Spillredaksjonen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Diablo-skaperen mener moderne ARPG-spill har ødelagt sjangeren Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Iki Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden En person som liker grinding altså? Kanskje han må se på koreanske spill? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Helt enig med Brevik. Totalt sjelløst mange av disse arpg-apillene. 1 Lenke til kommentar
anderstn Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Følger ikkje helt resonnementet hans. D1 er det for lenge sia eg har spelt, men å sei at D2 har ein nevneverdig annerledes level progresjon ann eksempelvis POE er meingingslaust. I begge spela er det ikkje levels som er avgjerande for end game men jaget etter det perfekte utstyret. For min del er det mest frustrerande med alle desse spela at du må gjennom samme content 3 ganger. Det andre store irritasjonsmomentet er at 90%+ av alt content blir irrelevant mot slutten av spelet sia levelen på gearet det gir og/eller mengda xp ikkje gjer det meiningsfylt å gå gjennom det. Resultatet er at du gjerne må grinde områder som er rett ut kjedelige fordi det kun er der du får det du trenger. Terror zones i D2 har til dels fiksa dette for det spelet, men det er fortsatt masse content etter desse kom som er og forblir filler mot end game. Vist man virkelig skulle tatt ARPG sjangeren til nye høgder måtte det vert om noken klarte å lage dynamiske områder som skalerte basert på speleren sin karakter (og eventuelt gear) sånn at heile spelet var viable til end game. Hadde og fjerna det idiotiske behovet for å ha 3 difficulties der du speler gjennom samme historie med litt tøffere fiender. I tillegg hadde det latt deg skape ein verden og fortelle mangen små og halvlange historier uten at man alltid måtte bygge videre på den etablerte slutten som fantes. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden WoW et godt eksempel , i 2003 var det stas å få episke ting men når årene gikk fikk du hevet etter deg " epic " hvor du enn gikk og gjorde . Merket jeg reagerte på det . POE2 er vel nærmere D2 enn feks.D4 er , det SKAL grindes - det er endel av sjangeren . ARPGS der grinding ikke er en stor del av spillet , blir fort upopulært . Det er reinspikka tull og tøys at spill må være så raske og flashy pga en generasjon unger nå som ikke eier tålmodighet - se på suksessen til BG3 . 1 Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Dette gjelder jo for alle spill. I for eksempel vannilla wow så var epic, epic. I dag får du kasta epic etter deg. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg likte fremskrittshastigheten i Diablo 2. Ting gikk så fort frem som man selv ønsket. Hva jeg derimot IKKE liker med Diablo 2 var den konstante gjentagelsen av ting for en liten sjanse for å få det utstyret - eller bare en del av det utstyret - man er ute etter. "Baal runs" er såklart noe alle Diablo 2-spillere kjenner til, og selv har jeg glemt hva man kunne få for jeg fikk det aldri, til tross for flere runder enn jeg liker å minnes @ /players 8. Men jeg tror hastigheten i spill må være forskjellig. Jeg vil heller si det er kjedelig hvis alle spill av samme type går like fort frem, da ikke alle har like mye tid å bruke på et spill. Og jeg synes det tar alt for lang tid å nå nivå 99 i Diablo 2. Er / hadde vært sikkert morsommere hvis man spiller sammen med noen, men jeg er for meg selv. Og på det området så synes jeg StarCraft 2 har feilet fullstendig(!) sammenliknet med StarCraft 1. Jeg liker å utforske alt, gjerne 2 ganger. Og så mange kart i StarCraft 2 - for ikke å snakke om de ubrukelige "achievements - går alt for fort frem, med tidsbegrensinger på omtrent halvparten av dem. Et spill er ikke morsomt hvis man blir stresset av en nedteller som henger foran skjermen mesteparten av tiden, ikke når jeg kan sitter timer med et spill jeg synes er morsomt. I hack'n slash / RTS-sjangeren så liker jeg The Riftbreaker. Et spill som inneholder både utforsking, nærkamp eller med våpen avhengig av preferanse, pluss ressurssamling og basebygging. Hva jeg ikke liker med det spillet er at utover en veldig stressende start (hvis man setter en for høy vanskelighetsgrad - som ikke kan endres senere), så er spillet alt for enkelt. Endret 3 timer siden av PaladinNO Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Han har selvsagt helt rett. Diablo 2 er verdens beste spill, forresten. Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Enig i han der, drepe hele skjermen på få sekunder er kjedelig. Føler ikke det er vits i å spillet lengre da. Må jo ha en grunn for å grinde til bedre gear og neste nivå. Håper PoE2 blir bedre der, er bra i act 1 og 2, resten handler om å spurte gjennom så fort som mulig. Ingen taktikk da alt dør på 1-2 klikk. Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Helt enig. Spill har generelt gått til helvete etter always live ble en ting... Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 10 minutter siden Del Skrevet 10 minutter siden Grim Dawn med litt bedre grafikk hadde lett slått ut alt i dag av ARPGs , det er av den gamle skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå