Gjest 6d333...be6 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Jeg sliter med depresjon og jeg er så forferdelig sliten. Badet mitt og resten av hjemmet har ikke blitt vasket på over 6 måneder. Jeg sliter veldig med bare å pusse tennene og dusje. Og nå er jeg så sliten at jeg får fysiske symptomer som svimmelhet og skjelvinger. Jeg har jobb i 3 dager nå fra fredag og jeg makter det bare ikke. I går prøvde jeg å gjøre noen få små ærender og brøt sammen bare jeg gikk ut døra. Hver arbeidsdag bruker jeg enorm energi på å komme meg gjennom det, samt å faktisk klare å gjøre noe da jeg ikke har funksjonsnivå på fritid i det hele tatt. Jeg bare ser på tv serier og spiller for å få tankene over på noe annet, så snart jeg ikke gjør det så raser verden sammen. Før hadde jeg en sjef jeg kunne være fortrolig med og hen var veldig forståelsesfull. Nå har jeg en ny sjef og er redd for å ta kontakt. Hen virker kaldere og ikke så åpen. Er redd for å bli sett på som lat og en løgner. Hvordan går jeg frem her.. Jeg er så jævla sliten. Anonymous poster hash: 6d333...be6 Lenke til kommentar
Gjest 6d333...be6 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Tussi skrev (Akkurat nå): Du må gå til legen... Han gjør ikke noe. 😣 Anonymous poster hash: 6d333...be6 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Alle står fritt til å bytte fastlege, og også klage på sin nåværende fastlege og den behandlingen man får eller ikke får. Det enkleste er å bare bytte fastlege. Sjekk helsenorge.no Endret 13. februar av Kakkelfant 2 Lenke til kommentar
Gjest 389f9...781 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Opplevd lignende selv. Alvorlige symptomer på angst og depresjon over lang tid. Legen sender meg hjem med lenke til en nettside med visdomsord og youtube-videoer. Jeg måtte selv oppsøke den hjelpen jeg trengte og legge det frem for fastlegen. Det går ikke an å bytte fastlege når alle legene i mils omkrets har laange ventelister. Jeg vet at det er bedre hjelp å få hvis man går til aleris eller volvat eller dr dropin eller lignende. Sånn skal det ikke være, men sånn er det. Hvor mange stortingspolitikere med familie forholder seg til de offentlige helseordningene med tilhørende ventetider og nedprioriteringer? Anonymous poster hash: 389f9...781 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Har du tidligere mottatt behandling for din tilstand? Går du på noen medisiner nå? Som foreslått, bytt fastlege. Er det andre fastleger innenfor din rekkevidde som ikke har venteliste, eller veldig kort venteliste. Hvis ikke, må du forholde deg til den fastlegen du har. Har du vært i kontakt med kommunens lavterskeltilbud for psykisk helsehjelp? De kan muligens hjelpe deg i møtet med legen. Det kan også pasient- og brukerombudet gjøre. 1 Lenke til kommentar
ticx Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Du er syk, og har krav på hjelp. Om fastlegen er udugelig, ikke la det gå mer utover helsen din, skaff deg en sykemelding til å begynne med og tving deg selv til å oppsøke hjelp, er helsevesenet trege snakk med venner/familie, få hjelp. Det er viktig å få det igang, det blir bare verre med tiden om du later som alt er bra, snakker av erfaring. Det går bra til slutt men det første steget er så J..la tungt, men trengs ikke tas alene. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar 2 hours ago, ticx said: Det går bra til slutt Jeg er uenig. Vis man vil bli frisk, så er det mulig at ting ordner seg til slutt. Men i bunnen av den selvdestruktive spiralen er ikke dette mulig da man har for lite ego, vilje og motivasjon..... Og da har man et problem. 1 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet onsdag kl 05:02 Del Skrevet onsdag kl 05:02 Det kan være mangel av d-vitamin. Jeg var super trøtt og sliten, kom meg ikke opp og sjekket med legen som teste min D vitamin som var veldig lav. Ta en skje tran hver morning eller d vitamin i tablett form. Men få en sjekk hos legen. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet onsdag kl 15:36 Del Skrevet onsdag kl 15:36 10 hours ago, halnes1 said: Det kan være mangel av d-vitamin. Jeg var super trøtt og sliten, kom meg ikke opp og sjekket med legen som teste min D vitamin som var veldig lav. Ta en skje tran hver morning eller d vitamin i tablett form. Men få en sjekk hos legen. Eller mangel på B7, som føles enda verre. Eller jern. Eller mange mange mange andre. Eller søvnapne eller obstruksjon. Eller uadaptert endring i synet, f.eks -.25 på et øye. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet onsdag kl 16:07 Del Skrevet onsdag kl 16:07 Har du et nettverk å lene deg på? Strekk ut en hånd og si det så enkelt "jeg trenger hjelp". Kanskje noen kan hjelpe deg å gjøre ting hjemme? Kanskje det gjør det lettere for deg. Ikke vær redd for å ta imot hjelp. Jeg vet hvordan du har det. Tenk heller sånn her. De tingene du sier til deg selv. Ville du sagt det til en venn? Nei. Så hvorfor er vi så harde mot oss selv. Hadde en venn eller familie spurt deg om hjelp ville du nok ha stilt opp. Det samme vil andre. Gi andre en sjanse til å få lov til å hjelpe. Si ja når noen tilbyr. Jeg vet det ikke er lett, men bare si ja. Det hjelper! Lenke til kommentar
Gjest 2f5be...284 Skrevet torsdag kl 10:32 Del Skrevet torsdag kl 10:32 Sikkert noen lavterskel tilbud i området om man ikke har venner. Crux Fontenehuset osv. Vil egentlig ikke hjelpe bytte fastlege da henvisning til dps er den samme. (Litt opp til legen om den har samtaleterapi. Men de har en ganske hektisk arbeidshverdag) Anonymous poster hash: 2f5be...284 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet torsdag kl 19:37 Del Skrevet torsdag kl 19:37 On 2/13/2025 at 11:21 AM, Guest 6d333...be6 said: Han gjør ikke noe. 😣 Anonymous poster hash: 6d333...be6 Hva eksakt har du sagt til legen? Grunnen til spørsmålet er fordi ofte så er det ikke så lett å beskrive der og da hva man sliter med, annet enn "jeg tror jeg er deppa". Jeg ville ha skrevet et brev til legen rett og slett, som du enten leser opp når du er hos hen, eller som du bare leverer. I dette brevet skriver du alt som er relevant, uansett hvor flaut eller pinlig du skulle synes det er. Har du opplevd vanskelige ting i livet så skriver du om det også. Få det ned på papiret. Gjør du det er jeg sikker på at du i alle fall blir henvist videre. Hold oss oppdatert. 2 Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet torsdag kl 19:43 Del Skrevet torsdag kl 19:43 Gjest 2f5be...284 skrev (9 timer siden): Sikkert noen lavterskel tilbud i området om man ikke har venner. Crux Fontenehuset osv. Vil egentlig ikke hjelpe bytte fastlege da henvisning til dps er den samme. (Litt opp til legen om den har samtaleterapi. Men de har en ganske hektisk arbeidshverdag) Anonymous poster hash: 2f5be...284 Det er ganske kritisk hva legen skriver i henvisninga. Det har veldig mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå