Neffi Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hansien skrev (3 minutter siden): Hva med å faktisk vise til de aktuelle angrepene mot denne personen i tråden her? Hva med å dokumentere at du trenger dokumentasjon levert i hånden for å kunne lese? Kan du dokumentere at du ikke klarer å bla i tråder? 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (5 minutter siden): Dobbeltmoralismen Ikke glem hykleriet. 😊 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Neffi skrev (1 minutt siden): Hva med å dokumentere at du trenger dokumentasjon levert i hånden for å kunne lese? Kan du dokumentere at du ikke klarer å bla i tråder? Enkelt; Det kan godt være at det dere ser på som personangrep ikke nødvendigvis er dette for oss andre. Derfor ber jeg deg om å vise til disse angrepene. Det er ikke det at jeg ikke kan lese, men det kan være at jeg enten ikke ser det samme som dere eller at dere rett og slett tar feil. Derfor må dere presentere bevisene her slik at vi kan finne ut av dette sammen. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Neffi skrev (16 minutter siden): Du vet forresten ikke hvordan angrep ser ut. Ukorrekt Neffi skrev (17 minutter siden): Kanskje. Jeg er ikke politiker, eller betalt av sådane, kanskje du er? Nei, jeg er bare rasjonell 2 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (Akkurat nå): Nei, jeg er bare rasjonell LOL! Og søt faktisk 4 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hansien skrev (2 minutter siden): Enkelt; Det kan godt være at det dere ser på som personangrep ikke nødvendigvis er dette for oss andre. Derfor ber jeg deg om å vise til disse angrepene. Det er ikke det at jeg ikke kan lese, men det kan være at jeg enten ikke ser det samme som dere eller at dere rett og slett tar feil. Derfor må dere presentere bevisene her slik at vi kan finne ut av dette sammen. Sånn at du kan gaslighte og bortforklare at det skjer? Det tenker jeg at dere klarer uten min hjelp, og er forøvrig ikke noe jeg vil støtte opp om. De som ser det, ser det. De som utøver det kan diskutere det med sine. 4 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Neffi skrev (Akkurat nå): Sånn at du kan gaslighte og bortforklare at det skjer? Det tenker jeg at dere klarer uten min hjelp, og er forøvrig ikke noe jeg vil støtte opp om. De som ser det, ser det. De som utøver det kan diskutere det med sine. Hva har jeg å tjene på å gaslighte og bortforklare? Du kommer med en kraftig påstand her og gaslighter og bortforklarer problemet bort veldig fint selv.. 1 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Neffi skrev (5 minutter siden): LOL! Og søt faktisk Jeg er en dude.... Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (Akkurat nå): Jeg er en dude.... Kan ikke en dude være søt? Og hvorfor bruker en som ser det som viktig å påpeke at han er en dude, ett kvinnelig profilbilde? (Nå spør jeg ikke deg personlig, men har merket flere som gjør dette så litt smånyskjerrig på årsak) 3 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (3 minutter siden): Jeg er en dude.... Klart du er. Veldig dude. Sterk dude. Stor dude. Smart dude. Følg gjerne opp med flere selv. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Neffi skrev (3 minutter siden): Klart du er. Veldig dude. Sterk dude. Stor dude. Smart dude. Følg gjerne opp med flere selv. Neffi skrev (12 minutter siden): De som ser det, ser det. De som utøver det kan diskutere det med sine. Hysterisk. Endret 4 timer siden av Hansien Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hansien skrev (5 minutter siden): Det kan godt være at det dere ser på som personangrep ikke nødvendigvis er dette for oss andre. Derfor ber jeg deg om å vise til disse angrepene. Er du ikke klar over at den juridiske målestokken handler hva den som "blir angrepet " oppfatter det som? Ikke hva "oss andre" måtte mene. Som jeg har nevnt tidligere så tenkte ikke jeg på denne tråden spesielt, og heller ikke nødvendigvis på meg spesielt. Men det går igjen at enkelte brukere forfølger andre brukere og tar opp hva de har sagt i andre tråder. Selv om jeg ikke nødvendigvis syns det var store angrep på meg personlig i denne tråden, så er det likevel ganske overveldende å måtte gå inn i forsvarsmodus for en enkelt i hovedsak første kommentar hvor jeg beskriver at jeg ikke ønsker et forhold med en gamer, og at jeg anser gaming som en tenåringsgreie. Det blir som en gående som blir overkjørt av toget dette. De eventuelle angrepene mot meg / innleggene kommer fordi man selv føler seg angrepet fordi man holder på med aktiviteten selv. Har det betydning for hver enkelt gamer her inne at akkurat jeg ikke er interessert i et forhold med en? Eller kan man gå videre til hovedspørsmålet til TS og besvare det i stedet for å avspore det til en "gamingtråd"? 2 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Hansien skrev (1 minutt siden): Hysterisk. Hva er problemet? Følte du deg oversett? Du er også dude. Stor dude. Sterk dude. Smart dude. ❤️ Bedre? Flere som trenger bekreftelse? 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (4 minutter siden): Er du ikke klar over at den juridiske målestokken handler hva den som "blir angrepet " oppfatter det som? Ikke hva "oss andre" måtte mene. Faktisk har jeg erfart etter flere år på div diskusjonsplatformer, som her at litt for mange tolker kritikk av sin egen mening og oppfatning som personangrep og skriker dette litt for lett ut. Derfor ønsket jeg å se noen konkrete eksempler på dette i tråden så det kunne etterprøves hvorvidt det var et personangrep inne i bildet eller ei. Så at det finnes en juridisk målestokk for hva som er personangrep på et nettforum viste jeg ikke, men jeg stiller meg særdeles tvilende, bassert på erfaringer, på at den som føler seg angrepet og er den som skal ta avgjørelsen på hvorvidt det var et personangrep, så sant det ikke er et åpenbart et. Da er det bedre at moderatorer tar dette eller at man er tøff nok til å ta denne diskusjonen i det åpne rom. leticia skrev (9 minutter siden): Som jeg har nevnt tidligere så tenkte ikke jeg på denne tråden spesielt, og heller ikke nødvendigvis på meg spesielt. Men det går igjen at enkelte brukere forfølger andre brukere og tar opp hva de har sagt i andre tråder. Det skjer, og der er rapporteringsknappen og ingoreringsfunksjonen to fine ting å ta i bruk. leticia skrev (11 minutter siden): Selv om jeg ikke nødvendigvis syns det var store angrep på meg personlig i denne tråden, så er det likevel ganske overveldende å måtte gå inn i forsvarsmodus for en enkelt i hovedsak første kommentar hvor jeg beskriver at jeg ikke ønsker et forhold med en gamer, og at jeg anser gaming som en tenåringsgreie. Det blir som en gående som blir overkjørt av toget dette. De eventuelle angrepene mot meg / innleggene kommer fordi man selv føler seg angrepet fordi man holder på med aktiviteten selv. Har det betydning for hver enkelt gamer her inne at akkurat jeg ikke er interessert i et forhold med en? Eller kan man gå videre til hovedspørsmålet til TS og besvare det i stedet for å avspore det til en "gamingtråd"? Det er selvfølgelig legitimt at du ikke ønsker dette av en partner, men som jeg har sett flere skrive til deg så var det heller formuleringen din rundt dette som fikk mange til å reagere.Men diskusjonene er allerede tatt så vi dveller ikke mer rundt dette. Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (27 minutter siden): Hva har jeg å tjene på å gaslighte og bortforklare? Du kommer med en kraftig påstand her og gaslighter og bortforklarer problemet bort veldig fint selv.. Nå tok ikke jeg opp dette problemet med håp om at det skal bli noe bedre, eller for å diskutere det med noen. Jeg tok det opp, for å konstantere det åpenbare, for de som personforfølges her inne. Tar du det som et angrep, så kan du jo lete i denne suppen selv og vurdere. Hva du skal med den informasjonen vet ikke jeg. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (7 minutter siden): Faktisk har jeg erfart etter flere år på div diskusjonsplatformer, som her at litt for mange tolker kritikk av sin egen mening og oppfatning som personangrep og skriker dette litt for lett ut. Derfor ønsket jeg å se noen konkrete eksempler på dette i tråden så det kunne etterprøves hvorvidt det var et personangrep inne i bildet eller ei. Ok. Jeg er egentlig enig med deg her i at noen ikke tåler noe som helst, (men samtidig gjerne går rett til åpenbare angrep selv). Det vil også være forskjell på et angrep og en persondebatt som så vidt meg bekjent heller ikke skal forekomme. Jeg har heller ikke sagt at jeg har følt meg personangrepet i denne tråden selv om meningen min ble ganske effektivt kollektivt sablet ned. Det jeg reagerer på er brukere som ikke lar andre i fred. F eks forsøker å få dem ut av tråder fordi de ikke tåler meningene deres. Hansien skrev (11 minutter siden): Det skjer, og der er rapporteringsknappen og ingoreringsfunksjonen to fine ting å ta i bruk. Ja, men ingen av de er helt optimale syns jeg. Det kunne f.eks vært ønskelig at man ikke kunne ha sitert noen som har ignorert deg. Hansien skrev (15 minutter siden): Det er selvfølgelig legitimt at du ikke ønsker dette av en partner, men som jeg har sett flere skrive til deg så var det heller formuleringen din rundt dette som fikk mange til å reagere.Men diskusjonene er allerede tatt så vi dveller ikke mer rundt dette. Ja, jeg trakk meg opprinnelig ut av tråden slik at den skulle sluttes å avspores om akkurat hva jeg mente om gaming.Men jeg ser jo at dette fikk de andre brukerne ikke så godt til likevel 🙃 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (4 minutter siden): Ok. Jeg er egentlig enig med deg her i at noen ikke tåler noe som helst, (men samtidig gjerne går rett til åpenbare angrep selv). Det vil også være forskjell på et angrep og en persondebatt som så vidt meg bekjent heller ikke skal forekomme. Jeg har heller ikke sagt at jeg har følt meg personangrepet i denne tråden selv om meningen min ble ganske effektivt kollektivt sablet ned. Det jeg reagerer på er brukere som ikke lar andre i fred. F eks forsøker å få dem ut av tråder fordi de ikke tåler meningene deres. Jeg skrev ikke om deg spesifikk når det kom å slenge i fra seg "Personangrep". Det var det andre som begynte å prate om i tråden her inne. Jeg ønsket bare å se hvor disse personangrepene var og om et i heletatt var et personangrep. leticia skrev (5 minutter siden): Det jeg reagerer på er brukere som ikke lar andre i fred. F eks forsøker å få dem ut av tråder fordi de ikke tåler meningene deres. Fordi jeg er nysgjerrig; Hva gjør en bruker for å få andre brukere til å slutte å delta i tråden? leticia skrev (8 minutter siden): Ja, men ingen av de er helt optimale syns jeg. Det kunne f.eks vært ønskelig at man ikke kunne ha sitert noen som har ignorert deg. Moderatorene kunne definitivt gjort en bedre jobb ja, men ignoreringsfunksjonen fungerer bra. Den andre brukeren bør ikke få signaler om dette da det fort er noe som blir brukt som argumentasjon/angrep kjenner jeg internett rett. Derimot må du som bruker være flink på å sette grenser til deg selv i hvorvidt du skal engasjere deg i en ignorert bruker. leticia skrev (10 minutter siden): Ja, jeg trakk meg opprinnelig ut av tråden slik at den skulle sluttes å avspores om akkurat hva jeg mente om gaming.Men jeg ser jo at dette fikk de andre brukerne ikke så godt til likevel 🙃 Interessen blant flere for å diskutere rundt dette veier nok langt mer enn din deltagelse i tråden. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (På 13.2.2025 den 0.00): Uffda, jeg traff visst et sårt punkt her. Ja, du gjorde faktisk det. Jeg synes det er sårende å lese såpass negative holdninger om ting jeg er glad i, spesielt når det ikke ligger noen fornuftig grunn bak disse holdningene. 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (2 minutter siden): Jeg skrev ikke om deg spesifikk når det kom å slenge i fra seg "Personangrep". Det var det andre som begynte å prate om i tråden her inne. Jeg ønsket bare å se hvor disse personangrepene var og om et i heletatt var et personangrep. Jeg kan gå gjennom tråden og sende deg en pm hvis du vil, men jeg syns jo det er litt spesielt å be andre brukere om å holde kjeft, (som vi finner et eksempel på i tråden) eller som en annen gjør å dra opp ting som er sagt i andre tråder. Hansien skrev (6 minutter siden): Fordi jeg er nysgjerrig; Hva gjør en bruker for å få andre brukere til å slutte å delta i tråden? Ber de om å slutte å skrive f.eks. Hansien skrev (8 minutter siden): Interessen blant flere for å diskutere rundt dette veier nok langt mer enn din deltagelse i tråden. Åpenbart 😄 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hadde vært greit å komme tilbake til trådens tema. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå