Gå til innhold

Hvorfor skal EU straffe Norge dersom de kommer med straffetoll mot USA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (11 timer siden):

Det er vel muligens endel større sjanse for at Putin kommer og tar lille Norge. Men han gjør sikkert ikke det hvis vi bare trer nisselua langt nok ned foran øynene og ørene. 

Putin kommer neppe til å prøve å innta fjellandet Norge. Om vi har USA i ryggen og har et godt luftvern og en rimelig oppegående hær så vil alt sør for Finnmarksvidda være ekstremt vanskelig å erobre for noen som helst. Det betinger at vi har et bedre forberedt forsvar en i 1940, og bede politikere. Så er det noen vi ønsker ryggdekning fra viser hele historien at det overhodet ikke er Europa ! Det er USA og et veldig godt forhold til de, om det er Trump eller andre vi snakker med. Husk Trump har makten nå, om 4 år er det kanskje en helt annen person. Tilpasse seg og være pragmatisk ! Det er løsningen. Ikke satse på konkursboet EU !

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (10 timer siden):

Da er det bare og annullere kontrakten med tyske jernbanen så tar det ikke langt tid før EU tigger og ber om å få kjøpe strøm til 30 øre 😀

Det bør vi gjøre uansett ! Hvilken idiot var det som gav de den avtalen der ? Ja hvilken forbannet stor idiot var det ? Her kan det ikke ha vært konvolutter under bordet, det må ha vært kasser :) 

Endret av En Gedi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (10 timer siden):

Skal dem straffe land som ikke er medlem av EU/EØS overhode også? Slik som UK og Sveits?

Og hva med alle de andre landene de har en frihandelsavtale med?

Dette er bare en innrømmelse at EØS ikke er en handelsavtale overhode.

Helt klart, om ikke EØS avtalen omhandler av vi som betaler enorme summer for å handle med EU også det å unngå noen tollmurer som ikke er nedfelt i avtalen ? Da er ikke den avtalen verdt papiret den er skrevet på. Samtidig skal denne monster organisasjonen true hvert eneste direktiv ned over hodet på Norge. Europa er like håpløs som det var da 1 og 2 verdenskrig oppstod om ikke verre. De har kjørt seg selv ned i avgrunnen med det grønne skiftet, og Storbrittania er ikke lenger hva de var. Selv da de var på sitt mektigste endte Europa i katastrofen 2 ganger !  Da krigen raste på Balkan hvem var det da som måtte ordne opp ? Jo USA !

Så alle de idiotene som vil isolere oss fra USA og knytte oss inn mot galehuset EU, ta medisinen deres !

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, En Gedi said:

Putin kommer neppe til å prøve å innta fjellandet Norge. Om vi har USA i ryggen ...

Som om ikke Russland har fjelland nok....

Om... OM ja. Hvorfor skulle vi få ryggdekning når Ukraina sliter med det og USA er på vei inn i isolasjonismen?

Foreslår derfor at vi forebyggende satser på en holdningskampanje på russisk. Kan i første omgang deles ut ombord ulike frakteskip i Østersjøen.

Endret av trikola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, leticia said:

Jeg tenker motsatt av deg, jeg betaler gledelig 20 % ekstra hvis vi takker ja til et EU - medlemskap. Men nå er jeg sikkert litt inhabil da, jeg trives bedre i EU - land enn i Norge, og kommer sannsynligvis til å flytte permanent fra Norge i løpet av de neste 10 - 15 år. Per nå så veksler jeg bare mellom å oppholde meg litt i EU og litt i Norge. Det er ikke sånn at "Norge er best i alt" ;) 

Du legger igjen pensjonen din da? Siden den ikke er den beste? Reiser du til Spania, så får du spansk pensjon. Vel, lykke til!

12 hours ago, leticia said:

Det er vel muligens endel større sjanse for at Putin kommer og tar lille Norge. Men han gjør sikkert ikke det hvis vi bare trer nisselua langt nok ned foran øynene og ørene. 

Tja, han må jo for det meste kravle enten gjennom en trang passasje som Norge i de siste 50 år har gode planer rundt å beskytte, eller gå gjennom 2 andre NATO land. Og per i dag sliter han med ett land som hadde et forsvar basert på annenrangs utstyr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (5 timer siden):

Det bør vi gjøre uansett ! Hvilken idiot var det som gav de den avtalen der ? Ja hvilken forbannet stor idiot var det ? Her kan det ikke ha vært konvolutter under bordet, det må ha vært kasser :) 

Enig nei jeg aner ikke jeg tror de klarte og lure oss på en eller annen måte vi må betale 50 øre så kommer folk utenfra og får for 30 øre ? ja det må ha vært kasser 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...