Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilke yrker eller hobbier er en no-go for deg?

Gjest 2f036...cf2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (2 timer siden):

Nei, du tar feil at jeg mener det er nummer 3, altså forbeholdt barn og unge. Jeg mener bare at det er mer vanlig blant barn og unge. Noe jeg også har dokumentert via statistikk at det er.

Jeg  mener  at det er nummer 1. Altså at det blir erstattet med andre interesser. Måtte bare korrigere deg på den, siden du sier hva jeg mener.

Måten du sier at de "vokser det fra seg" signaliserer til alle andre at du mener 3. Det er godt mulig det er 1 du faktisk mener, men inntrykket du har gitt folk er at det er nummer 3, som jeg også tror er grunnen til at folk reagerte. Hvis det var feil så beklager jeg det altså, men det var ikke noe vondt ment.

Det er jo lov å mene at det er nummer 3. Jeg dømmer ikke noen som sier gaming er for barn og ungdom selv om jeg er uenig. Alle velger jo selg hvordan man vil dømme det. De som gamer kan jo fint ignorere det om de ikke er enige. Jeg synes f.eks. veldig mye av Tik Tok greier er for barn, men så ser man massevis av folk i 40+ alderen som oppfører seg som barn der de danser og hermer til andre sine videoer. Det er noe man burde vokst av seg, men de er jo tydeligvis ikke enige.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Enig. Jeg er som regel pragmatisk og det "eneste" jeg bryr meg om i et forhold er egentlig kun at man er glad i hverandre og snill mot hverandre, resten finner man ut av om de to stemmer.

Det som er no-go som jeg nevner i tråden her er hvis alt annet bare er en OK match. For en helt eksepsjonell god person og match så er det mye annet man kan jobbe rundt. Til og med religion tror jeg, men da skal det være ganske løs tro.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Comma Chameleon said:

Å "vokse det fra seg" kan jo bety flere ting

1. At de har andre interesser de finner mer interessant/givende og slutter med gaming på et naturlig vis.
2. At holdningen til foreldrene (Leticia her) har hatt mot gaming har vært tydelig nok til at de føler de "må" slutte med de, eller får en underliggende holdning om at voksne ikke skal spille spill. Barn blir tross alt ekstremt påvirket av foreldrene.
3. Å spille spill er noe reservert for barn og unge og noe alle bør vokse fra seg.

Leticia mener jo absolutt det er nummer 3, men jeg mener at det er 1 eller 2. Og at holdningen til Leticia fører til nummer 2 som igjen kan føre til nummer 1. 

Er ju inte så stor forskjell på din 1 och 3. 1 er ju mest en lite mer detaljerad förklaring av 3. Sätt in ett bör i 1 och du har 3. 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 timer siden):

Er ju inte så stor forskjell på din 1 och 3. 1 er ju mest en lite mer detaljerad förklaring av 3. Sätt in ett bör i 1 och du har 3. 

Det er jo en kategorisk forskjell på noe som tilfeldigvis skjer, og noe man har en holdning om at bør skje. Ett ord kan ha mye å si og snu totalt opp ned på noe. Akkurat som et lite tegn, et komma, kan ha mye å si. Regner med du har hørt denne klassikeren der tegnsettingen vil snu opp ned på alt:

Sitat

Heng ham ikke vent til jeg kommer

Om komma er etter "ham" eller etter "ikke" er jo en "liten forskjell" men i praksis har det mye å si.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (16 timer siden):

Er enig der, men når man er inne på det så må man da også se på

1: Antall timer på Sosiale Medier
2: Antall timer der man ser på Reality TV eller annen brainrot tv/film.

Jeg er en som synes overdreven gaming ikke er bra, men jeg setter det absolutt i samme bås som overdreven bruk av TikTok og Instagram. Og ser man på statistikkene som kommer fram i media så er det mange som bruker mer tid på telefonen og love island-drit enn det folk gamer.

Jo, men det sier jo kanskje mer om hvor utrolig teit det er å ha slike sort/hvit no-go lister. Det blir en heuristisk snarvei hvor man trolig skjærer så grovt at man ender opp med det motsatte av intensjonen sin. Tenker folk flest styrer unna mennesker som kaster bort timer på timer på ganske meningsløse ting og særlig blir det lagt merke til om man samtidig ser underutviklede problemstillinger hos individet. Om det er en god eller nyttig ekskludering, det vet jeg ikke, og om vi bare skulle datet og parret oss med perfekte mennesker, så hadde ingen av oss vært født. Ingen. Av. Oss.

Forøvrig syns jeg dette er feil bruk av statistikker. Mengde mennesker som gjør en ting, gjør det ikke rett eller bra. Flokkmentalitet har man som sosiologisk fenomen plukket ifra hverandre til å være total skivebom for lenge siden. At det har en sosial verdi å kopiere/speile gruppen sin, gjør det ikke smart som progressiv løsning. Heller ikke reduserte størrelser. Bare en tredel av mennesker har d-vitamin mangel. Så da er jo det bra å ha lite d-vitamin?

Eller logikken med at en gruppe er godkjent og bra hvis det fins en verre gruppe enn en man undersøker. Det er oppskriften på å gå rundt grøten og aldri komme i mål. Det blir rett og slett meningsløse diskusjoner med slike logikker.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (20 timer siden):

Kommit en del merkliga inlägg i tråden men inte så förvånande heller. Förstår ikke varför en del så gärna vill sätta andra i bås och komma med påstander om att de gör fel och sånt. Kanske ironiskt så är det en del uttpreglade feminister som verkar ha väldigt mye fördommar om andra.

Du har plassert deg i et ganske så destruktiv bur om du tenker at kritisk sans er fordommer, særlig når du selv går i samme fellen i samme setning. 

Jeg tenker mennesker som kun kan bidra til diskusjoner med merkelapper og personangrep er no-go. 

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Neffi said:

Du har plassert deg i et ganske så destruktiv bur om du tenker at kritisk sans er fordommer, særlig når du selv går i samme fellen i samme setning. 

Jeg tenker mennesker som kun kan bidra til diskusjoner med merkelapper og personangrep er no-go. 

Förstår inte ens vad du menar men jag husker ju dina fördommar om folk som var bra i matte. Var blant det värsta jag har läst på forumet (klart ditt rumpe inlägg var nog det värsta). 

Tycker inte heller min sista settning sier noe alls om fördommar. Har ju läst dina och andras inlägg i trådar om feminism och har läst tillräckligt mye för att kunna ha en oppfattning av vad dere skriver och tycker. 

Det ironiska är alltså att folk som er veldigt upptatt av femisism och som förklarar allt med gutteklubben grei och liknande i andra sammanhang kommer med en massa generaliseringar och fordommar. Likestillning och jämställdhet handlar på en nivå att bli av med fordommar och generaliseringar.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 72b1e...216

Merkelig nok så er de som er mest opptatt av feninisme de som ser på feminisme som en trussel. Altså folk som  har misogynistiske og antifeministiske holdninger. Dobbeltmoral lenge leve !

Anonymous poster hash: 72b1e...216

Lenke til kommentar
Just now, Guest 72b1e...216 said:

Merkelig nok så er de som er mest opptatt av feninisme de som ser på feminisme som en trussel. Altså folk som  har misogynistiske og antifeministiske holdninger. Dobbeltmoral lenge leve !

Tycker nog det finns en del feminister, folk som alltså ikke ser feminism som en trussel, som är rätt upptatt av femisism här på forumet. 

Alltid trevligt med folk som postar helt anonymt i alla fall. Vågar inte ens stå får sina inlägg på ett forum ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Förstår inte ens vad du menar men jag husker ju dina fördommar om folk som var bra i matte. Var blant det värsta jag har läst på forumet (klart ditt rumpe inlägg var nog det värsta). 

Nei, men det forstå jeg! Tipper du er god i matematikk, og at du kanskje ikke skårer så høyt på sosiale ferdigheter?

Tycker inte heller min sista settning sier noe alls om fördommar. Har ju läst dina och andras inlägg i trådar om feminism och har läst tillräckligt mye för att kunna ha en oppfattning av vad dere skriver och tycker. 

At vi, eller at du, er uenige, er greit nok. At du må løpe med merkelapp som et argument i diskusjoner viser bare at du ikke klarer å diskutere problemstillingene. Og det er også helt greit! Rekker du ikke opp til håndtaket, så er du i bunn og grunn unnskyldt. Du er hjertelig velkommen til å kommentere med merkelappen "Feminist" på alle mine innlegg her inne! Det er fryktelig koselig at du deltar! :)

Det ironiska är alltså att folk som er veldigt upptatt av femisism och som förklarar allt med gutteklubben grei och liknande i andra sammanhang kommer med en massa generaliseringar och fordommar. Likestillning och jämställdhet handlar på en nivå att bli av med fordommar och generaliseringar.  

Ja, det gjør jo det. Prøv det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Neffi said:

Nei, men det forstå jeg! Tipper du er god i matematikk, og at du kanskje ikke skårer så høyt på sosiale ferdigheter?

Eller så har du helt enkelt fel. 

Just now, Neffi said:

At vi, eller at du, er uenige, er greit nok. At du må løpe med merkelapp som et argument i diskusjoner viser bare at du ikke klarer å diskutere problemstillingene. Og det er også helt greit! Rekker du ikke opp til håndtaket, så er du i bunn og grunn unnskyldt. Du er hjertelig velkommen til å kommentere med merkelappen "Feminist" på alle mine innlegg her inne! Det er fryktelig koselig at du deltar! :)

Har nog i första hand en annan beskrivning av dig än feminist trots att man också kan beskriva dig som en sådan. 

Just now, Neffi said:

Ja, det gjør jo det. Prøv det!

Kommer fra personen som idiot förklarar alla som är bra i matematik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Neffi said:

Tror nog jag vet vad fordommar är och vad kritisk sans är.  

25 minutes ago, Neffi said:

Nu vet jag ikke om noen bara KUN bidrar på det sättet men med tanke på att du har kallat andra för nazister i hundratals inlägg så antar jag att du helt enkelt snakker om dig själv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nu vet jag ikke om noen bara KUN bidrar på det sättet men med tanke på att du har kallat andra för nazister i hundratals inlägg så antar jag att du helt enkelt snakker om dig själv. 

Så du er ikke så god i matematikk heller? 

Og hvorfor tar du det personlig om jeg bruker begrepet nazist?

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Neffi said:

Så du er ikke så god i matematikk heller? 

Og hvorfor tar du det personlig om jeg bruker begrepet nazist?

Jo, jag er god i matematik och jag gillar ikke når folk som du kommer med den vanligaste fordommen som man fått uppleva hela livet. Trodde att folk flest hade kommit över den typen fordommar idag så det säger mest om dig att du kommer med dem.

Jag tar det ikke personligt om du bruker begreppet nazist. Det säger bara väldigt mye om dig.

Men det är ju så det är, jag har inga höga tankar om dig efter att ha läst dina inlägg. Inget innehåll och mest en massa fordommar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 72b1e...216
fredrik2 skrev (25 minutter siden):

Tycker nog det finns en del feminister, folk som alltså ikke ser feminism som en trussel, som är rätt upptatt av femisism här på forumet. 

Alltid trevligt med folk som postar helt anonymt i alla fall. Vågar inte ens stå får sina inlägg på ett forum ...

Alltid morsomt med folk som henger seg opp i anonymbruker også.

Kan ha noe med at man blir lei etterhvert av brukerangrep og brukerforfølgelse. Hva har det med saken å gjøre hva Neffi har skrevet i andre tråder?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 72b1e...216 said:

Alltid morsomt med folk som henger seg opp i anonymbruker også.

Du får väl tycka det. 

Kan ha noe med at man blir lei etterhvert av brukerangrep og brukerforfølgelse.

Stakkars. 

Hva har det med saken å gjøre hva Neffi har skrevet i andre tråder?

Det har väl en massa med saken att göra vad folk har skrivet tidigare? 

Men takk för svaret. Det jag skrev och som du siterade som handlade om ämnet valde du att ignorera ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...