Runar Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Det kan godt hende jeg pirker mer enn folk flest og at mange har sluttet å bry se om språket, men hvordan kan en journalist med viten og vilje publisere en sak med denne overskriften? Det første jeg tenkte da jeg så saken var «hvorfor skal de ha visitasjonssoner på Stortinget?». Hvorfor oppleves det som at dagens journalister ikke kan helt grunnleggende grammatikk og språk, og at ingen leser korrektur før en sak publiseres? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Aftenposten har en fast spalte som heter 'Under streken', hvor de blant annet plukker frem akkurat slike feil. Men det ser ikke ut til å hjelpe, det er nok å ta av år etter år. Dessverre. Dagens eksempel: Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Runar skrev (51 minutter siden): Det kan godt hende jeg pirker mer enn folk flest og at mange har sluttet å bry se om språket, men hvordan kan en journalist med viten og vilje publisere en sak med denne overskriften? Det første jeg tenkte da jeg så saken var «hvorfor skal de ha visitasjonssoner på Stortinget?». Hvorfor oppleves det som at dagens journalister ikke kan helt grunnleggende grammatikk og språk, og at ingen leser korrektur før en sak publiseres? De må jo prøve det ut i praksis for å utsette ungdommene for det..! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Det blir vel neppe bedre av at stadig flere artikler er merket med "skrevet av KI og kvalitetssikret av journalister". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå