Gå til innhold

Viser kvifor du ikkje bør kaste vekk pengar på tidleg tilgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (12 minutter siden):

Når du kjøper et spill på lanseringsdagen, betaler du mest mulig for dårligst mulig produkt. Early access er å betale for å gjøre kvalitetssikring, egentlig en jobb du burde få betalt for å utføre.

Så sykt spot-on! 😳🕹️👏

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte meg tidlig tilgang, og har kost meg i utallige timer allerede

Kjøpte meg like gjerne spillet selv om det er på Game Pass, ser for meg at dette blir for meg like mye spilt som Skyrim

Storkoser meg, og spillet kjører smooth på AMD maskinvare i UWQHD og ser utrolig vakkert ut.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er synd at det er lov å lansere et uferdig produkt og så gjemme seg bak "early access" dersom det ikke virker som det skal.

Derfor ender vi ofte opp med sånt som det her:

image.png.91475dfde2a49d12f82b2d3b55c83a36.png

"Early Access" på andre året, fortsatt til salgs for 500kr (fullpris), men hele prosjektet er mer eller mindre forlatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
SynT skrev (9 timer siden):

Eneste som har gjort early access riktig er eg kan tenke meg er Minecraft

• €10 Alpha
  • €15 Beta
  • €20 Release

Jeg har kjøpt en del early access spill som har gjort gjort ting riktig. Factorio betalte jeg 200 for på early access, og det kostet 400 ved release, og har ikke kostet mindre.

Har kjøpt mange andre Early Access spill også, og jeg tror det som er felles mellom de har gjort ting riktig er at de er indiespill. 

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Fleskelars said:

Kjøper BARE ea hvis det er indie-spill . Et godt eksempel er 7 Days To Die - 10 år i ea , hatt jaggu mye morsomt med det spillet.

10 år i early access er svindel. Hvis ikke du klarer å ferdigstille et produkt på 10 ÅR, har du ingenting i spillutviklerbransjen å gjøre. Early access brukes da bare som en catch-all-unnskyldning fordi du ikke gidder å fikse bugs.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev:
11 minutes ago, Fleskelars said:

Kjøper BARE ea hvis det er indie-spill . Et godt eksempel er 7 Days To Die - 10 år i ea , hatt jaggu mye morsomt med det spillet.

10 år i early access er svindel. Hvis ikke du klarer å ferdigstille et produkt på 10 ÅR, har du ingenting i spillutviklerbransjen å gjøre. Early access brukes da bare som en catch-all-unnskyldning fordi du ikke gidder å fikse bugs.

10 år er drøyt ja og de har fått mye pepper for dette . Men det er ikke alltid snakk om bugs vetu , det meste går på utvikling av et spill - dette tar tid hvis det er et lite team . Det aller viktigste for et spill i ea er kommunikasjonen mellom kundegruppe og utvikler - hvis utviklere er flinke med dette , unngår man masse krøll.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Artig sa når vi ser på dagens digitale verden, men blir feil å basere dette kun på ett spill. Og det er så mange faktorer som går inn i dette at det virkelig ikke finnes noe fasit. 
 Det kan komme ann på individet og hans/hennes smak og penger osv. Kan komme ann på CV'en til utvikler og/eller utgiver.

For å bruke meg selv som eksempel: Er mer glad i å ha fysiske spill og har en stor backlog, som alle av oss, så kan oftest vente, men det finnes jo unntak. Jeg var ALT for gira på Ghostwire:Tokyo at jeg for første, og hittil siste, gang preordered spillet slik jeg kunne spille det så fort som mulig og jeg angrer nøyaktig null. Elsker det spillet, og skal ha det fysisk og. 
 På en litten annen måte venter jeg alt for kjeldent på fysiske utgaver av PSVR2 spill siden de ofte tar for lang tid. Her har jeg driti meg litt ut noen ganger med å kjøpe de på dag én, som Alien Rogue Incrusion som ble patchet ikke så lenge siden. OK, det var ikke noe pre-order og måtte ikke betale ekstra, men poenget er jeg burde ha ventet med det. 

Tror noen utviklere og/eller utgivere kan gi ut et ganske så ferdig spill, som Tango med Bethesda gjorde med Ghostwire, og nå Tango (uten Bethesda) er noen jeg kunne tenke meg å gjøre det igjen om de lager et nytt spill  som jeg blir max gira på. Og jeg tjener jo bra nok til at jeg kan slenge fra en 200 lapp til noe slikt. HAdde kanskje og gjort med et internt Nintendo spill eller to. Kunne ha slengt å Platinum men de virker som de har forfalt seg en del de siste årene =(::::

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...