DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 16:38 Del Skrevet lørdag kl 16:38 Viktig å snu det litt på hodet for oss tidligere "nice guys": - Passer hun inn i min reise til økonomisk frihet? - Innbiller hun seg at hun har noe hun skulle ha sagt om mine hobbyer? (Gaming, poker) For eksempel. Det skal en del til for at hun er den rette for oss også. Noe forhold der jeg blir overkjørt er selvsagt ikke på tale. Har sett det skje med venner av meg. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet lørdag kl 16:49 Del Skrevet lørdag kl 16:49 DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): Viktig å snu det litt på hodet for oss tidligere "nice guys": - Passer hun inn i min reise til økonomisk frihet? - Innbiller hun seg at hun har noe hun skulle ha sagt om mine hobbyer? (Gaming, poker) For eksempel. Det skal en del til for at hun er den rette for oss også. Noe forhold der jeg blir overkjørt er selvsagt ikke på tale. Har sett det skje med venner av meg. Her er vi faktisk helt enige. Vi må finne noen som passer inn i våre liv, og noen som har et liv vi selv passer inn i. Det er ikke så mange igjen når den filtreringen er unnagjort. Ikke at den debatten angår tråden, men måtte nesten nevne det, siden vi ikke er enige i disse trådene som regel 2 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet lørdag kl 18:21 Del Skrevet lørdag kl 18:21 knopflerbruce skrev (1 time siden): Det er et litt merkelig premiss hvis det å mene at en selv er snill og grei (altså en "nice guy" i ordets rette forstand) skulle utelukke en fra å få damer. Det blir vanskelig å diskutere når noen tror begrepet er positivt. "The terms "nice guy" and "nice guy syndrome" can be used sarcastically to describe a man who views himself as a prototypical "nice guy", but whose "nice deeds" are deemed to be solely motivated by a desire to court women. From said courting, the "nice guy" may hope to form a romantic relationship or may be motivated by a simple desire to increase his sexual activity. The results of failure are often resentment toward women and/or society. The "nice guy" is commonly said to be put by women "into the friend zone" who do not reciprocate his romantic or sexual interest" Dette er den generelle meningen av begrepet. Lenke til kommentar
leticia Skrevet lørdag kl 18:42 Del Skrevet lørdag kl 18:42 DukeNukem3d skrev (1 time siden): Passer hun inn i min reise til økonomisk frihet? - Innbiller hun seg at hun har noe hun skulle ha sagt om mine hobbyer? (Gaming, poker) For eksempel. Det skal en del til for at hun er den rette for oss også. Noe forhold der jeg blir overkjørt er selvsagt ikke på tale. Har sett det skje med venner av meg. Dette er ikke kjønnsbetinget på noen måte. Overkjøring er aldri positivt, samme hvem som blir overkjørt. Man må finne ut om man passer sammen FØR man blir sammen. Reisen til økonomisk frihet finner man gjerne best sammen med noen som ønsker det samme, ikke at man finner seg en som kun er ute etter å lene seg på din egen økonomi uten at hun / han ønsker å bidra til familiens økonomi selv (f.eks en typisk tradwife, og da mener jeg en ekte en, ikke disse influenserne som tjener penger på å vise frem sitt "tradwife - life"). Det om interesser har vi vært innom i en annen tråd (som jeg fikk ganske mye pes for, og det med interesser var kanskje et stikk til meg? det føltes iallefall sånn ut 😅 ), men det er åpenbart at man ikke finner seg en med interesser som ikke sammenfaller med ens egne behov. Dette vet man også som regel noe om før man går til steget å bli kjærester / samboere. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 19:12 Del Skrevet lørdag kl 19:12 (endret) leticia skrev (35 minutter siden): (som jeg fikk ganske mye pes for, og det med interesser var kanskje et stikk til meg? det føltes iallefall sånn ut 😅 ), Det er ikke så rart at du fikk kritikk, ettersom forumet i stor grad består av gamere. Problemet lå dessuten i formuleringen din og måten du latterliggjorde gamere på. Gaming er ikke en barnslig hobby som man bare skal vokse av seg. Det er en hobby som fremmer kreativitet, reaksjonsevne, sprer glede, er sosialt og forbedrer øye-hånd-koordinasjonen. Jeg synes det er bra at @DukeNukem3d står på sitt om at dama ikke skal kunne kreve at han slutter med hobbyer han trives med. Jeg har selv sett tilfeller der damen krever at mannen skal slutte med gaming fordi det blir sett på som "barnslig". Fordommene mot gamere eksisterer fortsatt hos mange i dag. Uansett, man burde ikke være snill bare fordi man forventer noe i retur. Hvis man tenker slik, vil nok skuffelsen raskt komme. Hvor utbredt fenomenet med "nice guys" er aner jeg ikke, men jeg har møtt flere av dem. Endret lørdag kl 19:17 av Kassettspiller 1 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet i går, 16:23 Del Skrevet i går, 16:23 Iki skrev (21 timer siden): Det blir vanskelig å diskutere når noen tror begrepet er positivt. "The terms "nice guy" and "nice guy syndrome" can be used sarcastically to describe a man who views himself as a prototypical "nice guy", but whose "nice deeds" are deemed to be solely motivated by a desire to court women. From said courting, the "nice guy" may hope to form a romantic relationship or may be motivated by a simple desire to increase his sexual activity. The results of failure are often resentment toward women and/or society. The "nice guy" is commonly said to be put by women "into the friend zone" who do not reciprocate his romantic or sexual interest" Dette er den generelle meningen av begrepet. Du har fasiten i hendene, men ser det ikke selv. CAN BE, betyr ikke IS ALWAYS. Derav denne diskusjonen rundt hvilken tolkning vi har. Å si at noen er en "nice guy" kan også bety at dpersonen faktisk er helt genuint nice guy, og det er kontekstavhengig om det man mener er noe av det du beskriver. Min forståelse av den typisk negative bruken av begrepet slik det brukes i Norge, er at det er synonymt med å være en tøffel som er uselvstendig, konfliktsky og ikke tillater seg å ha/holder tilbake egne meninger fordi han er redd for konsekvensene. (litt analogt til de som ikke tør si sin mening i det offentlige rom fordi de er så livredde for "kansellering" - det er vel to av samme sort mennesker) Det er viktig å ha noen forbehold i slike diskusjoner, så det ikke sklir ut i misinformasjonens verden, hvor man fremstiller det som at kvinner ikke vil ha menn som er hyggelige og respekterer dem. For, det er jo det de faktisk VIL ha. Kanskje disse mennene også kan kvalifisere for å være empatiske "bad boys", avhengig av hva folk legger i det begrepet, igjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå