Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilke yrker eller hobbier er en no-go for deg?

Gjest 2f036...cf2

Anbefalte innlegg

Gjest 84fd6...fe0
BadCat skrev (19 timer siden):

Det er en del som skriver på Tinderprofilen, ingen gamere eller Beklager, kun hvite menn. Jeg trodde at man var ferdig med å skjære alle over en kam.

Folk vet hva de liker og går etter det. Ingenting i veien for å ha preferanser. Det du skriver her tror jeg dog ikke noe på. 

Om en mann sier at han bare vil ha damer under 50 kg eller damer som ikke vil jobbe og heller være hjemmeværende, så bryr det da ikke meg? Om en mann sier at min hobby er en dealbreaker, så bryr det da ikke meg? Ingen av disse er noe for meg. 

Anonymous poster hash: 84fd6...fe0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 84fd6...fe0
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Jeg tipper vi har veldig like erfaringer egentlig.

Tipp det du vil, at du bare tror din egen virkelighet eksisterer har ikke noe med meg å gjøre. 

Det er for øvrig verre med folk som er så arrogante at de tror bare de selv har rett, og at de ikke forstår at verden er annerledes for andre.

Anonymous poster hash: 84fd6...fe0

Lenke til kommentar
Gjest 84fd6...fe0 skrev (Akkurat nå):

Tipp det du vil, at du bare tror din egen virkelighet eksisterer har ikke noe med meg å gjøre. 

Bare basert på det du skrev, jeg har ikke sagt at jeg tror bare min egen virkelighet eksisterer, jeg bare sier at det du beskriver er ganske enkelt ikke så uvanlig, og det er heller ikke uvanlig at kvinner oppfører seg dårlig, det er fremdeles ikke noe unikt for menn eller gaming generelt, det har noe med det at det er en haug med rasshøl der ute som ikke tør å vise seg som rasshøl før de er usynlige på nettet. 

Gjest 84fd6...fe0 skrev (3 minutter siden):

Det er for øvrig verre med folk som er så arrogante at de tror bare de selv har rett, og at de ikke forstår at verden er annerledes for andre.

Ser du ? Var dette et høflig svar, eller bare et personangrep helt ut av det blå ? Ja jeg tror nok jeg vet hvordan det er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syns det er helt fair at kvinner velger vekk gamere. Gamere selv kjenner jo til nyansene, men vil en gamer uansett være sammen med noen som har et så unyansert syn på det at de tror at alle er kvisete latsabber med guttaboys-attitude, som sitter foran skjermen HELE dagen?

Hadde ikke giddet å date en WoW/LoL-addict, for å si det sånn. Selv om jeg gamer en del selv. Skal det være sexy med noe sånt, må det være en litt dypere/større mening med det enn bare tidtrøyte og "behov for tilhørighet/mestring". Skap noe, liksom. Om det så er en twitch-kanal med et community, eller kanskje modifikasjoner til spillene.

Så sjakk var nevnt. Det er turn-on på min liste :) 

Gambling gidder jeg ikke, heller. Det vil alltid bare ende med at man må baile ut noen fordi de har brent seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når den här informationen brukes för att kunna si att gaming er en ungdomsgrei så vet jag ikke helt vad man ska si.
image.thumb.png.ae971e695a7ab7953483e1800a39da36.png

Når 20% av de mellan 45-66 år gamar dagligen så är det faktiskt rätt många och bara för att noe är mer vanligt för ungdommar så gör det ikke att det är en ungdomsgrei. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 timer siden):

Hvem som faktisk gjør det vil jo ikke bestemme hvem man synes det bør være for. At Leticia og andre synes gaming er noe man bør legge fra seg når man kommer i voksen alder er det jo ikke noe galt i å mene. Det går an å synes at noe er barnslig, selv om det er mange voksne som gjør det. Du kan ikke "motbevise" at noen synes en hobby er for barn og ungdom, for det er en mening.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Comma Chameleon said:

Hvem som faktisk gjør det vil jo ikke bestemme hvem man synes det bør være for. At Leticia og andre synes gaming er noe man bør legge fra seg når man kommer i voksen alder er det jo ikke noe galt i å mene. Det går an å synes at noe er barnslig, selv om det er mange voksne som gjør det. Du kan ikke "motbevise" at noen synes en hobby er for barn og ungdom, for det er en mening.

Er inte alls så jag tolkar inläggen i tråden. Er till och med påstand om att det är en tenåringsgrei baserat på den statistiken över. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest a99a4...1ab
On 2/13/2025 at 7:03 PM, Guest 0903b...4a5 said:

Jeg kan love deg at det alltid har skjedd med stygge ord og drittslenging uansett hvilket kjønn du er så lenge jeg har gamet. Kanskje jenter får noe mer, men det kan ikke være store forskjeller.  Det er et fåtall som gjør dette og etter min erfaring de som er på lavere rating i spill er overrepresentert.

Anonymous poster hash: 0903b...4a5

Det er drittslenging til alle, men det er ganske store kjønnsforskjeller i hva man får av hets og hvor mye. 

Anonymous poster hash: a99a4...1ab

Lenke til kommentar
23 hours ago, knopflerbruce said:

Syns det er helt fair at kvinner velger vekk gamere. Gamere selv kjenner jo til nyansene, men vil en gamer uansett være sammen med noen som har et så unyansert syn på det at de tror at alle er kvisete latsabber med guttaboys-attitude, som sitter foran skjermen HELE dagen?

Hadde ikke giddet å date en WoW/LoL-addict, for å si det sånn. Selv om jeg gamer en del selv. Skal det være sexy med noe sånt, må det være en litt dypere/større mening med det enn bare tidtrøyte og "behov for tilhørighet/mestring". Skap noe, liksom. Om det så er en twitch-kanal med et community, eller kanskje modifikasjoner til spillene.

Så sjakk var nevnt. Det er turn-on på min liste :) 

Gambling gidder jeg ikke, heller. Det vil alltid bare ende med at man må baile ut noen fordi de har brent seg.

Masse mestring i moderne wow, tenker på retail da, som også tar hensyn til tiden for en familiefar, i motsetning til classic. 
Dota (har ikke spilt LoL) har jo en ekstremt bratt læringskurve, men er gøy å øve på noe, og så få sett hvordan dette arter seg i en match. 

Gaming for meg er å gjøre noe som aktivt får blodet til å pumpe, som i en konkurranse, helst i lag med venner som også for meg bor langt unna. Kjekt å gjøre noe i lag med barndomsvennene. Alt må ikke være fjelltur, klatring og friluftsliv hele tiden. 

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (23 timer siden):

Hm

Hm hva? Jeg godtar at folk har den preferansen, vel vitende om at folk som har antiholdninger til gaming neppe ville passet inn i mitt liv, uansett. Man skal være bra patetisk som mann om man lager et issue av at kvinner man ikke vil ha ikke vil ha en selv...

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Hm hva? Jeg godtar at folk har den preferansen, vel vitende om at folk som har antiholdninger til gaming neppe ville passet inn i mitt liv, uansett. Man skal være bra patetisk som mann om man lager et issue av at kvinner man ikke vil ha ikke vil ha en selv...

Det er jeg faktisk enig i. Jeg aksepterer også at kvinner som har antiholdninger til gaming ikke vil passe inn i mitt liv. Men jeg skjønner ikke helt at det skal være noe bedre å sitte på telefonen og glane på Tiktok videor heller 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
disk skrev (5 timer siden):

Masse mestring i moderne wow, tenker på retail da, som også tar hensyn til tiden for en familiefar, i motsetning til classic. 
Dota (har ikke spilt LoL) har jo en ekstremt bratt læringskurve, men er gøy å øve på noe, og så få sett hvordan dette arter seg i en match. 

Gaming for meg er å gjøre noe som aktivt får blodet til å pumpe, som i en konkurranse, helst i lag med venner som også for meg bor langt unna. Kjekt å gjøre noe i lag med barndomsvennene. Alt må ikke være fjelltur, klatring og friluftsliv hele tiden. 

Ingen har sagt at alt må være fjelltur, men "gaming" som interesse må ikke alltid bare være å være en passiv konsument av enkel underholdning/kilde til den "mestringen" man ikke kanskje ikke finner ellers i livet. Det finnes flere nyanser i dette enn som så. For eksempel det å bygge et twitch-community som streamer, bruke kreative ferdigheter til å lage mods etc. De gamerne som får tyn er jo de som trykker "finn server", planter ræva i stolen og det er hele ambisjonen deres med aktiviteten. Det jeg etterlyser er bare noen lag med mening utover aktiviteten i seg selv, noe man kan vokse på som person - den type ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...