Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring: Om salt og vask

Anbefalte innlegg

Fikk mail fra forsikringen, med link til diverse råd og tips.

Et av dem var denne videoen:

Og linken der til produktet "Salty":
https://www.garasjetid.no/gloss-factory/156358/gloss-factory-salty-konsentrat-fjerner-salt-og-hemmer-korrosjon

Ser ut som sponsing, eller er dette bra?

Har ikke hørt om sånt spesielt stoff som skal brukes sånn før. Kanskje der er andre like bra produkter lettere tilgjengelig, hvis det er viktig å gjøre akkuart sånn. Har alltid bare spylt med van hvis jeg tror det er kommet på mye salt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (1 minutt siden):

Fikk mail fra forsikringen, med link til diverse råd og tips.

Et av dem var denne videoen:

Og linken der til produktet "Salty":
https://www.garasjetid.no/gloss-factory/156358/gloss-factory-salty-konsentrat-fjerner-salt-og-hemmer-korrosjon

Ser ut som sponsing, eller er dette bra?

Har ikke hørt om sånt spesielt stoff som skal brukes sånn før. Kanskje der er andre like bra produkter lettere tilgjengelig, hvis det er viktig å gjøre akkuart sånn. Har alltid bare spylt med van hvis jeg tror det er kommet på mye salt.

Slike produkter funker topp, men du må ikke bruke dette merket, der finnes andre. Men ja, fordi salt lager en hinne som kan være litt vanskelig å fjerne. Dette er supert for bilvasken og i spylervæsken, men du MÅ ikke bruke det.

Det viktigste er å bruke vann. Jeg bruker en helt alminnelig vannspreder under bilen. Lavt trykk altså, ikke høytrykkspyler. Flytter den litt frem og tilbake under. Med å gjøre dette så minsker du rustangrep voldsomt! Jeg har gjort dette (vannspreder under bilen altså) i åresvis på alle bilene mine og har knapt noe rustutvikling å snakke om, selv på biler som er kjent for å ruste friskt (som Pajero).

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette syns ikke jeg er greit. Forsikringen kan gjerne komme med tips, men å pushe spesifikke produkter er ikke innafor.

Mailen er sikkert laget av en ung person som ikke har blitt kontrollert. Gi de en tilbakemelding.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
^fmj skrev (19 minutter siden):

Dette syns ikke jeg er greit. Forsikringen kan gjerne komme med tips, men å pushe spesifikke produkter er ikke innafor.

Mailen er sikkert laget av en ung person som ikke har blitt kontrollert. Gi de en tilbakemelding.

En rettelse. Akkuart linken til produktet var ikke i mailen, den sto under videoen. Var en vanlig nyhetsmail.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (1 time siden):

Slike produkter funker topp, men du må ikke bruke dette merket, der finnes andre. Men ja, fordi salt lager en hinne som kan være litt vanskelig å fjerne. Dette er supert for bilvasken og i spylervæsken, men du MÅ ikke bruke det.

Det viktigste er å bruke vann. Jeg bruker en helt alminnelig vannspreder under bilen. Lavt trykk altså, ikke høytrykkspyler. Flytter den litt frem og tilbake under. Med å gjøre dette så minsker du rustangrep voldsomt! Jeg har gjort dette (vannspreder under bilen altså) i åresvis på alle bilene mine og har knapt noe rustutvikling å snakke om, selv på biler som er kjent for å ruste friskt (som Pajero).

Det hadde jeg ikke tenkt på :) Skal testes ut 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...