Gå til innhold

Kroken på døra for nok et fanutviklet Bloodborne-prosjekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sersjant SEGA skrev (3 timer siden):

det er fan games ikke piratvirksomhet for noe legal bullshit

Det er dessverre slikt bedrifter må operere for å ivareta merkevare. Det må beskyttes med klør og tenner. Om noen finner på å lage sin egen utgave, hvorfor skal man i det hele tatt spille originalen?

/s

Men fra spøk til alvor, nå har jo SEGA vært en av de ALLER verste med å sende ut DMCA takedowns til folk som bare laster opp GAMEPLAY av et sega-spill på youtube. Var en periode i 2012-13 der de nærmest eliminerte alt av opptak av spill som f.eks Shining Force på youtube.

Endret av Zhylo
Lenke til kommentar
Zhylo skrev (5 timer siden):
Sersjant SEGA skrev (9 timer siden):

Det er dessverre slikt bedrifter må operere for å ivareta merkevare.

Mulig du mente det som en vits, men dette er faktisk tilfelle. Om noe truer merkevaren og Sony IKKE beskytter den, så kan de faktisk miste rettighetene. Husker ikke den nøyaktige lovteksten, men det er noe greier i Amerikansk merkevarelov som påbyr det. 

Lenke til kommentar

Alt man kjøper på f.eks steam er ikke din eiendom.  Jeg tar steam som eksempel da det er den platformen med best renomme.  Vi lever på steams nåde og de kan når som helst gjøre alle spillene og programmene du har der utilgjengelige.

Endret av Fatninja
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor Sony ikke er mer på spillernes side. Hadde det vært meg så hadde jeg benyttet anledningen til å holde et gaming show der dette fanutviklede spillet ble promotert for åpen scene. Det kunne ha skapt mer interesse for Sony og gitt mye god PR. Eller invitert vedkommende og lagd en live video på YouTube der de diskuterte prosjektet. Det er så mange måter Sony kunne løst dette her på.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Zhylo skrev (5 timer siden):
Sersjant SEGA skrev (9 timer siden):

Mulig du mente det som en vits, men dette er faktisk tilfelle. Om noe truer merkevaren og Sony IKKE beskytter den, så kan de faktisk miste rettighetene. Husker ikke den nøyaktige lovteksten, men det er noe greier i Amerikansk merkevarelov som påbyr det. 

Jepp. VAr en passe lang video på YT angående Nintendo/Pokemon company som forklarte dette veldig bra. De må besjytte sine merkevarer ned til elektronet. Dette er ikke almennviten, dessverre så folkker det bare som "selskap A og selskap B er bare noen rasshøl" men det dreier seg faktisk om store summer og det spes Nintendo/Pokemon biten. Hvem har ikke lyst å få klørene sine i de merkevarene?
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (1 time siden):
Zhylo skrev (6 timer siden):
Sersjant SEGA skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener og har sett mange andre si noe av det samme, men jeg tviler jo litt når du har eksempler på det motsatte, som Skyrim. Jeg tviler sterkt på at de hadde satt seg selv i en posisjon hvor de hadde risikert å miste rettighetene til Skyrim. Så hva er da forskjellen?

Forøvrig kan jeg skjønne at Bloodborne PSX er i grenseland. Men kunne ikke Sony heller invitert til et samarbeid/lisensiering (om vedkommende tok betalt for remaken) som et alternativ til å legge det ned?

Når det gjelder 60fps modifikasjonen så virker det helt bak mål å slå ned på. Men det betyr vel bare at Sony en gang i nærmere fremtid ønsker å selge folk en oppdatert utgave av Bloodborne med 60fps, osv.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...