Gå til innhold

Hjelp til valg av drone

muummi

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst til å kjøpe meg en drone. Har tidligere bare flydd litt med en sånn liten lekedrone, så er ganske nybegynner.

Har sett meg ut enten Dji Neo eller Dji Mini 4K.

Dette er jo egentlig to veldig ulike droner. Jeg liker godt hvor enkel og brukervennlig Neo er, og at den er veldig lett å ta med seg på tur. Mini 4k er på sin side en større og mer stabil drone med mye bedre flytid og mye bedre kamera.

Jeg heller litt mot å gå for Neo for brukervennlighetens del, men er redd for at jeg kommer til å savne bedre flytid, kamera og stabilitet.

Jeg kommer nok mest til å bruke dronen for å leke meg, samt for å filme litt hvis familien er på tur/ ferie.

Noen synspunkter på hva som vil være det beste valget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (11 minutter siden):

To helt forsjellige droner.

Kjøp deg en Dji Mini 2 eller 3 på finn.no

DJI Mini 2 er vel samme som 4K, de har bare rebrandet den.

Husk å registrere drona og skriv nummer på den så slipper du tull om det skulle skje noe.

Enig i at det er to helt forskjellige droner. Frister selvfølgelig med en 4K eller Mini 2, men er redd for at den kommer til å bli mindre brukt da det tar lengere tid å få den til å fly, mindre brukervennlig på småturer etc. Det er vel heller ikke noe særlig å leke seg med en drone på dens størrelsen i hagen kanskje?

Er veldig usikker 🤔

Lenke til kommentar
32 minutes ago, muummi said:

Enig i at det er to helt forskjellige droner. Frister selvfølgelig med en 4K eller Mini 2, men er redd for at den kommer til å bli mindre brukt da det tar lengere tid å få den til å fly, mindre brukervennlig på småturer etc. Det er vel heller ikke noe særlig å leke seg med en drone på dens størrelsen i hagen kanskje?

Er veldig usikker 🤔

Flydd mye både innendørs og i hage med Mini 2 og 3, men neo er nok kansje bedre egnet til det. 

Ingen sensorer på neo dog så den vil dulte borti ting. Neo har heller ikke sidestabilisering på kamera så video vil ikke være like stødig. Men det er en morsom og enkel drone så bare løp å kjøp. Billig er de jo også.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (17 timer siden):

Flydd mye både innendørs og i hage med Mini 2 og 3, men neo er nok kansje bedre egnet til det. 

Ingen sensorer på neo dog så den vil dulte borti ting. Neo har heller ikke sidestabilisering på kamera så video vil ikke være like stødig. Men det er en morsom og enkel drone så bare løp å kjøp. Billig er de jo også.

Hva tenker du om å la en 11 åring leke seg med Neo på egenhånd? Vet det ikke er innafor siden slike droner har 16 års aldersgrense, men hvis man flyr Neo kun via mobil og Wifi, kan den jo ikke gjøre noe mer skade enn en lekedrone kan forårsake. Mer stabil er den jo også..

Lenke til kommentar
1 hour ago, muummi said:

Hva tenker du om å la en 11 åring leke seg med Neo på egenhånd? Vet det ikke er innafor siden slike droner har 16 års aldersgrense, men hvis man flyr Neo kun via mobil og Wifi, kan den jo ikke gjøre noe mer skade enn en lekedrone kan forårsake. Mer stabil er den jo også..

Under oppsyn går det nok fint. Hold den unna dyr og biler osv da de kan lage mye skade selv om de er små.

Ikke noe farligere enn en lekedrone nei, men i praksis annet regelverk siden den har kamera.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Du har vel forsåvidt også den nye Flip, som blir en mellomting.

Like enkel i bruk som neo, men nærmere mini i kvalitet.

Er vel samme kamera som Mini 4 pro? Så vesentlig bedre kvalitet enn Mini 4k/Mini 2 og iallefall Neo.

Men virker jo kansje ikke som fine bilder/video/timelapse osv er det du er ute etter men heller ett leketøy? Så kjøp bare neo

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...