Gå til innhold

Vil du stå opp mot den nazistiske oppblomstringen eller se en annen vei?

Anbefalte innlegg

Martelè skrev (1 time siden):

Du har forresten sagt at du er muslim

Var det meningen at jeg nå skulle pisse på av meg av frykt og benekte å være muslim hvorpå du skulle finne frem gamle kommentarer jeg har skrevet der jeg sier at jeg er muslim? En annen bruker på dette forumet forsøkte å gjøre det samme. Jeg registrerer at du har besøkt profilsiden min så hvem vet?

Eller var det et forsøk på å kneble meg?

Ingen av disse metodene har funket fordi jeg vet hvem og hva jeg er og trenger ikke å legge skjul på noe. 

Endret av Boing_80
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Å finne på grove beskyldninger om at motdebattanter "støtter massedrap på journalister", "rettferdiggjør å gå inn på en konsert og slakte ned 130 mennesker" eller "trivialiserer terror" er ikke noe som "må gjøres", selv om du er uenig med dem. Ingen her har gjort dette, eller gitt uttrykk for noe sånt. Det ser bare teit ut å beskylde andre for vanvittige ting når du tar det ut fra løse lufta. Må vel være bedre å bare besvare med argumenter i stedet.

Registrerer at vi har litt ulik tolkning av innholdet i innleggene det er snakk om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (23 minutter siden):

Var det meningen at jeg nå skulle pisse på av meg av frykt og benekte å være muslim hvorpå du skulle finne frem gamle kommentarer jeg har skrevet der jeg sier at jeg er muslim? En annen bruker på dette forumet forsøkte å gjøre det samme. Jeg registrerer at du har besøkt profilsiden min så hvem vet?

Eller var det et forsøk på å kneble meg?

Ingen av disse metodene har funket fordi jeg vet hvem og hva jeg er og trenger ikke å legge skjul på noe. 

Kan du vennligst snakke ferdig i èn kommentar? Det var da voldsomt som du skulle kave deg opp etter dette og tolke det ondsinnet. Jeg husker du sa du var muslim, og jeg nevnte det så fordi det har relevans i saken her, hvor vi diskuterte Islam. Siden du er muslim så har du et eksklusivt perspektiv på saken, og mulig bias. Og så er det en validering, at jeg viser jeg husker såpass om deg, en anonym nobody på et forum.

Nå får du gi deg. Om du føler for å fortsette, så får du heller bombardere inboxen min. Denne kommentaren får forbli som klarifisering til moderatorer

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (33 minutter siden):

Registrerer at vi har litt ulik tolkning av innholdet i innleggene det er snakk om.

Og jeg som skrev det kan bekrefte at du tar feil.

Brukeren jeg svarer flytter målstengene til stadighet, og du må lese svaret mitt i konteksten at jeg ikke gidder å forsøke å score på målet milevis unna det målstengene opprinnelig stod plantet -- jeg scorer på det opprinnelige målet, beviser det opprinnelige poenget mitt.

Det insinueres stadig at muslimsk terror er fundert på en iboende illvilje hos muslimer som ønsker å ta over vesten og tvinge vestlige land som ikke følger deres regler til å underkaste seg -- når praktisk talt hvert manifest og hver eneste uttalelse fra oganisasjonene har argumenter som ikke er fundert på religion, men beskriver hva angrepene er gjengjeldelse for.
De blander også inn religion, men det er alltid gjengjeldelse for angrep på deres folk som er hovedmotivet for angrepene -- og de færreste av dem er egentlig spesielt religiøse.

...

Bare komplette idioter med hjerneråte KAN tro jeg forsvarer terrorisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Og jeg som skrev det kan bekrefte at du tar feil.

Hvis det ikke var meningen å forsvare og trivialisere terror så kan et tips være å utøve litt refleksjon over hvordan man formulerer seg.

Velger å tro deg når du sier at det ikke var meningen å uttrykke deg på en måte som gir uttrykk av at du trivialiserer terror.

Så kan vi legge den ballen død. Null problem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (3 minutter siden):

Hvis det ikke var meningen å forsvare og trivialisere terror så kan et tips være å utøve litt refleksjon over hvordan man formulerer seg.

La du selv merke til at du ikke behøvde å svare på det latterlige og uhøflige spørsmålet om du slår barna dine -- fordi det åpenbart ikke er noen anklage noen rasjonell person vil ta seriøst?

Når noen forsøker å gi andre personer meninger de ikke har i postene sine, så er det jo ikke noe en rasjonell person bør falle for.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

La du selv merke til at du ikke behøvde å svare på det latterlige og uhøflige spørsmålet om du slår barna dine -- fordi det åpenbart ikke er noen anklage noen rasjonell person vil ta seriøst?

Når noen forsøker å gi andre personer meninger de ikke har i postene sine, så er det jo ikke noe en rasjonell person bør falle for.

Setter pris på at du forsikrer oss om at det ikke var intensjonen å trivialisere terror. Takk.

Ballalaika skrev (14 minutter siden):

Så kan vi legge den ballen død. Null problem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Hvilken jødiske eller budhistiske eller hinduistiske eller ateistiske folkegrupper har vi pågående kriger mot akkurat nå..?

Har du studert eller i det hele tatt lest om hvorvidt det fantes buddhistisk terror mot briter under okkupasjonen av India? 
https://www.jstor.org/stable/24448610

Okkupasjonen av Palestina er en annen periode som er interessant.

Hvilken folkegruppe har Frankrike, Storbritannia, Tyskland eller Sverige krig mot i det hele tatt?

• Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, Ballalaika said:

Setter pris på at du forsikrer oss om at det ikke var intensjonen å trivialisere terror. Takk.

Bare sånn for å unngå denne uheldige misforståelsen for fremtiden, kan du peke ut avsnitt hvor du mener brukeren gjør det uklart hvor alvorlig hen synes vi burde ta terror, rettferdiggjør terror, går i alle mulige spagater for å trivialisere terror, eller forsvarer massedrap på journalister.

Jeg mener de må jo stå frem veldig tydelig for at disse anklagene skulle være rettferdiggjort, og for at du nekter for å ha misforstått noen ting, når du utfordres på det.
Siden du opp til nå nettop var så overbevist om at brukeren hadde alle disse sympatiene med terror er det jo greit å få pekt ut avsnittene som gjorde deg så utvilsom.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

ISIS claimed the Paris attacks were a response to France’s campaign against its fighters and insults against Islam’s prophet, an argument that was also voiced by the ‘lone wolves’ who attacked the Charlie Hebdo offices and the Kosher supermarket in January 2015. ISIS has warned that France would remain one of its top targets but announced that the next attacks would include the capital cities of Rome, London and Washington, D.C."

https://www.cidob.org/en/publications/why-did-isis-target-france

Å ja, så du synes IS sin retorikk er en så god forklaring at du bruker det for å rettferdiggjøre en massakrere på 130 sivile mennesker i Paris. Hvorfor er jeg ikke overrasket.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Å ja, så du synes IS sin retorikk er en så god forklaring at du bruker det for å rettferdiggjøre en massakrere på 130 sivile mennesker i Paris. Hvorfor er jeg ikke overrasket.

Misforstår du med vilje det han linket til?

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Jeg synes alle terrorister burde spises levende av griser. De fortjener ingen endelig hvileplass.

Alle som dreper burde avlives.

Alle som voldtar burde kastreres.

Alle som stjeler burde bli satt i fengsel minimum 10 år.

Alle som forsøker å kneble andre burde miste tungen.

Uansett hudfarge, øyenfarge, IQ, religion, dialekt, alder...

• Liker 3
Lenke til kommentar
rozon skrev (4 minutter siden):

Alle som dreper burde avlives.

Alle som voldtar burde kastreres.

Alle som stjeler burde bli satt i fengsel minimum 10 år.

Alle som forsøker å kneble andre burde miste tungen.

Uansett hudfarge, øyenfarge, IQ, religion, dialekt, alder...

Skikkelige gammal religiøse lover med andre ord, islamistene sitt drømmesamfunn. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (37 minutter siden):

Det er bare å lese bakover for å se at du viser dårlig forståelse for politikk og silkerhetspolitiske trusselbilder, flytter målstengene, mens du blir totalt eid, og har mistet tråden fullstendig.

Andre brukere har allerede beklager for mindre idiotiske tolkninger av hva jeg har skrevet til deg.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (32 minutter siden):

Det er bare å lese bakover for å se at du viser dårlig forståelse for politikk og silkerhetspolitiske trusselbilder, flytter målstengene, mens du blir totalt eid, og har mistet tråden fullstendig.

Andre brukere har allerede beklager for mindre idiotiske tolkninger av hva jeg har skrevet til deg.

Jeg stilte vel et enkelt spørsmål og svaret jeg fikk var IS-logikk og et brev fra Usama Bin Laden. Men noe som rettferdiggjør all denne islamistiske terroren har jeg ikke sett, med mindre du faktisk mener dette da.

• Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, DukeNukem3d said:

Jeg stilte vel et enkelt spørsmål og svaret jeg fikk var IS-logikk og et brev fra Usama Bin Laden. Men noe som rettferdiggjør all denne islamistiske terroren har jeg ikke sett, med mindre du faktisk mener dette da.

Det går ikke å rettferdiggjøre drap på sivile.

Du hevdet at hovedskylden måtte plasseres på det du kaller ideologien.
Jeg og Red Frostraven har vist til grunner til at vi mener det er riktig å vektlegge kriger i midtøsten, da er vel direkte utsagn som forsøker å begrunne årsaken bak angrepet en relevant ting å vise til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...