Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilke yrker eller hobbier er en no-go for deg?

Gjest 2f036...cf2

Anbefalte innlegg

Gjest 2f036...cf2

Er der noen yrker, hobbier og interesserer du mener diskvalifiserer daten din og ikke vil fortsette med dem? Få høre hvorfor

Anonymous poster hash: 2f036...cf2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De må gjerne jobbe med det meste - kan ikke tenke meg no-go annet enn prostitusjon og andre ulovligheter. Men et klart rødt flagg for meg er en som bare drar på en jobb for å få betalt og skal dra hjem igjen. Folk uten dedikasjon og eierskap til det de skal gjøre 40+ timer i uka er total turnoff for meg. Uambisiøse mennesker 🤢

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært ung igjen hadde det ikke vært meg imot å være gigolo. Man trenger ikke å takke ja til hva som helst.

Jeg hadde dog avstått fra å være butikkarbeider. Selv om jeg fikk selge EDB-maskiner og denslags.

EDB er en forkortelse for elektronisk databehandling, altså databehandling i hovedsak utført ved hjelp av elektronisk utstyr.

EDB er et utdatert begrep, i dag brukes IT (i noen sammenhenger også IKT).

I min tid var dette hypermoderne og i dag er det altså gammeldags. Jaja, på pleiehjemmet og i nattklubben er kvinnene evig unge. Det er ikke over før det er over.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (41 minutter siden):

Gaming er ganske ut for min del som hobby. Anser dette for å være en tenåringsgreie...

Like mye «tenåringsgreie»  med kvinner over 30 som sitter på sosiale medier hele dagen og ser på influensere. 

Helt greit å ikke like personer som gjør det, men å kalle det en tenåringsgreie er en utdatert kommentar i denne digitale tidsalder.

Det er over 2 milliarder voksne gamere og 80% er over 18 år..

IMG_1829.jpeg

Endret av MrL
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Gaming blir nok spørsmål på hvilken spill. med mindre det er det viktigste en person gjør hadde jeg ikke droppet det.

ikke akkurat pateolog som er nesten no go. (en gynkeolog er heller ikke noe jeg ville ha lange jobbsamtaler med)

Endret av joandreas
Lenke til kommentar
MrL skrev (13 minutter siden):

Like mye «tenåringsgreie»  med kvinner over 30 som sitter på sosiale medier hele dagen og ser på influensere. 

Helt greit å ikke like personer som gjør det, men å kalle det en tenåringsgreie er en utdatert kommentar i denne digitale tidsalder.

Det er over 2 milliarder voksne gamere og 80% er over 18 år..

IMG_1829.jpeg

Uffda, jeg traff visst et sårt punkt her. Ja, kvinner over 30 som følger med på influensere går i samme kategori hos meg. 

Årsaken til at jeg kaller det en tenåringsgreie er fordi mine egne gutter holdt på med det da de var  tidlig i tenårene. Men de vokste det av seg før de ble myndige. 

EDIT: Og vi kan vel la være å bruke USA som referansepunkt? 

Endret av leticia
edit
Lenke til kommentar

Da kan man samle flippermaskiner i sin kjeller og drikke whisky. Slikt er med dagens maskinpriser, ikke så tilgjengelig for ungdom.

Jeg er for såvidt enig at gaming mistet sjarmen etter at det ble noe folk gjorde uten særlig interesse og ambisjoner og mer som et tidssluk.

For meg er gaming en livsstil eller et yrke og man blir ikke gamer av å spille et spill like lite som man blir snekker av å bruke en hammer eller rørlegger/elektriker av å bruke tang. "Nå har jeg åpnet panseret og fylt på spylerveske. Fra nå av vil jeg at du skal kalle meg for bilmekaniker. Jeg måtte tross alt bla i manualen i tre minutter for å finne den spaken."

Jeg ble heldigvis esportutøver før 90-tallet var omme. Gamer er mer som et skjellsord. "Jeg dater ikke Gamere." "Han sitter bare på rommet sitt og gamer." "Han er en gamer. Nå må han komme seg ut av kjelleren og opp om morgenen. Få seg et arbeide og bli noe."

Jeg pleide å forbinner Gamer med noen som tjente penger eller i det minste hadde stor innsikt i eller entusiasme for spill. I dag er det intetsigende.

Who was the first gamer?

Dennis “Thresh” Fong

Dennis “Thresh” Fong (USA, b. 1977) is regarded as the first professional gamer in history. He won every tournament he attended over a five-year period, a feat that earned him the nickname “the Michael Jordan of the gaming world”.

På den tida var det respektabelt å være gamer. Etter 2005, heller tvert om.

There is nothing new under the sun.

The first cited instance of an esports competition was in 1972, when players convened at Stanford University's Artificial Intelligence Laboratory for the Intergalactic Spacewar! Olympics, in which they competed for a year's subscription to Rolling Stone magazine.

images?q=tbn:ANd9GcSOZYFPYvT-hIOujZe4RcH
Ich bin Cassandra. Würden Sie gerne spielen?

Artig Sci-Fi-horror-serie by the way.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobb? Viktigste at det er noe hun trives med. Er det type 14 dager på og 3 uker av er det greit og.

Hobbyer som er no-no? Hmm. Usikker. Får følge med i tråden om det er noe som får meg til å tenke "Nein!". Er uansett ikke noe jeg kommer på i farten.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 minutter siden):

Uffda, jeg traff visst et sårt punkt her. Ja, kvinner over 30 som følger med på influensere går i samme kategori hos meg. 

Årsaken til at jeg kaller det en tenåringsgreie er fordi mine egne gutter holdt på med det da de var  tidlig i tenårene. Men de vokste det av seg før de ble myndige. 

Det er ikke sårt punkt, det er jo som jeg viser ikke engang rett - etter statestikken.

Derfor jeg sier det er utdatert holdning. Det er ikke noe å «vokse» fra seg - det er flere eldre som spiller enn yngre.

Og du forbinder det med det er greit nok, forstår at du sannsynligvis er oppi årene så det er gjør du har den holdningen mer logisk :) 

Endret av MrL
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (13 minutter siden):

Det er ikke sårt punkt, det er jo som jeg viser ikke engang rett - etter statestikken.

Derfor jeg sier det er utdatert holdning. Det er ikke noe å «vokse» fra seg - det er flere eldre som spiller enn yngre.

Og du forbinder det med det er greit nok, forstår at du sannsynligvis er oppi årene så det er gjør du har den holdningen mer logisk :) 

Damer hater gamere, helt til de treffer en sexy gamer med gode gener 😆

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, leticia said:

EDIT: Og vi kan vel la være å bruke USA som referansepunkt? 

De ekte gamerne er 50+ i alder. Generasjonen før meg som jeg så opp til da jeg var ung. De stom stod ved arkademaskinene fra åpning til stengetid uten at vi kidsa slapp til. Hvis vi en sjelden gang slapp til var highscore-listene så vanskelig at det var å få skrevet inn initialene sine, var en urealistisk drøm. Folk som spilte "Crystal Castles" med lærhanske for at skinnet ikke skulle bli flerret av hånda.

Dette er en ekte gamer. Billi Mitchell, alder 59.

Her er en annen. Bowen Kerins. Fem ganger verdensmester i pinball og tekstbokforfatter i matematikk.
67898bd91cf84.image.jpg?resize=750,500

BOWEN KERINS: My wife will be the first to say I am book smart but not street smart. I locked myself out of my house today. Hopefully I’m more “Real Genius” and less “Revenge of the Nerds.” My knowledge has become a lot more specialized about pinball and school mathematics, but these are the things I love. I hope I don’t go around thinking how freaking smart I am, because that’s when you realize just how dumb you really are.

Så har du generasjonen etter meg, men selv de er 35+ nå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
MrL skrev (44 minutter siden):

Okay da, så ifølge statistikken du henviser til fra USA så har flesteparten av gamerne vokst det fra seg innen de fyller 35. Kan ha noe med at i den alderen så har man gjerne startet familielivet, og det passer ikke inn med en slask som bruker mange timer foran PC - skjermen hver dag ;) 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 minutter siden):

De stom stod ved arkademaskinene fra åpning til stengetid uten at vi kidsa slapp til.

Haha, ja du sier noe der...

BadCat skrev (8 minutter siden):

Dagens unge er wannabees. De er useriøse og sløser bort tiden sin.

Det kan godt hende, men man finner sikkert noen seriøse også. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (6 minutter siden):

Interessant. Sånn ca hvor mange timer bruker du hver dag her på forumet? 

Bruker mobilen jeg da 😅 - og den der setningen tok du ganske ut av kontekst. Det var faktisk ikke hele setningen engang...

Irrelevant brukerdebatt. 

Men jeg har forstått at her skal man ikke ha lov å ha negative assosiasjoner til gaming. Det er oppfattet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...