Gå til innhold

Leiter etter eit headset uten mikrofon

Anbefalte innlegg

Leiter etter eit godt 7.1 headset uten mikrofon. Eg bruker ekstern mikrofon ( Blue ) så har ikkje bruk for ein i headsettet. Problemet er at eg ikkje greier å finna nokon uten, som har 7.1 surround. Må være trådlaust.

Er det nokon som har anbefalingar ang. dette?

Pris, helst ikkje over 2500 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Olsenhower said:

I software kan du aktivere DTS Spatial Sound, men det er vel ikke helt det samme som 7.1.

Tanken bak 7.1 ( eller 5.1 ) er å kunne høyra fiendar i CoD bl.a .. eg veit ikkje om Stereo med DTS vil kunne handtera dette. 
Har sett litt på Razer Blackshark .. men har hørt litt for mykje om at dei knekk veldig lett..

Lenke til kommentar
1 hour ago, TheKims said:

Har hatt Razer Blackshark V2 i 4 år. Ikke noe som har knekt her og den har opplevd litt røff behandling. Har montert headsett henger under skrivebordet, og det har skjedd mer enn en gang at jeg har dultet stolen borti.

Nice .. godt å veta! Går vekk ifrå Logitech .. softwaren er ... meh ... veit ikkje heilt åssen razer sin Synapse er, men ..  :D

Lenke til kommentar
Shaddiz skrev (52 minutter siden):

Nice .. godt å veta! Går vekk ifrå Logitech .. softwaren er ... meh ... veit ikkje heilt åssen razer sin Synapse er, men ..  :D

Synes Synapse har fungert greit. Det fikk vel mye pes tidligere fordi man måtte registrere seg, men jeg tror at man kan bruke offline konto nå. Jeg synes uansett det er greit å lage en konto for da blir alt av innstillinger lagret i skyen.

Lenke til kommentar
21 hours ago, Shaddiz said:

Tanken bak 7.1 ( eller 5.1 ) er å kunne høyra fiendar i CoD bl.a .. eg veit ikkje om Stereo med DTS vil kunne handtera dette. 
Har sett litt på Razer Blackshark .. men har hørt litt for mykje om at dei knekk veldig lett..

Mennesker har kun to ører, vi hører i stereo. Grunnen til at vi kan høre om ting er foran eller bak oss, og hvilken høyde kommer av formen på ørene og hvordan disse påvirker lyden. Dette kan regnes inn i en såkalt Head-Related-Transfer-Function (HRTF), mer info her: https://en.wikipedia.org/wiki/Head-related_transfer_function

Det holder derfor med stereo hodetelefoner og prossesering med HRTF kan gjøres på PC. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Kalle Klo said:

Mennesker har kun to ører, vi hører i stereo. Grunnen til at vi kan høre om ting er foran eller bak oss, og hvilken høyde kommer av formen på ørene og hvordan disse påvirker lyden. Dette kan regnes inn i en såkalt Head-Related-Transfer-Function (HRTF), mer info her: https://en.wikipedia.org/wiki/Head-related_transfer_function

Det holder derfor med stereo hodetelefoner og prossesering med HRTF kan gjøres på PC. 

Stilig .. elsker å lære nye ting. Betyr dette at softwaren vil gjengi lyden på ein måte so eg kan høyre ( eller at hjernen kan dekode dette ) at skritt kjem bak meg/rundt et hjørne, slik at eg kan reagere på dette før dei skyt meg i ryggen?? ( ikkje at eg er kjapp nok, det faller fort vekk uansett lol ), eller at eg kan høyre at dei er forann meg og til venstre .. kun med stereo headset?
Nei .. dette er ikkje sarkastisk. Eg spør fordi eg ikkje har peiling på dette, og vil veldig gjerne veta meir, samt forstå meir ang. dette.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Shaddiz said:

Stilig .. elsker å lære nye ting. Betyr dette at softwaren vil gjengi lyden på ein måte so eg kan høyre ( eller at hjernen kan dekode dette ) at skritt kjem bak meg/rundt et hjørne, slik at eg kan reagere på dette før dei skyt meg i ryggen?? ( ikkje at eg er kjapp nok, det faller fort vekk uansett lol ), eller at eg kan høyre at dei er forann meg og til venstre .. kun med stereo headset?
Nei .. dette er ikkje sarkastisk. Eg spør fordi eg ikkje har peiling på dette, og vil veldig gjerne veta meir, samt forstå meir ang. dette.

Ja, det stemmer. Første gang jeg hørte dette, var i et hørespill som ble sendt på NRK radio på 80-tallet. Kunne klart høre stemmer som kom oven- og nedenfra. 

Det kan gjøres med kun software hvis spillet har støtte for dette. Her er en liste med spill som støtter: https://docs.google.com/document/d/1uAklgDNC_LBOYSBbIzBeso6I4laForovIWiTYx6Ss8k/edit?tab=t.0#heading=h.nu0xc1c2nmo4

Så anbefaler at du bruker pengene på noen gode hodetelefoner, typ Sennheiser, AKG, BeyerDynamics. Kan varmt anbefale DT770 pro som @Styrmann Smisk nevner ovenfor, dette er mine egne favoritt-hodetelefoner. Ikke koster de skjorta, de er behagelige å ha på og når du har slitt ut øreputene om 10 år, så får du kjøpt nye. 

Endret av Kalle Klo
Lenke til kommentar

Takker så mykje for all innspel og info. Har lært masse nye ting :)
Kjem nok no til å styre meir vekk frå "5.1/7.1" og gå som dokke har anbefalt til eit godt stereo headset. Må sjekke eindel rundt, då eg vil helst ha trådlaust ( Liker for da mesta kabel fritt område rundt pc'en ) om eg greier det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...