freakout Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Jeg har funnet ut av en latterlig "BUG" på Asus K8V Deluxe hovedkortet for socket 754. Hovedkortet tar kun 256mb brikker og ikke 512 brikker. Hvis du kjører 2x 256 og 1x512 så starter systemet men resultatene blir mer elendig enn hvis du kun kjører 1x 256 mb ram. Fins heller ingen oppdateringer som fikser dette problemet Tenkte jeg skulle dele det med allmenhetet. Mvh Andreas Endret 17. januar 2004 av freakout Lenke til kommentar
Raider Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 tviler på om det er det..men den er sikkert veldig kresen på åssen ramm du bruker ..akkurat som MSI korta fks på brodern sitt så går noen TwinMos 245..men kanskje Corsair 256 og 512 ..kjønner? står sikkert på siden til Asus åssen ramm som passer... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Får fortsette i denne tråden da; Har du prøvd å kjøre KUN 512MB brikken og sett om resultatene blir noenlunde de samme? Lenke til kommentar
freakout Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Ramen jeg bruker skal fungere på hovedkortet det har jeg sjekket. Det eneste som er forskjell fra 256 brikkene og 512 brikken er at den er dobbelt så stor. Det er ingen annen forskjell på de Lenke til kommentar
freakout Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Pc`n fungerer ikke med en enkel 512 brikke. Den vil overhodet ikke starte Endret 17. januar 2004 av freakout Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har funnet ut av en latterlig "BUG" på Asus K8V Deluxe hovedkortet for socket 754. Hovedkortet tar kun 256mb brikker og ikke 512 brikker. Hvis du kjører 2x 256 og 1x512 så starter systemet men resultatene blir mer elendig enn hvis du kun kjører 1x 256 mb ram. Fins heller ingen oppdateringer som fikser dette problemet Tenkte jeg skulle dele det med allmenhetet. Mvh Andreas Hva slags brikke er det? Det er noen brikker som ikke funker med Athlon64/hk, f.eks twinmos twister brikker. Dette er nok ikke noe bug på ditt kort, men en slags "barnesykdom" med plattformen. Det er jo også mulig at du har fått et skikkelig mandags kort. Lenke til kommentar
Raider Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hovedkortet kan fullt mulig være defekt .. Lenke til kommentar
freakout Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Bruker en Twin Mos pc 3200+ cl2.5 brikke. ikke twiser. Lenke til kommentar
freakout Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hovedkortet er oppe å kjører. Jeg sitter jo på pc`n nå, det takler bare ikke 512 mb brikker ser det ut som. sitter med 2x 256 brikker av samme merke nå Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 AMD64 og RAM er et sørgelig kapittel så langt. Ser heldigvis ut til å være BIOS relatert de aller fleste problemene, så en får bare smøre seg med tålmodighet og vente på updates. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 AMD64 og RAM er et sørgelig kapittel så langt. Ser heldigvis ut til å være BIOS relatert de aller fleste problemene, så en får bare smøre seg med tålmodighet og vente på updates. Jeg har ikke hatt noen problemer med AMD64 og RAM jeg iallefall, men så bruker jeg også minne som er anbefalt av hovedkort-produsentene. Det gjelder alle hovedkort, uansett plattform. Corsair CMX512-3200LL minne fungerer utmerket på alle Athlon 64 hovedkort og er sånn sett et sikkert kjøp, men det koster også litt mer enn TwinMOS... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 vel har nok nevnt dette i minst to poster tidligere , et eks jeg setter inn 2 x 512 TwinMos maskinen blir veldig ustabil bytter så til to like brikker bare at disse er 256 ( altså 2 x 256 TwinMos) alt fungerer som det skall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Corsair CMX512-3200LL minne fungerer utmerket på alle Athlon 64 hovedkort og er sånn sett et sikkert kjøp, men det koster også litt mer enn TwinMOS... Kjøpte dette selv i Corsair TWINX1024-3200LL utgaven. Var tilbud hos komplett og etter litt research, samt tatt med i beregning at jeg ser både på XP nForce2 U400 og A64 plattformer, regnet jeg med at dette var et greit kjøp. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 vel har nok nevnt dette i minst to poster tidligere , et eks jeg setter inn 2 x 512 TwinMos maskinen blir veldig ustabil bytter så til to like brikker bare at disse er 256 ( altså 2 x 256 TwinMos) alt fungerer som det skall. Ja, men ettersom TwinMOS har mange typer 256MB og 512MB brikker så er det ikke sikkert at alle virker. Ifølge Asus så er kun disse minnebrikkene støttet av K8V Deluxe: http://www.asus.com/products/mb/socket754/k8v-d/overview.htm Bruker man minne som ikke er anbefalt så kan man ikke klage dersom det blir problemer... Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Ser ikke grunn til å forkludre det faktum at dette er en tabbe fra AMD og deres partnere. Klart en bør bruke minne som er anbefalt, men da er det også litt drøyt å lansere DDR400 støtte når utvalget er så tynt. Burde heller lansert støtte for "utvalgte RAM brikker" eller rett og slett ventet med lansering til en faktisk støttet DDR400 standarden. Hørte jeg papirlansering av funksjonalitet? Endret 17. januar 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Ser ikke grunn til å forkludre det faktum at dette er en tabbe fra AMD og deres partnere. Klart en bør bruke minne som er anbefalt, men da er det også litt drøyt å lansere DDR400 støtte når utvalget er så tynt. Burde heller lansert støtte for "utvalgte RAM brikker" eller rett og slett ventet med lansering til en faktisk støttet DDR400 standarden. Hørte jeg papirlansering av funksjonalitet? Forkludre, tabbe av AMD og deres partnere - hva tull er dette da?! Kompatibilitetsproblemer med minne og hovedkort er et vanlig problem uansett plattform, enten det er AMD eller Intel. Ansvaret for dette ligger ene og alene på hovedkort-produsentene som har til oppgave å legge inn bedre støtte for minne i BIOS. Kjøper man minne som er anbefalt skal man ikke ha problemer, hvis ikke så gjør man det på eget ansvar enkelt og greit. Jeg liker svært dårlig din insinuering om at AMD har tabbet seg ut og er skyldig i noe som helst her (?) Hvis du tenker på DDR400 REG/ECC minne så er dette helt 'off topic', da det gjelder kun Athlon 64 FX og Opteron. Jeg bruker selv Corsair CMX512RE-3200LL DDR400 REG/ECC minne, og de funker utmerket skal jeg si deg Endret 17. januar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Jepps, og derfor har nok jeg begynt litt bakvendt denne gangen, men valgte brikker som går greit med det meste. Endret 17. januar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg liker svært dårlig din insinuering om at AMD har tabbet seg ut og er skyldig i noe som helst her (?) Kom vel ikke som en bombe. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Så tar vi en pille og roer ned Disse problemene ser nok ut til å vere hk ene da de samme brikkene fungerer utmerket på min P4 og min XP 2500 maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå