Gå til innhold

Motorola G51 og PlussMobil

Anbefalte innlegg

Er noe med at enkelte ikke hører meg (dårlig forbindelse/hakkete) , mens andre hører helt fint også når jeg tester.
Men det er en gjenganger, noe stemmer ikke:
Ringte med en annen mobil til en som opplevde problemet. En Windows phone med Talkmore kontant på. Han hørte meg helt fint da.
Det er Telenor på begge da, men har forstått at det ikke er 4G tale volte på Motorola hos Plsussmobil. Kan det være det som gjør det?
Eller bare noe med selve mobilen?
Noen som har Motorola og kjenner dette igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (2 timer siden):

Er noe med at enkelte ikke hører meg (dårlig forbindelse/hakkete) , mens andre hører helt fint også når jeg tester.
Men det er en gjenganger, noe stemmer ikke:
Ringte med en annen mobil til en som opplevde problemet. En Windows phone med Talkmore kontant på. Han hørte meg helt fint da.
Det er Telenor på begge da, men har forstått at det ikke er 4G tale volte på Motorola hos Plsussmobil. Kan det være det som gjør det?
Eller bare noe med selve mobilen?
Noen som har Motorola og kjenner dette igjen?

Du må fysisk sjekke i innstillingene om at VoLTE er aktivert/dekativert. Det samme med Tale over WIFI.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (5 minutter siden):

Ikke støtte for VoLTE/VoWIFI med plussmobil og mange mobiler da de bruker eRate som underleverandør.

Jeg er usikker på om dette stemmer, og tror kanskje tidene har endret seg.
Jeg mener så tydelig jeg så at VoLTE var aktivert på en Motorla G23 med Happybytes.

Lenke til kommentar

Har lett med lys og lykter, men ser ingen steder man kan velge å aktivere VoLTE. Bare Wi Fi.
Det står på siden deres: 

"Wifi-tale
Motorola med eldre versjoner enn android 14, støtter for øyeblikket ikke Wifi-tale på på vår nye plattform."
https://www.plussmobil.no/innstillinger-motorola

På den jeg har er det versjon 12, og får ikke oppdatert til versjon 14.

Men den andre mobilen, en 10 år gammel Windows phone som har Talkmore, hadde god forbindelse når jeg ringte han med den. Og den har jo hvertfall ikke de greiene aktivert?

Hadde det skjedd alltid, så kunne det vært lettere å finne ut. Men mønsteret er at det skjer kun når jeg ringer mobiler(skjer ikke til fastelefoner) hos enkelte som driver med noe. Matsteder, kontorer og sånt. Merkelig.
Blir spesielt kinkig når det bare skjer i samtaler med akkurat slike.
Aldri når det er til kjente og famile. Da hadde det gått an å teste det mer ut, med å feks bytte sim kort i de to mobilene

Edit: Står jo dette: " Motorola støtter for øyeblikket ikke VoLTE på vår nye plattform. Vi jobber sammen med Motorola for at dette skal løses. Hvis du opplever dårlig dekning eller er avhengig av at mobildata fungerer i samtale, kan du kontakte oss på [email protected] så finner vi en løsning for deg."

Får bare gå etter ny mobil, er vel snart på tide iallefall. Hvis det ikke hjelper, får det bli ny leverandør neste.  

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...