Crooked Cracker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden For å være ærlig er jeg mer bekymret for oppblomstringen av kriminalitet og utilstrekkelige samfunnsreaksjoner. 7 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Crooked Cracker skrev (16 minutter siden): For å være ærlig er jeg mer bekymret for oppblomstringen av kriminalitet og utilstrekkelige samfunnsreaksjoner. Det begynner å bli relativt vanlig å lese om knivstikkinger, går det snart en uke uten? samt at man nå vet at Svenske kriminelle opererer i Norge og knyttes til flere saker https://www.nrk.no/norge/xl/nrk-avslorer_-over-40-hendelser-i-norge-kan-knyttes-til-svenske-kriminelle-1.17168585 Men, vi skal visst bekymre oss for Trump. 5 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Mest skremt av venstrefacismen og deres totalitære tendenser. Venstreekstremismens voldsforherligelse minner om høgreekstremismens voldsforherligelse, der begge synast å ty til vold når di ikkje vinner fram med sin galskap. Sånn sett håper eg at Politiet snart får hjemmel til å ta tak i kriminelle samt di som står bak. Viss ikkje vil utviklinga i samfunnet gå heden hen pga venstresidas hjernedaude innvandringspolitikk og sjølvpålagde berøringsangst når det kommer til kulturer som ikkje vil innrette seg etter norske lover. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Paxville skrev (6 minutter siden): Det begynner å bli relativt vanlig å lese om knivstikkinger, går det snart en uke uten? samt at man nå vet at Svenske kriminelle opererer i Norge og knyttes til flere saker https://www.nrk.no/norge/xl/nrk-avslorer_-over-40-hendelser-i-norge-kan-knyttes-til-svenske-kriminelle-1.17168585 Men, vi skal visst bekymre oss for Trump. Vet du hva som ikke vil funke i denne sammenhengen? Nemlig å frastøte seg folk som ønsker å gjøre noe med saken. Da sikter jeg spesielt til ordbruken fra Frp som ikke oppmuntrer til samarbeid, men splittelse. 2 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Maabren skrev (Akkurat nå): Mest skremt av venstrefacismen og deres totalitære tendenser. Venstreekstremismens voldsforherligelse minner om høgreekstremismens voldsforherligelse, der begge synast å ty til vold når di ikkje vinner fram med sin galskap. Sånn sett håper eg at Politiet snart får hjemmel til å ta tak i kriminelle samt di som står bak. Viss ikkje vil utviklinga i samfunnet gå heden hen pga venstresidas hjernedaude innvandringspolitikk og sjølvpålagde berøringsangst når det kommer til kulturer som ikkje vil innrette seg etter norske lover. Den dagen nazisten slår deg ned fordi du ikke viste respekt så tror jeg pipen får en annen lyd. Men selvsagt er det venstresiden det er noe galt med. For de skal liksom stå der og bli pisset på, men ikke forsvare seg. 3 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (2 minutter siden): Vet du hva som ikke vil funke i denne sammenhengen? Nemlig å frastøte seg folk som ønsker å gjøre noe med saken. Da sikter jeg spesielt til ordbruken fra Frp som ikke oppmuntrer til samarbeid, men splittelse. Men nå har ikke FrP styrt innvandringpolitikken her hjemme, og SD har heller ikke styrt politikken i Sverige. Begge partiene har advart mot det vi ser nå, og alle de andre partiene ser nå ut til å ville legge seg på en betraktelig strengere linje, da spesielt i Sverige https://www.nrk.no/urix/lofven-snur_-kobler-hoy-innvandring-og-kriminalitet-1.15154324 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nar-innvandring-truer-storsamfunnet/o/5-95-1342032 https://inyheter.no/12/09/2024/sverige-med-netto-utvandring-for-forste-gang-pa-50-ar-gir-okt-stotte-til-de-som-drar-frivillig/ https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 2 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Boing_80 skrev (7 minutter siden): Den dagen nazisten slår deg ned fordi du ikke viste respekt så tror jeg pipen får en annen lyd. Men selvsagt er det venstresiden det er noe galt med. For de skal liksom stå der og bli pisset på, men ikke forsvare seg. Når var det sist en "nazist" slo ned noen for å ikke vise respekt? 😂😂 Du tenker kanskje på ghetto-gjengene i Oslo, som løper rundt? Der handler det jo som kjent om respekt, som de skal true til seg. Endret 3 timer siden av Paxville 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) Paxville skrev (10 minutter siden): Når var det sist en "nazist" slo ned noen for å ikke vise respekt? 😂😂 Du tenker kanskje på ghetto-gjengene i Oslo, som løper rundt? Der handler det jo som kjent om respekt, som de skal true til seg. Du må bare le av meg. Men det kan fort bli et aktuelt scenario. På 90-tallet var det jo en del nynazisme i Norge. Brumunddal hadde jo noen slike. Og i Arendal var det en del. Endret 2 timer siden av Boing_80 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden rozon skrev (4 timer siden): Utfordringen med "hjernevasket"-påstanden er at begge sider som oftest hevder det samme om den andre. Begge parter får sin virkelighetsforståelse forsterket gjennom bekreftelsesbias, og til slutt blir kanskje ikke "hjernevasket" et dekkende nok ord for å beskrive hvor "dum" man mener motstanderen er. Dermed eskalerer konflikten, og resultatet kan bli at motparten umenneskeliggjøres og ikke lenger anses berettiget de grunnleggende rettighetene som ethvert menneske har. ... Hvor starter dog problemet på hver side mener du? Høyre side er jo greit å definere hvor hjernevasken starter; Å tro Trump er bedre enn Harris er jo åpenbart fjernt ute. Å tro Trump vant valget i 2020. Å benekte menneskeskapt global oppvarming. Å benekte evolusjonsteorien. Å stemme på autoritære radikale partier, som Republikanerene eller AfD. Å tro at strukturell rasisme i Norge, og i spesielt i USA, ikke er et reellt problem. Å tro en jødisk/woke elite saboterer industrier for å pushe sin personlighet lige agenda. Å tro at nye diagnosemanual med med følgende anbefaling for behandling av transpersoner er ideologisk fundert -- eller utdaterte forestillinger om at LGBT er mentale sykdommer. Å tro på Trickle Down Economics. Å tro konvensjonelle redaktørstyrte medier uten partitilhørighet eller åpenbart ideologisk bias ikke er objektive i sin politiske dekning. Å tro på Ben Shapiro, Tim Pool, Steven Crowder, Alex Jones, Brett Cooper, Smash Jt, Nerdrotic, Jordan Peterson eller Matt Walsh. --- Men hvor starter noe tilsvarende sykt på venstre side, og hvor stort er omfanget..? 4 2 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (1 minutt siden): Du må bare le av meg. Men det kan fort bli et scenario. På 90-tallet var det jo en del nynazisme i Norge. Brumunddal hadde jo noen slike. Og i Arendal var det en del. Å bli slått ned av en nazist for å ikke vise respekt, er ikke engang på lista over ting jeg bekymrer meg over. 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) Paxville skrev (18 minutter siden): Men nå har ikke FrP styrt innvandringpolitikken her hjemme, og SD har heller ikke styrt politikken i Sverige. Begge partiene har advart mot det vi ser nå, og alle de andre partiene ser nå ut til å ville legge seg på en betraktelig strengere linje, da spesielt i Sverige https://www.nrk.no/urix/lofven-snur_-kobler-hoy-innvandring-og-kriminalitet-1.15154324 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nar-innvandring-truer-storsamfunnet/o/5-95-1342032 https://inyheter.no/12/09/2024/sverige-med-netto-utvandring-for-forste-gang-pa-50-ar-gir-okt-stotte-til-de-som-drar-frivillig/ https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 Du skjønner ikke hva jeg mener. Jeg sier at Frp har en måte å kommunisere på som ikke fører til samarbeid mellom folk. De er mer ute etter å splitte enn å forene. Hvorfor skal en innvandrerfar engasjere seg i slikt når Frp allerede omtaler han som en en av de gutta i disse gjengene? Jeg mener at Frp vil vinne stort på å omlegge språket sitt og prøve å skape et samarbeidsklima om noe som angår oss alle. Det er kun da at vi kan jobbe for å skape endringer. Men hvis en politiker eller velger fra samme partiet kaller meg for "jævla sotrør" så gidder jeg ikke å lytte til dem. Jeg nevner Frp spesifikt for de har mye å gå på. Endret 2 timer siden av Boing_80 2 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 17 minutes ago, Boing_80 said: Den dagen nazisten slår deg ned fordi du ikke viste respekt så tror jeg pipen får en annen lyd. Men selvsagt er det venstresiden det er noe galt med. For de skal liksom stå der og bli pisset på, men ikke forsvare seg. Ser galt ved både venstresida og høgresida, og alle burde ha rett til å forsvare seg viss di blir utsatt for vold. Eg kjem dog aldri til å vise respekt for ekstremister, uannsett kva variant di kler seg ut som. Syns du framstår ekstrem i måten du framstiller FRP, da mitt inntrykk av FRP ikkje samsvarer. Blir og feil å dømme heile partiet pga ein politiker eller eit medlem. AP med Støre si Hamas leflling synast mykje verre enn noko anna i norsk politikk(ser da vekk fra sex med mindreårige osv som ikkje har noko med norsk politikk å gjere). Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Maabren skrev (1 minutt siden): Syns du framstår ekstrem i måten du framstiller FRP, da mitt inntrykk av FRP ikkje samsvarer. Blir og feil å dømme heile partiet pga ein politiker eller eit medlem. Da får du mene det. Jeg har observert over en lang periode at løskanonene som oftest kommer fra Frp. Og merkelig nok så mente de ikke det sa og folk må ha misforstått dem. Sorry mac. Jeg er ikke dum. 2 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Boing_80 skrev (22 minutter siden): Du skjønner ikke hva jeg mener. Jeg sier at Frp har en måte å kommunisere på som ikke fører til samarbeid mellom folk. De er mer ute etter å splitte enn å forene. Hvorfor skal en innvandrerfar engasjere seg i slikt når Frp allerede omtaler han som en en av de gutta i disse gjengene? Jeg mener at Frp vil vinne stort på å omlegge språket sitt og prøve å skape et samarbeidsklima om noe som angår oss alle. Det er kun da at vi kan jobbe for å skape endringer. Men hvis en politiker eller velger fra samme partiet kaller meg for "jævla sotrør" så gidder jeg ikke å lytte til dem. For det er mye å hente på slik fremgangsmåte. Jeg nevner Frp spesifikt for de har mye å gå på. Problemet er ikke FrP, men altfor store kulturforskjeller av de som kommer fra Midtøsten/Afrika med en klan og matchokultur toppet med idiot-religion (det gjelder alle religioner forøvrig). Når alle innvandrerne veltet innover grensene i Sverige, hva var grunnen til at det gikk til helvette der? Islam og det vestlige moderne samfunnet er en dårlig match. Endret 2 timer siden av Paxville 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Paxville skrev (6 minutter siden): en klan og matchokultur toppet med idiot-religion Minner meg om en annen gruppe. 2 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Paxville skrev (9 minutter siden): Problemet er ikke FrP, men altfor store kulturforskjeller av de som kommer fra Midtøsten/Afrika med en klan og matchokultur toppet med idiot-religion (det gjelder alle religioner forøvrig). Når alle innvandrerne veltet innover grensene i Sverige, hva var grunnen til at det gikk til helvette der? Islam og det vestlige moderne samfunnet er en dårlig match. Ok. Peace out. 1 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Boing_80 skrev (53 minutter siden): Du må bare le av meg. Men det kan fort bli et aktuelt scenario. På 90-tallet var det jo en del nynazisme i Norge. Brumunddal hadde jo noen slike. Og i Arendal var det en del. Så du må over 30 år tilbake i tid for å finne dette Og i Brumunddal var det vel NMI som den gang var en liten fraksjon. De var vel heller ikke nazisister, det var en gruppering som led av fremmedfrykt og var mot innvandring. Og mye tyder på at de hadde gode grunner til akkurat det. Det ser vi nå over 30 år senere. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) En Gedi skrev (14 minutter siden): Så du må over 30 år tilbake i tid for å finne dette Og i Brumunddal var det vel NMI som den gang var en liten fraksjon. De var vel heller ikke nazisister, det var en gruppering som led av fremmedfrykt og var mot innvandring. Og mye tyder på at de hadde gode grunner til akkurat det. Det ser vi nå over 30 år senere. Ikke så mange år siden nynazister masjerte gjennom gatene i Kristiansand... Endret 1 time siden av Tussi 1 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden (endret) En Gedi skrev (13 minutter siden): Så du må over 30 år tilbake i tid for å finne dette Og i Brumunddal var det vel NMI som den gang var en liten fraksjon. De var vel heller ikke nazisister, det var en gruppering som led av fremmedfrykt og var mot innvandring. Og mye tyder på at de hadde gode grunner til akkurat det. Det ser vi nå over 30 år senere. Du tar helt feil. Tussi har allerede sagt noe om det. Var det slik at du satset på at det ville bli glemt eller? https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/4oRQ9R/politiets-hemmelige-rapport-ville-ha-dialog-med-nazistene Men jeg tror jeg ikke skal si så mye mer fordi det er ikke noe nytt i denne tråden som ikke har blitt diskutert før. De aktuelle personene får leve med frykten sin. Måtte de finne ro og fred. Endret 1 time siden av Boing_80 1 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (9 minutter siden): Ikke så mange år siden nynazister masjerte gjennom gatene i Kristiansand... i et antall av 60 stykker Ja det er virkelig det største problemet Norge sliter med akkurat nå. 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå