Gå til innhold

Oppdatering av navigasjon/map e-tron 55

halaa

Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som har brukt USB/myAudi app for å oppdatere navigasjonssystemet/kartet på etron og kan dette? I følge brukermanuellen og instruksjonen i myAudi app, skal man bare laste ned kartet på en USB eller direkte på iphonen og når man da kobler dem på bil, skal MMI på bilen aotumatisk begynne å oppdateres. Men det skjer ikke når jeg prøver det.  

Har lasted ned kartet på USB og selve iphonen min, men når jeg kobler dem på bilen så skjer ingenting. Lisencen på navigasjon og infotainment har gått ut. Usikker om det har noe med det å gjøre, men slik jeg har forstått så skal lisencen gjelde kun å få satalitt-kart. 

Endret av halaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke Audi, har hare gjort tilsvarende på Hyundai. Da var det krav om at pinnepinnen hadde riktig lagringskapasitet, og den måtte også ha riktig filsystem. 

Prinsippet var en kjørte et eget program på pc eller Mac, som lastet ned og opprettet minnepinnen på riktig måte. Deretter satte en pinnepinnen inn i bilen. 

Se om det står noe detaljer rundt krav til minnepinnen? Det kan være minnepinnen ikke ble riktig opprettet?

Eller, se om noen som har gjort det svarer 🙂

Lenke til kommentar
46 minutes ago, toralfb said:

Kjenner ikke Audi, har hare gjort tilsvarende på Hyundai. Da var det krav om at pinnepinnen hadde riktig lagringskapasitet, og den måtte også ha riktig filsystem. 

Prinsippet var en kjørte et eget program på pc eller Mac, som lastet ned og opprettet minnepinnen på riktig måte. Deretter satte en pinnepinnen inn i bilen. 

Se om det står noe detaljer rundt krav til minnepinnen? Det kan være minnepinnen ikke ble riktig opprettet?

Eller, se om noen som har gjort det svarer 🙂

Kartet jeg har lastet ned er 26 GB mens pinnen jeg bruker har 256 gb kapasitet. Tror nok ikke det som er problemet 

Lenke til kommentar
halaa skrev (18 minutter siden):

Kartet jeg har lastet ned er 26 GB mens pinnen jeg bruker har 256 gb kapasitet. Tror nok ikke det som er problemet 

Hyundai har anbefaling om maks 64 GB. Om Audi har noe tilsvarende vet jeg ikke.

Ps: Det har vært solgt noen minnepinner som er falske, en kan kopiere data inn, men bare kopiere ut noen få GB ut av dem.
Du er sikker på minnepinnen er ekte, data kan kopieres ut av den igjen?

Lenke til kommentar
38 minutes ago, halaa said:

Prøv å fjern alle eksisterende partisjoner fra pinnen og formater pinnen med FAT32 og prøv igjen. Når du skriver 256GB lurer jeg på om pinnen er formatert med NTFS eller et annet properitært filsystem, og ofte kan ikke dette leses, på grunn av lisenser som koster penger. FAT32 støtter kun partisjoner på 32GB, exFAT støtter mer, og burde virke, men FAT32 er sikreste.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Pinnen er i hvertfall helt ny og kjøpt på elkjøpt, formatert den for jeg lasted ned kartet.

Greia er at jeg skal egentling kunne lasted opp kartet i bilen direkte med iphonen og. Linken fra myAudi sendes på mail, også trykker mann på linken og den lastes ned direkte på iphonen, og når man kobler iphonen med kabel i bil skal da kartet overføres aotumatisk på MMI eller at man skal få beskjed hva som skal gjøres. Det funker heller ikke i mitt tilfelle. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...