oldboy Skrevet mandag kl 12:47 Del Skrevet mandag kl 12:47 1 minute ago, sjamanen said: Nå lyver du. Du er avslørt. Du og Simen får henge han sammen med Putin. Jeg skal sende dere en flaske champagne på min regning. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet mandag kl 12:48 Del Skrevet mandag kl 12:48 Støre om norske styrker til Ukraina: – Ikke tid for å diskutere det https://www.nrk.no/urix/jonas-gahr-store-om-norske-styrker-til-ukraina-1.17285276 det er for tamt.. tilogmed en erfaren kar som Kai Eide har større "visjoner" (lengst ned i artikkelen) Sitat Tidligere diplomat og fredsmekler Kai Eide, sier til NRK mandag morgen at han håper at dagens hastemøte i Paris vil ta opp mobliseringen av europeiske ressurser. – Også håper jeg at vi får de første signalene om deltakelse, utover Storbritannias. ingen grunn til å "vente å se" før man sender et signal om dette, uavhengig av hvordan møte mellom Putin og Trump arter seg. 1 1 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet mandag kl 12:49 Del Skrevet mandag kl 12:49 oldboy skrev (Akkurat nå): Du og Simen får henge han sammen med Putin. Jeg skal sende dere en flaske champagne på min regning. Altså, jeg har jo ingenting med Simen å gjøre og det hadde heller ikke vår utveksling av meldinger. Jeg bare konkluderer med at du er feig og ikke tør å tilkjennegi egne synspunkter. Antakeligvis fordi sannheten ikke passer med det inntrykket av verden du ønsker. Dette er fæle saker, når man treffer på folk som ikke engang tør å innrømme hva de tror er sant eller ei. 3 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet mandag kl 12:53 Del Skrevet mandag kl 12:53 2 minutes ago, sjamanen said: Altså, jeg har jo ingenting med Simen å gjøre og det hadde heller ikke vår utveksling av meldinger. Jeg bare konkluderer med at du er feig og ikke tør å tilkjennegi egne synspunkter. Antakeligvis fordi sannheten ikke passer med det inntrykket av verden du ønsker. Dette er fæle saker, når man treffer på folk som ikke engang tør å innrømme hva de tror er sant eller ei. Hva jeg mener om Orban har lite å si for denne tråden. Det var noe du hengte deg opp i. Opprinnelig kommenterte jeg bruken av ordet "putinister". En velkjent merkelapp folk liker å slenge rundt om seg. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet mandag kl 12:54 Del Skrevet mandag kl 12:54 1 hour ago, agvg said: Vel, atomvåpen ville avskrekket Russland fra og angripe. Neppe. Man fyrer ikke av atomvåpen bare en fremmed makt krysser grensen. Hvordan burde en ukrainsk atomvåpendoktrine vært som ville hindret dette angrepet fra Russland? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet mandag kl 12:56 Del Skrevet mandag kl 12:56 (endret) oldboy skrev (2 minutter siden): Opprinnelig kommenterte jeg bruken av ordet "putinister". En velkjent merkelapp folk liker å slenge rundt om seg. Og rett etter slengte du ute en merkelapp selv, koko venstre ble nevnt, putinisme er en ekte greie, enten du vil anerkjenne det eller ikke, og orban er en putinist. https://en.wikipedia.org/wiki/Putinism Endret mandag kl 12:56 av skaftetryne32 3 2 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet mandag kl 12:57 Del Skrevet mandag kl 12:57 Just now, skaftetryne32 said: Og rett etter slengte du ute en merkelapp selv, koko venstre ble nevnt, putinisme er en ekte greie, enten du vil anerkjenne det eller ikke, og orban er en putinist. https://en.wikipedia.org/wiki/Putinism Kan det tenkes at jeg gjorde det for å understreke et poeng? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet mandag kl 13:01 Del Skrevet mandag kl 13:01 oldboy skrev (3 minutter siden): Kan det tenkes at jeg gjorde det for å understreke et poeng? Det kan tenkes mye rart, men det fremstår som hykleri. 4 1 Lenke til kommentar
Jacobsen Skrevet mandag kl 14:08 Del Skrevet mandag kl 14:08 (endret) 1 hour ago, Hugo_Hardnuts said: Les det jeg skriver om igjen. Ønsket om medlemskap i NATO kom først etter at de ble angrepet. "Alle skjønner..." Noe sier meg at det ikke er den eneste tankefeilen du har på lager. Det var en lavitensitetskonflikt siden 2014. USA installerte en russland-fiendtlig leder og hva skjedde da først? Jeg sier ikke om hva som er riktig / galt moralsk jeg sier bare hva som skjedde. Tipper russerne var redde for å miste adgangen til svartehavet via Sevastopol 1 hour ago, Hugo_Hardnuts said: Det var ikke påstanden din. Det du skriver er at de ikke har vært "masse tilbakegang". Dette er beviselig feil med de bevegelsene som var på bakken høsten 2022. Etter dette har frontene i praksis vært fastlåste. Jo, det var påstanden min. De tar stadig fler områder. Se med egne øyne. Men du vil vel si at kartet er subjektivt eller noe rart. Her har du en animasjon på sølvfat, du trenger ikke engang å lese! Ja subjektivt. Du har data og fakta rett foran fjeset men benekter virkeligheten 1 hour ago, Simen1 said: .. desperasjon etter at Russland brøt sikkerhetsavtalen de hadde. Akkurat like naturlig som at Finland og Sverige ble NATO-medlem når Russland ble stadig mer aggressiv. Putin er verdens beste verver til NATO. Master strategist genious again! Det stemmer at Russland har okkupert flere områder. I januar tok de 430 av Ukrainas 600 000 kvadratkilometer. Fortsetter de i dette tempoet så tar de redsten i løpet av bare 116 år. De mistet også 48 000 soldater og 4750 militære kjøretøy etc i samme måned. Fortsetter de i samme tempo i 116 år vil de tape 68 millioner soldater og 6,6 millioner militære kjøretøy etc. Skal jeg ta med raffineriene også? Hvordan tror du det vil gå når de har brukt opp sine ca 1,5 millioner gjenværende "godt trente" soldater og restene av tanks, artilleri, osv osv? Putin er grovt misinformert av sine ja-menn og fortsetter ødeleggelsen av sitt eget land for full gass. Når møter landet murvegen? I mars? April? Neste år? Du kan gjerne slå deg på beina og le, men de tar stadig mer terreng på slagmarken. Og hvilke kilder bruker du for tall ? Du stoler sikkert ikke på russernes tall, men stoler du på ukrainernes tall? Tror ikke noen vet sannheten om tapene på begge sider, annet enn man må grave hver dag i dødsannonser Endret mandag kl 14:20 av Jacobsen Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet mandag kl 14:36 Del Skrevet mandag kl 14:36 oldboy skrev (1 time siden): Hva jeg mener om Orban har lite å si for denne tråden. Det var noe du hengte deg opp i. Opprinnelig kommenterte jeg bruken av ordet "putinister". En velkjent merkelapp folk liker å slenge rundt om seg. Hvorfor er du så redd for å tilkjennegi ditt eget synspunkt? I min erfaring så er folk som ikke tør å innrømme hva de står for, egentlig ganske usikker på hva de egentlig står for eller rett og slett vet at de tar feil, men av ulike egorelaterte årsaker ikke villige til å innse at de tar feil. Jeg presser deg fordi du vet like godt som meg at Orban er en stor Putin-sympatisør, han legger ikke skjul på det selv en gang. Men det passer ikke ditt narrativ, og da kan du ikke innrømme det. Det blir helt umulig å ta deg på alvor før du er åpen og ærlig. 3 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet mandag kl 14:38 Del Skrevet mandag kl 14:38 Jacobsen skrev (2 timer siden): Det er ikke vår konflikt. Endgame kunne vært fredsavtalen i 2022 som BoJo ødela. Og konflikten var det USA som utløste med regimeskifte der og at Ukraina ville bli med i NATO. Nå er hele Europa sidelined og jeg er redd for at Europeiske ledere vil gjøre noe dumt. Som å sende soldater inn der. Guri Melby burde legges inn på psykriatisk avdeling når hun sier hun vil sende inn soldater When in doubt - zoom out. Det er jo tydelig hvem som har overtaket Du tror virkelig det hadde stoppet der? Er du så naiv? 3 Lenke til kommentar
Jacobsen Skrevet mandag kl 14:47 Del Skrevet mandag kl 14:47 (endret) 13 minutes ago, sjamanen said: Du tror virkelig det hadde stoppet der? Er du så naiv? Ja tror det. Ukraina er jo helt unikt og et annet scenario enn resten av Europa. Tidene har endret seg. Hadde iallefall før liten tro på at det ville skje. Men nå vet jeg sannelig ikke lengre etter vi har "poked the bear" . Fortsetter Norge osv i det samme sporet så endrer det seg kanskje? Kan ikke forvente null reaksjoner etter å ha irritert dem. Særlig når Guri Melby gnåler om å sende de 3 soldatene vi har i norges forsvar LOL. Please legg henne inn! Det blir litt som da hitler i Der Untergang kommanderte tropper rundt som ikke finnes. Og ikke svar "feil. vi har 4 soldater! ikke 3!" 😂 Endret mandag kl 14:52 av Jacobsen Lenke til kommentar
oldboy Skrevet mandag kl 14:53 Del Skrevet mandag kl 14:53 16 minutes ago, sjamanen said: Hvorfor er du så redd for å tilkjennegi ditt eget synspunkt? I min erfaring så er folk som ikke tør å innrømme hva de står for, egentlig ganske usikker på hva de egentlig står for eller rett og slett vet at de tar feil, men av ulike egorelaterte årsaker ikke villige til å innse at de tar feil. Jeg presser deg fordi du vet like godt som meg at Orban er en stor Putin-sympatisør, han legger ikke skjul på det selv en gang. Men det passer ikke ditt narrativ, og da kan du ikke innrømme det. Det blir helt umulig å ta deg på alvor før du er åpen og ærlig. Er vi ferdig med stråmenn snart? 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet mandag kl 15:19 Del Skrevet mandag kl 15:19 Det er åpenbart at russland er nazifisert i deres parti, alle vet det, så tiden er inne at partiet må bli lagt i grus. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet mandag kl 15:24 Del Skrevet mandag kl 15:24 agvg skrev (9 timer siden): Hvorfor? En slik avtale angår åpenbart ikke Europa så da behøver vi selvsagt ikke bry oss om den. Ingenting hindrer deg i å reise til Ukraina og ofre livet ditt for vestlig imperialisme i en skyttergrav. Kom igjen nå, reis og viss hvor mye du er villig til å ofre. Bare ikke bruk mine skattepenger på det. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet mandag kl 15:26 Del Skrevet mandag kl 15:26 FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): Ingenting hindrer deg i å reise til Ukraina og ofre livet ditt for vestlig imperialisme i en skyttergrav. Kom igjen nå, reis og viss hvor mye du er villig til å ofre. Bare ikke bruk mine skattepenger på det. Vestlig imperialisme, når Ukraina blir forsøkt inkludert i ett russisk imperie. Men det er selvsagt noe helt annet.... 7 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet mandag kl 15:26 Del Skrevet mandag kl 15:26 FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): Ingenting hindrer deg i å reise til Ukraina og ofre livet ditt for vestlig imperialisme i en skyttergrav. Kom igjen nå, reis og viss hvor mye du er villig til å ofre. Bare ikke bruk mine skattepenger på det. Vesten er imperialistene i denne konflikten? Ikke landet som invaderer nabolandene sine? 6 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet mandag kl 15:31 Del Skrevet mandag kl 15:31 Mbappe09 skrev (6 timer siden): Hva skal Russland gjøre? Sende alkoholikere? F35 gjør kort prosess med kakerlakkene. Tiden hvor man hensyntok Russland er forbi. Russland kan nekte å gå med på en fredsavtale. Det er kanskje det Europa ønsker, mer krig, men da må man vite at atombombene står klare. Heldigvis ser det ut til at det Europa mener er irrelevant, og at Ukrainas fremtid nå er opp til Russland og USA. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet mandag kl 15:33 Del Skrevet mandag kl 15:33 Simen1 skrev (6 timer siden): FrihetensRegn skrev (16 timer siden): Synes du det er en god nyhet at Ukraina ikke får være med i forhandlinger om seg selv? Det er helt sykt. Mentalt på galehuset. At Europeiske høyrekstremister søker vennskap med et av verdens verste terror-regimer er i samme klasse. Ukraina er en korrupt bananrepublikk som faller sammen så fort våpentilførselen stopper opp. De har ingenting de skal ha sakt. 1 Lenke til kommentar
Homba Skrevet mandag kl 15:43 Del Skrevet mandag kl 15:43 Vi har ca 15.000 ansatte i det norske forsvaret. At vi skal sende disse til Ukraina er bare absurd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå