phnx85 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg lurer på om Windows 2000 har mulighet til å lage bru mellom 2 nettverk. I XP er det bare å merke de 2 nettverkene og høyreklikk og velg lag bru. Finnes noe slikt i 2000? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Brukes når du f.eks har koblet to maskiner sammen med firewire og nettverkskort. Da kan du kjøre bro og 100MBit+400MBit=500MBit. Eller når du er på nettparty så kan du koble begge nettverkskortene til switchen og kjøre 200MBit mot nettverket, mens de andre stakkarene sliter på 100MBit. Har aldri testet dette sjøl, men hørt at det skal funke bra. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg lurer på om Windows 2000 har mulighet til å lage bru mellom 2 nettverk. I XP er det bare å merke de 2 nettverkene og høyreklikk og velg lag bru. Finnes noe slikt i 2000? Nei ikke innebygd i Windows. Men det finnes 3. parts software som gjør det samme for Windows 2000. Har brukt dette tidligere, men husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Brukes når du f.eks har koblet to maskiner sammen med firewire og nettverkskort. Da kan du kjøre bro og 100MBit+400MBit=500MBit.Eller når du er på nettparty så kan du koble begge nettverkskortene til switchen og kjøre 200MBit mot nettverket, mens de andre stakkarene sliter på 100MBit. Har aldri testet dette sjøl, men hørt at det skal funke bra. Da tror jeg du har hørt feil, "bridging" gir ikke mulighet for "load balancing". Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Eller når du er på nettparty så kan du koble begge nettverkskortene til switchen og kjøre 200MBit mot nettverket, mens de andre stakkarene sliter på 100MBit. Det er mulig jeg tar feil her, men for at du skal få 200Mbit så må du ha en Gbit switcher. Selv om det er f.eks. 8 porter på en 100Mbit switch så er alle portene fordelt på 1x100Mbit. Kjører du full pupp på begge kortene får du med andre ord bare 50% load på hver. (Mulig jeg roter nå altså...) Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Eller når du er på nettparty så kan du koble begge nettverkskortene til switchen og kjøre 200MBit mot nettverket, mens de andre stakkarene sliter på 100MBit. Det er mulig jeg tar feil her, men for at du skal få 200Mbit så må du ha en Gbit switcher. Selv om det er f.eks. 8 porter på en 100Mbit switch så er alle portene fordelt på 1x100Mbit. Kjører du full pupp på begge kortene får du med andre ord bare 50% load på hver. (Mulig jeg roter nå altså...) du vil få 200mb til den samme switchen og 100(fordelt på de opkoblede på switchen) ut til resten av nettverket Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 du vil få 200mb til den samme switchen og 100(fordelt på de opkoblede på switchen) ut til resten av nettverket OK, vi sier ikke nøyaktig det samme, men resultatet er likt. Det hjelper ikke å ha 200Mbit til/fra switchen så lenge resten av nettverket (videre fra switchen) er 100Mbit... OT: Så en switch er altså kapabel til å handle f. eks. 8x100Mbit? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde switchen måtte fordele 100Mbit på antall tilkoblinger(?) Jaja, det var ihvertfall en god nyhet! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 du vil få 200mb til den samme switchen og 100(fordelt på de opkoblede på switchen) ut til resten av nettverket OK, vi sier ikke nøyaktig det samme, men resultatet er likt. Det hjelper ikke å ha 200Mbit til/fra switchen så lenge resten av nettverket (videre fra switchen) er 100Mbit... OT: Så en switch er altså kapabel til å handle f. eks. 8x100Mbit? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde switchen måtte fordele 100Mbit på antall tilkoblinger(?) Jaja, det var ihvertfall en god nyhet! Det varierer fra switch til switch. Dyre switcher klarer 8x100mbit. Vanlige hjemmeswitcher pleier (så vidt jeg har hørt) å ha 100mbit på upload, og 100mibt fordelt på resten. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ta en googling etter windows 2000 bridging, så finner du sikkert noe. Fant noe freeware for dette for noen år siden. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Ta en googling etter windows 2000 bridging, så finner du sikkert noe. Fant noe freeware for dette for noen år siden. Jeg har Googlet som en helt uten å ha funnet noe. Hvis du kunne se om du fant noe så hadde jeg satt stor pris på det! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hmm googlet litt selv... navnet WinRoute dukket opp ... det hørtes kjent ut, mulig det var det jeg brukte. Enig i at google ikke var så veldig stor hjelp denne gangen. Gjelder nok bare å komme på den rette søkestrengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå