Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Er I russland, reiser hjem I morgen.

Har møtt en kvinne jeg har kommunisert med i flere år

Jeg bare lurer på har jeg blitt lurt.

Sender henne 2000 kr i måneden.

Kommuniserer stort sett greit. Hvis jeg ikke betaler henne, så kan hun tolerere det. Har hatt en periode på 6 måneder der jeg ikke betalte henne. Jeg har skrevet dumme ting fordi jeg har vært bitter på grunn av covid pandemien, og ikke kunne reise til russland. Har skrevet ganske syke ting som jeg er veldig flau over som: jeg er glad for at den gravide kona i kursk blev drept av ukrainske soldater og linket til denne videon: 

og denne forferdelige videoen som viser en drept bestemor i kursk: 

Og så har jeg skrevet at jeg håper det blir krig mellom nato og russland.

Jeg beklager hvis videoene er for grafiske. Men føler at jeg ikke kan få gode råd uten at folk vet hva slags dritt jeg har skrevet. Hvis dette strider mot retningslinjene, så vennligst ikke total banne meg, bare fjern innleget vennligst. Dette er ett serøst innlegg.

Hun blev naturligvis bekymret. Så hun ville møte meg med en vennine som jobber i politiet. Jeg møtte begge kvinnene i st petersburg den 9 februar. Venninen hadde på seg politi bukse, så det er ikke noe tvil at hun jobber politiet. Vi møttes hadde det hyggelig, spiste på restaurant. Jeg drakk meg så full at de måtte hjelpe meg å gå tilbake til hotellet (gjennom halve byen), siden jeg vinglet og vandret ut i veiene.

Vi skulle egentlig på hockey kamp. Hun kjøpte billet til meg. Men så sier hun at hun er syk. Jeg har bare møtt henne 1 gang. Jeg føler på en frykt for at jeg driver å betale for en annens mann avkom og at hun bare møter meg for å melke penger. Jeg har ingen håndfaste bevis, men er kanskje paranoid. Jeg ønsker ingen moralpreken, at folk skal kalle meg drittsekk for ting jeg har skrevet. Det hjelper ingen. Jeg er en angrende synder. Jeg er fullt innstilt på å skjerpe meg. Følge virtue ethics og stoisk filosofi for å leve ett godt liv med harmoni.

Jeg bearbeider min tidligere dårlig oppførsel med en quote fra den romerske keiser Marcus Aurelius:

"Not to feel exasperated or defeated or despondent because your days aren't packed with wise and moral actions. But to get back up when you fail, to celebrate behaving like a human—however imperfectly—and fully embrace the pursuit you've embarked on."

ingen grunn til å gi moralpreken, da jeg har nå ett godt filosofisk rammeverk for å leve bedre

Men tror dere det er risiko for at jeg har blitt lurt?

Endret av faen ta Ladoga Hotel
.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en god venn for mange år siden som gikk på det samme, flere ganger. Hadde ikke hjerte til å fortelle han at han ble lurt trill rundt, bare ymtet forsiktig om det...

Det han ikke sendte av uføretrygden sin til sine kjærester i Thailand sparte han for å kunne reise dit selv en gang i året.

Den siste turen kom han aldri hjem fra. Han ble funnet på et hotellrom i Frankfurt.

Man kan si så mye man vil om det, men én ting er helt sikkert! Jeg har aldri sett han så lykkelig som de siste årene av livet hans! ❤️

Lenke til kommentar

Venninen hennes inviterte meg på bryllup Mellon venninen of broren til kvinnen jeg kommuniserer med I 2023, den har jeg sannsynligvis gått glipp av pga ocd. Jeg vet ikke, har bare en ekkel følelse. Russland er ett fremmed land, og får en slags eksistensiel følelse av fremmedgjørelse, og den følelsen gjør at jeg på en merkelig måte føler meg ekstra utsatt for svindel. Føler meg ganske ensom her, og tenker mye, siden hun ikke vil møte meg fordi hun er syk. Tenker bare hva om hun lyver om at hun er syk. Igjen så vil jeg være takknemlig for forslag til røde flagg jeg bør være oppmerksom. En faktor i min paranoia er at det er et avstands forhold. Sitter litt med tanken om at det er rart at hun denne gangen bare kunne møte meg 1 gang, når jeg trossalt har reist over 1000 km, og jeg har jo ikke reist til russland mange ganger. 

Lenke til kommentar
faen ta Ladoga Hotel skrev (2 minutter siden):

Jeg bare er litt paranoid og tenker mye

Du tenker IKKE. Man gjør som regel ikke det i sånne situasjoner, men det finnes det ingen i verden som kommer til å klare å overbevise deg om. Nyt det mens du har det! Usikkerheten kommer til å gnage deg hele tiden, hvilket er utgangspunktet for tråden, men det er helt fantastisk mens det skjer! ❤️

Lenke til kommentar

Forresten glemte å skrive det. Det som gjør at jeg føler meg litt bekymret er at jeg sendte henne penger for å kjøpe cannabis. Cannabisen har jeg ikke fått siden vi møttes bare 1 gang. Hun sier at hun skal sendte tilbake pengene, etter at jeg ba henne om det. Jeg er ikke gjerrig, har tenkt å sende tilbake pengene til henne med en gang hun sender de til meg. Det er ikke pengene jeg vil ha. Men tenker rent spillteoretisk, hvis hun faktiskt sender tilbake pengene så er vel det kanskje ett signal om at hun er ekte. Tenker der er smart å teste henne på den måten. Men sitter med paranoide tanker som hva om hun ikke sender pengene tilbake

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, trn100 said:

Du tenker IKKE. Man gjør som regel ikke det i sånne situasjoner, men det finnes det ingen i verden som kommer til å klare å overbevise deg om. Nyt det mens du har det! Usikkerheten kommer til å gnage deg hele tiden, hvilket er utgangspunktet for tråden, men det er helt fantastisk mens det skjer! ❤️

Ja takk. Jeg må bare nyte det:) jeg skal jo dø en dag

Lenke til kommentar
27 minutes ago, trn100 said:

Hadde en god venn for mange år siden som gikk på det samme, flere ganger. Hadde ikke hjerte til å fortelle han at han ble lurt trill rundt, bare ymtet forsiktig om det...

Det han ikke sendte av uføretrygden sin til sine kjærester i Thailand sparte han for å kunne reise dit selv en gang i året.

Den siste turen kom han aldri hjem fra. Han ble funnet på et hotellrom i Frankfurt.

Man kan si så mye man vil om det, men én ting er helt sikkert! Jeg har aldri sett han så lykkelig som de siste årene av livet hans! ❤️

Uffda det var trist. Jeg kondolerer. Jeg forstår han, må være trist og meningløst å reise hjem når man føler seg tom. Det var kjipt

Lenke til kommentar

Vil bare tilføye noe jeg tenker er viktig. Når jeg var i russland i 2023. Før jeg møtte henne. Så var det 2 kvinner som kom bort og ville snakke med meg, mens jeg vandret bort til hotellet etter at jeg vekslet penger. Så fort jeg tokk opp oversetter appen så ville de ikke snakke med meg. Og før det når jeg gikk til banken, så kjente jeg at en person løp opp mot ryggen min, og når jeg snudde meg så var det en kvinne som hadde revet av en lapp på min nye bukse. Når jeg reiste til russland i oktober 2024, så var det en eldre dame som plutselig kom bort og ville snakke, jeg ga henne telefonen min, slik at hun kunne skrive inn i oversetter appen, men hun ga tilbake telefonen min. På samme reise i oktober så var det en mann som også ville snakke med meg som de 2 kvinnene i 2023, men så fort jeg tokk opp oversetter appen så avbrøt han interakskonen. Samme dag så en kvinne og en mann som skikket rart på meg og smilte. Når jeg reiste til russland i 2023, rett før jeg gikk inn på hotellet så var det enn mann som skrek navnet mitt og så var det en kvinne ved siden av som lo. Jeg mistenker at jeg kan ha blitt en klovn som har blitt en slags snakkis rundt den kvinnen. Jeg har gjort dumme ting og skrevet dumme meldinger som har blitt politi anmeldt, (på grunn av min idiotiske mangel på å regulere mine følelser) dette er kun norske straffe saker, har ingenting med russiske personer å gjøre. Men jeg var såpass ærlig at jeg sendte kvinnen dokuentasjon på alle siktelsene, og at alle sakene blev henlagt på grunn av tvil om tilregnelighet. Ja jeg har vært en forbanna umoden idiot som har sendt dumme meldinger fordi jeg ikke har klart å regulere følelsene mine. Trenger ingen moralpreken. Som sagt jeg er en angrende synder, og skal ta i bruk stoisk filosofi for å leve bedre

Lenke til kommentar

Jeg tror hun bruker deg for pengenes skyld. Du skriver ganske usammenhengende og det er en hel skog av røde flagg i det du har skrevet, burde vurdere å avslutte kontakten med henne og ikke sende noe mer penger. Det kan virke som at det ikke vil bli noe mer mellom dere slik som du beskriver henne og situasjonen du befinner deg i selv.

Jeg tenker du nok burde konsentrere deg om å oppsøke hjelp her i norge, og forsøke bli litt mer sammenhengende i hodet før du begir deg ut på nye eventyr i utlandet.

Glem drømmen om "stoisk filosofi" og "virtue ethics", det er en avledning fra alt hva du virkelig burde jobbe med i samarbeid med profesjonelle aktører her i norge.

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, freedomseeker said:

1. Du blir lurt, hvis hun faktisk var interessert i deg så ville hun ikke ha bedt om penger
2. En veldig rar historie
3. Søk hjelp hos psykolog(godt ment)

Ok skjønner. Men i russland så er det jo kultur for at mannen betaler. Det er ikke slik som i skandinavia der man deler regningen. Og så tenker jeg at det ikke nødvendigvis trenger å være ett rødt flag. Mennesker er jo ett produkt av evolusjonen. Alle interaksjoner mellom mennesker som ikke er i slekt, er jo basert på transaksjoner. Du får jo ikke bo gratis i en leilighet uten å betale husleie. Du jobber jo ikke gratis for en arbeidsgiver. Historisk sett er det jo sant. På 50 tallet var det jo slik kultur i norge, at mannen betaler. Og jeg er verken psykotisk eller schizopren. Den rapporten som fikk politi sakene mine henlagt, sa at min oppførsel kan sannsynligvis forklares av autisme, men at de ikke kan utelukke schizophrenia. Da jeg lykkes med å lage nokk tvil med vilje. Jeg linker til artikler som begrynner min påstand om at romantiske forhold er basert på transaksjoner: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/G3OPy4/det-gir-mening-aa-se-paa-partnerjakten-som-en-slags-oekonomisk-transaksjon

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reciprocal_altruism

Jeg mener det er naivt å tro at mennesker ikke er som andre dyr. Mennesker er jo trossalt aper/menneskeape dyr. Det sier jo vitenskapen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...