Ballalaika Skrevet mandag kl 21:59 Del Skrevet mandag kl 21:59 kapitan skrev (Akkurat nå): Putin kommer nok til å overholde en avtale han inngår med Trump. Den innebærer en demoralisering av Ukraina og at Ukraina må avse Krim og en del av øst Ukraina. Så blir det fred og Ukraina kan fortsette som eit uavhengig land dog noe mindre. Dette er løsningen på å få slutt på den meningsløse krigen som nå pågår. Ukraina velger en ny president for dagens president er en skuespiller som lange før krigen la opp til at det ble som de ble. Han må ta like mye av skylda som Putin for dette med å ønske Ukraina inn i NATO og EU. Det blir som å terge hunden og når den til slutt biter så kommer en hylende hjem til mor. Hvorfor terger det Russland å få Ukraina inn i EU? 5 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet mandag kl 22:04 Del Skrevet mandag kl 22:04 18 minutes ago, kapitan said: Ukraina velger en ny president for dagens president er en skuespiller som lange før krigen la opp til at det ble som de ble. Han må ta like mye av skylda som Putin for dette med å ønske Ukraina inn i NATO og EU. Det blir som å terge hunden og når den til slutt biter så kommer en hylende hjem til mor. Enig! På samme måten som alle voldtektsoffre som bare måtte gå provoserende kledd. En må nå forstå at da er enhver mann som hopper på de egentlig ikke har noe valg. På samme måte som Putin ikke hadde noe valg når det kommer til invasjon av Ukraina. 5 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet mandag kl 22:06 Del Skrevet mandag kl 22:06 Det er noen som er redde for Russland her, gitt. Jeg kan ikke engang forestille meg hvordan det er å leve med krig, men det finner jeg kanskje snart ut. Europeiske ledere ser ikke ut til å bøye seg for Lilleputt. Og det skal de heller ikke gjøre. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet mandag kl 22:08 Del Skrevet mandag kl 22:08 9 minutes ago, :utakt said: Et NATO uten amerikansk backing? Jeg tror ikke det er fullt så avskrekkende som vi liker å tenke. Det er ganske avskrekkende. Samlet sett er Europa verdens nest mektigste krigsmakt. Men USA, Russland og Ukraina kommer ikke til å si det. USA/Trump liker å påstå at Europa er gratispassasjerer i NATO, Russland liker å se på seg selv som den nest mektigste krigsmakten i verden, og Ukraina ønsker å se Europa ruste mest mulig opp. De har alle grunner til å snakke ned Europas styrke. 1 Lenke til kommentar
kapitan Skrevet mandag kl 22:08 Del Skrevet mandag kl 22:08 Ballalaika skrev (8 minutter siden): Hvorfor terger det Russland å få Ukraina inn i EU? Fordi EU begynner å bli mer som en allianse som også omhandler forsvar. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet mandag kl 22:09 Del Skrevet mandag kl 22:09 (endret) 1 minute ago, kapitan said: Fordi EU begynner å bli mer som en allianse som også omhandler forsvar. Ja. Hvis Ukraina kan forsvare seg selv som del av EU blir det vanskeligere for Russland å invadere. Endret mandag kl 22:09 av Espen Hugaas Andersen 5 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet mandag kl 22:16 Del Skrevet mandag kl 22:16 kapitan skrev (Akkurat nå): Fordi EU begynner å bli mer som en allianse som også omhandler forsvar. Litt usikker på hvordan det svarer på spørsmålet mitt. Forsvar? Det terger Russland at Ukraina er i stand til å forsvare seg? 1 Lenke til kommentar
kapitan Skrevet mandag kl 22:17 Del Skrevet mandag kl 22:17 Ballalaika skrev (11 minutter siden): Hvorfor terger det Russland å få Ukraina inn i EU? Er NATO medlemskap for Ukraina som er totalt uakseptabelt for Russland. Sverige og Finland ble med og ikke noe problem de er vestlige land og har ikke noe kulturelt med Russland. Ukraina derimot har mye til felles med Russland og de blir å terge bjørnen når de forsøker å bli med i NATO. NATO burde sagt for lenge siden at det ikke er aktuellt og ikke at det er eit mål som Steklov påsto i sin periode som generalsekretær. Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet mandag kl 22:17 Del Skrevet mandag kl 22:17 Fasiten: https://www.dagbladet.no/nyheter/ekspert-frykter-avtalen-er-klar/82693071 2 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet mandag kl 22:19 Del Skrevet mandag kl 22:19 kapitan skrev (32 minutter siden): Han må ta like mye av skylda som Putin for dette med å ønske Ukraina inn i NATO og EU. Det blir som å terge hunden og når den til slutt biter så kommer en hylende hjem til mor. Tenk å ville gjøre landet sitt vernet mot invasjon av en krigshissig nabo, hvordan våger han. Søte lille Putin vil jo bare holde aggressive Nato på avstand, de har jo forsøkt å okkupere Russland i årtier, inkludert da Sovjetunionen gikk i oppløsning og Russland var i et komplett kaos. Evt. takler ikke Putin tanken på å miste kontroll og innflytelse over landene de tidligere kontrollerte, og benytter sjansen før det er for sent til å invadere. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet mandag kl 22:20 Del Skrevet mandag kl 22:20 kapitan skrev (36 minutter siden): Putin kommer nok til å overholde en avtale han inngår med Trump. Den innebærer en demoralisering av Ukraina og at Ukraina må avse Krim og en del av øst Ukraina. Så blir det fred og Ukraina kan fortsette som eit uavhengig land dog noe mindre. Dette er løsningen på å få slutt på den meningsløse krigen som nå pågår. Ukraina velger en ny president for dagens president er en skuespiller som lange før krigen la opp til at det ble som de ble. Han må ta like mye av skylda som Putin for dette med å ønske Ukraina inn i NATO og EU. Det blir som å terge hunden og når den til slutt biter så kommer en hylende hjem til mor. Dette er ikke en fredsavtale men en erklæring om videre krig for å bygge er løgn narrativ om at vesten og Ukraina ikke ønsker fred. 7 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet mandag kl 22:22 Del Skrevet mandag kl 22:22 (endret) kapitan skrev (9 minutter siden): Er NATO medlemskap for Ukraina som er totalt uakseptabelt for Russland. Sverige og Finland ble med og ikke noe problem de er vestlige land og har ikke noe kulturelt med Russland. Ukraina derimot har mye til felles med Russland og de blir å terge bjørnen når de forsøker å bli med i NATO. NATO burde sagt for lenge siden at det ikke er aktuellt og ikke at det er eit mål som Steklov påsto i sin periode som generalsekretær. Vel, det ble sagt EU og NATO. Jeg undres fortsatt på hvordan dette besvarer spørsmålet mitt. Hva har kulturell likhet med om hvor tergende det er at Ukraina blir med i NATO? Burde det ikke være motsatt? At om et naboland som er kulturelt ulikt blir med i NATO enn et naboland som er kulturelt likt? Btw, har du hørt det latinske uttrykket non sequitur? Endret mandag kl 22:34 av Ballalaika Lenke til kommentar
kapitan Skrevet mandag kl 22:35 Del Skrevet mandag kl 22:35 Ballalaika skrev (12 minutter siden): Vel, det ble sagt EU og NATO? Jeg undres fortsatt på hvordan dette besvarer spørsmålet mitt. Hva har kulturell likhet med om hvor tergende er at Ukraina blir med i NATO? Burde det ikke være motsatt? At om et naboland som er kulturelt ulikt blir med i NATO enn et naboland som er kulturelt likt? Btw, har du hørt det latinske uttrykket non sequitur? Nei ikke så god på latin at jeg kan skryte på meg det. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet mandag kl 22:45 Del Skrevet mandag kl 22:45 kapitan skrev (1 time siden): Den innebærer en demoralisering av Ukraina og at Ukraina må avse Krim og en del av øst Ukraina. Det høres helt klart demoralisende ut, ja. Det var kanskje ikke det ordet du lette etter. 3 1 Lenke til kommentar
kapitan Skrevet mandag kl 22:47 Del Skrevet mandag kl 22:47 Vestlige deler av Russland, Hviterussland og Ukraina var Kyev riket som vikingene jo kalte Gardariket. De er bosatt av øst slaviske folkegruppe og de har historiske røtter sammen. Derfor er det nok Putin ser på at det er uaktuelt for Ukraina å gå mot vesten. Krim ble jo også gitt i gave av Nikita til Ulraina fra Russland når de var i Sovjetunionen. En så nok ikke den gang for seg at de skulle skille lag på eit seinere tidspunkt. Men nå får vi bare vente å se hva Trump får til så blir det nok å hente fredsprisen til høsten tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
kapitan Skrevet mandag kl 22:50 Del Skrevet mandag kl 22:50 :utakt skrev (2 minutter siden): Det høres helt klart demoralisende ut, ja. Det var kanskje ikke det ordet du lette etter. Er nok ordlista som valgte det sku nok være demobilisering Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet mandag kl 23:04 Del Skrevet mandag kl 23:04 kapitan skrev (20 minutter siden): Nei ikke så god på latin at jeg kan skryte på meg det. På norsk kaller vi det vel bare logisk feilslutning. Lenke til kommentar
pokoti Skrevet mandag kl 23:04 Del Skrevet mandag kl 23:04 (endret) kapitan skrev (18 minutter siden): Vestlige deler av Russland, Hviterussland og Ukraina var Kyev riket som vikingene jo kalte Gardariket. De er bosatt av øst slaviske folkegruppe og de har historiske røtter sammen. Derfor er det nok Putin ser på at det er uaktuelt for Ukraina å gå mot vesten. Krim ble jo også gitt i gave av Nikita til Ulraina fra Russland når de var i Sovjetunionen. En så nok ikke den gang for seg at de skulle skille lag på eit seinere tidspunkt. Men nå får vi bare vente å se hva Trump får til så blir det nok å hente fredsprisen til høsten tenker jeg... Din praktisk talt alle svar i dette emnet høres ut som fullverdig russisk propaganda. Metodene har ikke endret seg. Endret mandag kl 23:06 av pokoti 8 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet mandag kl 23:09 Del Skrevet mandag kl 23:09 kapitan skrev (10 minutter siden): Vestlige deler av Russland, Hviterussland og Ukraina var Kyev riket som vikingene jo kalte Gardariket. De er bosatt av øst slaviske folkegruppe og de har historiske røtter sammen. Derfor er det nok Putin ser på at det er uaktuelt for Ukraina å gå mot vesten. Krim ble jo også gitt i gave av Nikita til Ulraina fra Russland når de var i Sovjetunionen. En så nok ikke den gang for seg at de skulle skille lag på eit seinere tidspunkt. Men nå får vi bare vente å se hva Trump får til så blir det nok å hente fredsprisen til høsten tenker jeg. Så siden Kyiv styrte vest-russland en stund i middelalderen så derfor eier russland Ukraina nå? https://www.merriam-webster.com/dictionary/non sequitur Lenke til kommentar
Russian Viking Skrevet mandag kl 23:11 Del Skrevet mandag kl 23:11 5 minutes ago, pokoti said: Din praktisk talt alle svar i dette emnet høres ut som fullverdig russisk propaganda. Metodene har ikke endret seg. les propaganda og manipulering av fakta hver dag i VG og dagbladet 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå