Gå til innhold

Finner ikke chromecast, må slå av og på wifi på telefonen


Anbefalte innlegg

Har fått meg meg ny rouer, Asus AX4200. Alle produkter kobler seg fint til wifi, men for at jeg skal finne chromecasten som er tilkoble tv på telefonen så må jeg slå av og på wifi på telefonen, ikke hver gang, men typisk daglig. Har forksjellige navn på  2,4Ghz og 5Ghz for å kunne skille de, og prøvd med med å la chromecast og telefonen være tilkoblet begge deler hver sin gang, men akkurat lik.

Har ikke ikke klart å fremprovosere problemet, annet at jeg venter til neste dag, men er ikke nødvendigvis at problemet har hvert til stede da, men kan dukke opp senere på kvelden.

Chromecast er tilkoblet wifi nettet, har og tilbakestilt og satt den opp på ny, uten at det hjalp noe.

 Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Edit: Tittel

Endret av «Quattro»
Lenke til kommentar
  • «Quattro» endret tittelen til Finner ikke chromecast, må slå av og på wifi på telefonen
Videoannonse
Annonse

Finner andre enheter Chromecast-en hele tiden - er problemet kun på din telefon?

Og den nye Asus-ruteren er det eneste wifi-aksesspunktet du har?

Hvis Android-telefon, kan du f.eks. prøve et verktøy ala dette når telefonen ikke finner Chromecast-enheten: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mdns_discovery.app&pli=1

Sentralt da, vil være å se i utgangspunktet hvilke andre enheter man finner via mDNS-discovery, og evt. da om det er kun Chromecast som ikke dukker opp når problemet oppstår.

Generelt vil jeg normalt sett anbefale at man kjører med SmartConnect - som Asus kaller det - aktivert, med 2.4 og 5GHz på samme SSID. Men naturligvis, har man få enheter og er eneste bruker etc, er det som regel greit å ha kontroll på dette. Men så lenge man ikke har noen spesifikke utfordringer i utgangspunktet, ville jeg hatt det påslått.

 

Lenke til kommentar

Problemet gjelder min og kona sin telefon, har ikke andre telefoner å teste med, men me har samme modell.

Ja, Asus'n er eneste wifi-aksespunkt

Får ikke opp noenting når jeg holder inne search knappen inne i mDNS, testet når problemet var der og etter at jeg slo av og på wifi, fikk fortsatt ikke noe opp i mDNS selv om jeg da fikk koblet meg på chromecasten, må jeg skrive inn noe i service type, eller noe annet jeg gjør galt med den appen?

Grunnen til at jeg ikke bruker SmartConnect er fordi på tidligere router, så var der litt bugs når jeg befant meg i enden av rekkevidden på 5Ghz og mobil skulle over på 2,4Ghz. Men det fungere kanskje noe bedre nå? Men har ikke testet på ny router, jeg bare delte det opp med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...