Gå til innhold

Hvit flekk på tv..

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips ang hva som har skjedd med tven min? 

Hvit flekk som vises hele tiden, uansett innstilling på tv. Kommer uansett...

Har ikke blitt utsatt for slagskade... Er det noen annen løsning enn å kjøpe ny tv?

Tven er ca 8 år gammel, av merket Samsung (65").

IMG_3427.jpg

IMG_3428.JPG

IMG_3429.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan testes det gamle trikset for død piksel, med å massere området litt lett.

Men det er nok en av diodene på baklyset som er ødelagt og har gir fullt lys hele tiden slik som bzzlink nevner. Trenger ikke ha lokal dimming heller, da det er en av selve LED lysene på stripene som ligger bak som har skade styresignal pinnen. Ikke noe å reparere på dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg har flere slike sånne på min LG. Det ser litt ut som et sceneteppe, med striper med lys oppover og mørkere skygger mellom. Det kan være den har fått seg press under løfting, men det har blitt sterkere over tid. Mulig den faktisk får statisk press fra VESA-festet. Vet ikke hva denne typen feil kalles eller hvor vanlig det er.

Lenke til kommentar

Tvn min, en Samsung smart OLED fikk rare farger i rosa toner, det var stripete og så ut som slag. Men jeg måtte bare nullstille alt og gi den en softwareupdate, så løste det seg. Samsung kunne ikke si hva som var galt enda de fikk bilder og skulle sende teknikker. Fiksa det selv. Prøv det først? 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (21 minutter siden):

Synes det ser ut som en edge-lit LCD hvor den hvite plastflata bak som skal spre lyset har fått seg en knekk eller bøy.

Dette.

På en del edge lit TV'er så er problemet at den hvite plastflaten bak blir deformert over tid, noe pga varme fra lysdiodene rundt kanten, og da får man oftest dette problemet nær kantene, men også bare pga alder og da kan de bli mer inn på bildet slik som her.

Er den utenfor reklamasjonstid er det ikke verdt å reparere da hele panelet må byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...