langs halsen opp til øret. Har dette noe navn? Jeg fant «cervical radiculopathy» men det er motsatt, altså fra nakke ned til finger. 

Høyre eller venstre side?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Du ringer legevakten og spør. Om det er slag eller infarkt eller noe slikt, må du behandles umiddelbart. Snakk med dem.

Sånn jeg forstår det så er hjerteinfarkt smerte på venstre side. Dette jeg opplever kommer en sjelden gang i blant, og blir fort borte. 

Lenke til kommentar

Høres ut som en klemt nerve som plexus brachialis; den kan ligge litt trangt i annet vev hos noen og bli påvirket av stramme / anspente nakke og skuldermuskulatur. Om du f ex går og er stresset eller har belastende yrke som elektriker osv.

Om du er sikker på det ikke er noe alvorlig så ville jeg gått til manuellterapeut og få det undersøkt. 

Lenke til kommentar

Nervesmerter (nevralgi) stammer ved roten av en nerve og forplanter seg utover. Motsatt er svært sjelden, og ses i enkelte tilfeller med såkalt hyperestesi (overfølsomhet), men dette rammer stort sett større områder enn dette, og da er det oftest begrenset til et lite område.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Mange som har tenkt sånn som nå har på seg den fineste trefrakken de har i skapet, permanent. Bare ta en tur til fastlegen bedre føre var en etter snar.

Dæven døtte. Det fortelles om en smerte/ubehag, mye sannsynlig av nevrologisk karakter, som kommer og går. Ikke latent og som heller ikke affiserer de mer vitale og farefulle steder på kroppen. Heller ikke jeg ville valgt å se døden i øynene ut av dette..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (4 minutter siden):

Heller ikke jeg ville valgt å se døden i øynene ut av dette..

Nei det gjorde ikke jeg heller i mars, men jeg er veldig glad for at jeg tok en tur til legen for det, det er vel akkurat den type tankegang som gjør at kvinner lever lengere enn menn.

Sovna skrev (7 minutter siden):

Det fortelles om en smerte/ubehag, mye sannsynlig av nevrologisk karakter, som kommer og går.

Akkurat, jeg hadde det samme problemet. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Nei det gjorde ikke jeg heller i mars, men jeg er veldig glad for at jeg tok en tur til legen for det, det er vel akkurat den type tankegang som gjør at kvinner lever lengere enn menn.

Akkurat, jeg hadde det samme problemet. 

Skjønner, tror deg på den. Han får vel vurdere sterkt dine anmodninger i så tilfelle. Bedre føre var..osv.

Å bestemme tresort på kista tenker jeg derimot er litt i tidligste laget..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...