Gå til innhold

GMKtec og andre mini PC-er

Anbefalte innlegg

Hele Europa (med unntak av Norge) har tilgang til GMKtec mini-PC-er, noe som er trist. De gir mye for pengene, for eks: https://www.gmktec.com/products/amd-ryzen-7-8845hs-mini-pc-nucbox-k8-plus?variant=0acd94ca-405f-4909-a334-c8f8e7b96d55 

Ingen store eller små forhandlere har et skikkelig utvalg av mini-PC-er, og de er ekstremt dyre – ofte dyrere enn bærbare PC-er med samme spesifikasjoner (de bruker samme komponenter, ikke desktop komponenter). Det gir ingen mening, siden de mangler batteri, skjerm, touchpad, tastatur, høyttalere osv… Skulle ønske vi enten fikk tilgang til internasjonale produkter eller at prisene på mini-PC-er gikk ned, for akkurat nå er de tilgjengelige alternativene overpriset søppel.

De har levering til Sverige forresten, hvis noen bor i nærheten :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (24 minutter siden):

Er det på Aliexpress man nesten helt sikkert må betale merverdiavgift to ganger?

Har aldri opplevd å betale dobbel merverdiavgift fra aliexpress, men nå er det vel snakk om varer til over 3000 kroner og da får en ikke forhåndsbetalt det fra butikken via VOEC uansett. Så da må det fortolles i norge med påfølgende avgift. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

Har aldri opplevd å betale dobbel merverdiavgift fra aliexpress, men nå er det vel snakk om varer til over 3000 kroner og da får en ikke forhåndsbetalt det fra butikken via VOEC uansett. Så da må det fortolles i norge med påfølgende avgift. 

Har måttet betale dobbel toll "En gang" siden jeg fikk konto hos Aliexpress i 2010 og da har jeg iallefall minst 100 unike ordrer i året, så sjansen sånn jeg ser det er liten.

Men ja, som Evil-Duck skriver er det ikke noe problem, siden man må betale mva uansett når man skal hente varen, da får man bare håpe på de ikke bruker TNT eller noe som fraktselskap, er det med Posten og beløpet er over 3k så er det 3k pluss mva og 278,- i fortollings avgift.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en mini-PC fra GMKtek for etpar år siden men gjorde det i deres butikk på Amazon. Free shipping og ikke noe problem. Eneste er at da blir det en US strømadapter. Kontaktet supporten deres i Kina på mail og ga beskjed om dette og at jeg bruker den i Norge, og de ville sende meg en adapter. Jeg hadde allerede skaffet en selv på Power i fysisk butikk her lokalt, så GMKtek ga meg refusjon for den via kjøpet mitt på Amazon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...