Gå til innhold

Er muslimer så farlig som vi hører fra media?

A-T

Anbefalte innlegg

Jeg på står at det handler ikke om religion, hudfarge eller hvor høy utdanning man har!

det handler mer om hvordan enkelte oppfører seg i samfunnet. Det har vi flere eksempler på rundt oss og i verden. 

når vi hører mye rart fra media om muslimer eller annet hudfarge, eller folk med annet bakgrunn. Media prøver å styrer våres tenker. 

jeg har studert litt om hva egentlig Koranen sier. Faktisk Koranen er mot alt av det dårlige tingene vi mennesker gjør, Koranen aldri tillater en person å drepe en andre person. I Koranen sier hvis du dreper en person betyr at du har drept hele menneskeheten. Koranen stødig tilater at du skader eller bruk vold mot en andre osv….

nå spørre jeg 

-hvem har startet andre verdenskrig? 

-hvem har drepe 1 mil svill i Irak mellom 2003-2010?

- hvem har brukt atombomber i første verdenskrig å drepte tusenvis av kvinner og barn?

- hvem har drept 1 mil jødiske? 

det var ikke muslimer!

hva synes dere ? 

Endret av A-T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A-T skrev (19 timer siden):

Jeg på står at det handler ikke om religion, hudfarge eller hvor høy utdanning man har!

det handler mer om hvordan enkelte oppfører seg i samfunnet. Det har vi flere eksempler på rundt oss og i verden. 

når vi hører mye rart fra media om muslimer eller annet hudfarge, eller folk med annet bakgrunn. Media prøver å styrer våres tenker. 

jeg har studert litt om hva egentlig Koranen sier. Faktisk Koranen er mot alt av det dårlige tingene vi mennesker gjør, Koranen aldri tillater en person å drepe en andre person. I Koranen sier hvis du dreper en person betyr at du har drept hele menneskeheten. Koranen stødig tilater at du skader eller bruk vold mot en andre osv….

nå spørre jeg 

-hvem har drepe 1 mil svill i Irak mellom 2003-2010?

- hvem har brukt atombomber i første verdenskrig å drepte tusenvis av kvinner og barn?

- hvem har drept 1 mil jødiske? 

det var ikke muslimer!

hva synes dere ? 

Islam er politisk gruppe men bruker religion som skalkehjul

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hinduer og muslimer dreper hverandre i India, koptisk kristne blir trakassert og drept i Egypt, muslimer og jøder dreper hverandre i Israel, Vestbredden og Gaza, muslimer og kristne drepte hverandre under korstogene i samme område i tidligere tider, protestanter og kristne kriget mot hverandre leeeeenge i Europa i "gamle dager", Buddhister har skadet og drept konfusianister i Kina og så videre. Mennesker har brukt religion for å skade og drepe hverandre nesten så lenge religion har eksistert. 

Det har alltid handlet om å sette opp et bilde av at det er "oss" mot "de andre". 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Overskriften har et tåpelig spørsmål. Jeg tviler på særlig mange mener at muslimer generelt er farlige. Det sier heller ikke media. 

Radikal islam derimot, og ekstremisme innen for islam er derimot farlig og menneskefiendtlig og jeg trenger vel ikke nevne kvinnefiendtligheten i tillegg.... Men så er også alle former for ekstremisme stort sett farlig, som det egentlig ligger i adjektivet.

Og for å gjøre spørsmålet ditt ytterligere meningsløst, plukker du som Fracassa påpeker, ut et lite punkt i koranen som er positivt, men dropper alle de andre hårete retningslinjene om hvordan man behandler ikketroende, avhoppere osv.

Det mest farlige og tragiske med islam er hvordan religionen fra jernalderen ønsker å påvirke politikk og lands styresett.

Endret av Pop
leif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...