JamieH Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hei! Holder på å bygge en hytte oppe på fjellet sammen med stefaren min. Lurer på om jeg kunne få noen ideer å bygge et ordentlig anlegg med tips fra dere som har kanskje mer vett enn meg. Til nå vet jeg at det skal kjøpes inn solcellepanel som sender strøm videre, men usikkert hvor. Skal dem inn på sånne smarte batteriladere som, kobles på ledningene fra solcellene, og lader opp batteriene i forhold til hvor mange % dem er på. Et annet spørsmål er om hytta (som er ikke så stor 50-60kvm) skal ha 24VDC eller 230VAC. 12V kan utsettes for spenningstap men 230 mindre. 230V kunne vært bra å slippe å kjøpe alt 24V, men disse DC/AC konverte bra å bruke? Lite støy og god virkningsgrad? Takk om dere kunne hjelpe meg med dette Lenke til kommentar
trikola Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Vurder om en 'Powerstation' er noe for dere i en hytte av denne størrelsen: alt i en boks. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hva skal du bruke strømmen til? Bare litt lys? Lithium batteri begynner å bli rimelige. Hvis man har elbil med v2l kan du bruke elbilen som "batteri" - det er nok en løsning jeg kommer til å gå for etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå