Gå til innhold

Vil du stå opp mot den nazistiske oppblomstringen eller se en annen vei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Myndigheter, media og nazistene brukte konspirasjonsteorier og propaganda for å lure befolkningen til å tro at jødene var fiender. Gamle myter om at jødene er "barnemordere" m.m ble brukt. (Som mot Israel nå)

...

Du er sååååå ufattelig nær. Fra 2011:

Sitat

Høyre-leder Erna Solberg mener muslimer i dag blir hetset på samme måte som jødene ble på 30-tallet.

Disse ekstreme tankegodsene er noe Solberg selv har vært vitne til, og trekker frem hennes egen forbauselse over hvilken respons hun får når hun skriver eller sier noe positivt om integrering eller innvandring i Norge.

– Man burde kunnet mer om mellomkrigstiden og vite hva som skapte det klimaet som gjorde jødehetsen og forfølgelsen mulig. Da kan man sette paralleller bedre, sier Solberg.

https://www.nrk.no/vestland/_-muslimer-hetses-som-joder-1.7737498

Nå er hun tammere, fordi hun presses til å være politisk korrekt av konservative krefter, som ikke liker fakta så godt.

https://www.nettavisen.no/nyheter/erna-solberg-om-strukturell-rasisme-det-finnes-i-samfunnet-vart/s/12-95-3424126919

Har du fått med deg hvordan Document.no, SIAN og en rekke andre aktører inkludert folk fra FrP -- sitert stadig vekk her på forumet -- stadig kommer med konspirasjonsteorier og propaganda, anekdoter og meninger, for å få folk til å tro at muslimene som gruppe er fiender..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Dette er noe av det mest tøvete Erna Solberg noen gang har liret av seg

Jeg tviler ikke på at du innbiller deg det.
Som du gjør hver gang Erna Solberg er enig med fakta, når du tar feil.

Du kaller henne til tider venstreekstrem.
Hvilke kilder har du til samfunnsforståelsen DIN, når Erna Solberg sine faktabaserte meninger fra hennes genuint gode forståelse av samfunnsfag og samfunnet vårt fremstår "tøvete"?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler ikke på at du innbiller deg det.
Som du gjør hver gang Erna Solberg er enig med fakta, når du tar feil.

Du kaller henne til tider venstreekstrem.
Hvilke kilder har du til samfunnsforståelsen DIN, når Erna Solberg sine faktabaserte meninger fra hennes genuint gode forståelse av samfunnsfag og samfunnet vårt fremstår "tøvete"?

Jeg har aldri kalt hun venstreekstrem, jeg tar henne gjerne som statsminister. Men man trenger da ikke være enig med ALT hun noen gang har sagt noen gang likevel.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, DukeNukem3d said:

Jødene var veldig godt integrerte og svært vellykkede. Så man måtte bruke falsk propaganda mot de for at det skulle være mulig å utføre folkemord. Mye likt de anklagene staten Israel møter på den dag i dag, faktisk. "De er barnemordere" "de drikker blodet til sine barn" osv

Akurat som nå med andre ord. Innvandrere er godt integrert i Norge og man må bruke falsk propaganda for å nøre opp i hatet mot innvandrere.

Det er 100% likt.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (23 minutter siden):

Akurat som nå med andre ord. Innvandrere er godt integrert i Norge og man må bruke falsk propaganda for å nøre opp i hatet mot innvandrere.

Det er 100% likt.

"Innvandrere". Det er forskjell. Noen grupper innvandrere er veldig godt integrert, andre ikke. 

Innvandring fra midtøsten og land som Somalia går veldig dårlig, men de har alle muligheter hvis de virkelig ønsker å bli integrert.

• Liker 6
Lenke til kommentar

5 hours ago, rabler said:

.. man må bruke falsk propaganda for å nøre opp i hatet mot innvandrere.

Helt riktig.

Over ~3 generasjoner blir alle invandrende grupperinger omtrent fullt ut assimilert av flertallet. Arbeidsinnvandringen startet for alvor her til lands for ca 60 år siden nå, det er forskjell på de familiene som kom hit på 60 tallet for jobb vs de som er ferske av flyet fra krigen i Syria osv.

Det evige skremselsmaset til spesielt Frp her til lands om at "Om X år er vi i mindretall i eget land" har alltid vært komikveld. Vis oss matten bak dette da, og tror du en 3. generasjons innvandrer fra midtøsten vil ha sharia styre her til lands eller? Snakk med noen eller barna til de som har kommet hit fra Syria, Iran etc. De skyr de greiene enda mer enn oss bleike innfødte fordi de vet hva det innebærer.

Endret av ticx
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Red Frostraven said:

Fordi Solberg har med seg livvakter når hun vandrer i Oslos gater etter stengetid, så er hennes opplevelse anderledes enn for andre.

7 hours ago, rabler said:

Det er 100% likt.

Jeg viste tidligere statistikk som sier det motsatte. Slutt å preik, kom med bevis.

Hater ikke innvandrere forresten. Har flere i familien. Misliker voldskriminelle, trygdesvindel og idioter.

2 hours ago, ticx said:

Helt riktig.

Over ~3 generasjoner blir alle invandrende grupperinger omtrent fullt ut assimilert av flertallet. Arbeidsinnvandringen startet for alvor her til lands for ca 60 år siden nå, det er forskjell på de familiene som kom hit på 60 tallet for jobb vs de som er ferske av flyet fra krigen i Syria osv.

Det evige skremselsmaset til spesielt Frp her til lands om at "Om X år er vi i mindretall i eget land" har alltid vært komikveld. Vis oss matten bak dette da, og tror du en 3. generasjons innvandrer fra midtøsten vil ha sharia styre her til lands eller? Snakk med noen eller barna til de som har kommet hit fra Syria, Iran etc. De skyr de greiene enda mer enn oss bleike innfødte fordi de vet hva det innebærer.

Hvis jeg bruker energi på dette, vil ditt synspunkt endres eller foretrekker du din egen fantasiverden?

Snakka med en fra Iran når jeg tok pirattaxi for noen år siden. Han mente det var hans oppgave å kaste syre på søstera om hun datet en nordmann. Han snakket perfekt norsk og lokal dialekt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Martelè skrev (16 timer siden):

Ikke i det hele tatt. Jeg liker direkte og hardtslående kommentarer. Og det trenger faktisk de myke Nordmennene å høre mer av

Det siste vi egentlig trenger mer av er partisk feilinformasjon, myke eller ikke, snakk for deg selv sier jeg om det, vi trenger ikke mer bullshit. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (5 timer siden):

Tja. Innvandrerene i Sverige har jo vist en eksepsjonell evne til å tilpasse seg

Forstår du overhode at det er flere, separate, problemer -- hvor ett er kriminelle nettverk som finansieres av salg av narkotika, som har ekspandert sin innflytelse, og hvor volden er et resultat av konkurranse i en bransje ikke regulert av loven?

Jeg har anbefalt den beste løsningen på problemet lenge før det ble et problem, fordi det bare var et tidsspørsmål før de organiserte kriminelle aktørene som produserer narkotiske stoffer fikk muligheter til å selge i skandinavia på denne siden av internett.

Problemet der er ikke asylsøkere, men at politikerene velger å ha organisert kriminalitet som aktører for import, distribusjon og salg av Høiby og Velle sitt partydop.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
On 2/10/2025 at 9:20 PM, Zepticon said:

Vi som samfunn har som plikt å vise, uten å levne noen tvil, om at enkelte meninger er faktisk helt uakseptable, og at folk som holder disse meninge må få merke samfunnets stigma på kroppen.

Dersom de ikke får denne kontakte og helt klare fordømmelsen så kommer vi til å ende opp på 30-tallet igjen. Jeg og samfunnet vil bruke den samme yttringsfriheten til å fordømme, håne, og latterliggjøre dem på alle mulige måter.

Og for å være helt ærlig, om folk fronter ett så forkastelig menneskesyn som Nazisme, så burde de få julig. Vi som samfunn kan ikke stå å se på at de samme ideene som førte til systemisk utryddelse av mennesker skal få grobunn. Og vi har lært av historien at vi må faktisk slå først, for å kjempe for demokratiet og medmennesker.

De som bruker yttringsfriheten til å oppfordre til vold, hat eller å frata andre rettighetene, mister automatisk selv de rettighetene. Disse må selv være de første til å kjenne konsekvensene av de tanke de selv har.

Det finnes ingen indikasjoner på at dette faktisk motvirker ekkokammer. Det eneste man oppnår med denne totale ytringsfriheten er å skape en illusjon av at dette er akspetert, og at det er seriøse ideer. Det er det ikke, det er ideologisk søppel som burde fjernes fra enhver saklig og seriøs debatt. I det øyeblikket man prøver seg på å fronte nazisme eller tilsvarende så burde man kastes på hodet ut.

Sånn er det ellers i samfunnet. Klarer man ikke å oppføre seg som folk blir man kastet ut, enten det er restaurant, utested, arbeidsplassen.

Mine uthevinger.

Ser du at du peker på deg selv her? Du oppfordrer til vold i en setning, og så sier du at de som oppfordrer til vold skal bli straffet.

Synes dette setter et fint søkelys på at man ikke skal straffe folk for meninger

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ticx skrev (9 timer siden):

Ikke sant. Går skikkelig bra denne assimileringen med daglige terrorangrep. Denne her er ikke engang nevnt i norske medier, men skjedde i Østerrike idag. 14 åring drept og islamisten på 24 år gliser når politiet arresterer han, for nå kommer han til å få sine 72 jomfruer.

Jeg tror du lever litt i fortiden her. Pga sosiale medier der islamister i vesten (som Muhammed Hijab) har enorme følgerskarer på twitter (f.eks) så skjer radikaliseringen langt tidligere og langt oftere. 

Gj2fn0DXkAAvcBD?format=jpg&name=900x900

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

Ikke sant. Går skikkelig bra denne assimileringen med daglige terrorangrep. Denne her er ikke engang nevnt i norske medier, men skjedde i Østerrike idag. 14 åring drept og islamisten på 24 år gliser når politiet arresterer han, for nå kommer han til å få sine 72 jomfruer.

Jeg tror du lever litt i fortiden her. Pga sosiale medier der islamister i vesten (som Muhammed Hijab) har enorme følgerskarer på twitter (f.eks) så skjer radikaliseringen langt tidligere og langt oftere. 

At islamistisk terror er et problem er det ingen tvil om. Men av alle muslimer jeg kjenner og har kontakt med er det ikke en eneste som har slike holdninger eller forsvarer det. Ikke en

• Liker 6
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

...det er to separate problemer:

1: Høyreekstreme muslimer
2: Høyreekstreme vestlige

Den sistnenvte er betydelig mye farligere for oss i vesten.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

...det er to separate problemer:

1: Høyreekstreme muslimer
2: Høyreekstreme vestlige

Den sistnenvte er betydelig mye farligere for oss i vesten.

Islamistisk terror er stadig nr 1 trussel mot hele Europa. I Norge så veksles det mellom islamistisk terror og høyreekstrem terror som hovedtrussel. Men at det i det hele tatt er en debatt når muslimer er en minoritet er jo helt absurd og viser hvor farlig denne ideologien er.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (14 minutter siden):

At islamistisk terror er et problem er det ingen tvil om. Men av alle muslimer jeg kjenner og har kontakt med er det ikke en eneste som har slike holdninger eller forsvarer det. Ikke en

Slik er det gjerne litt mindre steder. Men med en gang man har en skole der flertallet begynner å nærme seg muslimsk så blir det ulevelig for alle andre og selv de venstreradikale foreldrene som trodde på multikultur flytter til slutt vekk da de ikke ønsker at jenta dere skal være mobbeoffer hele skolegangen.

Min erfaring: store pakistanske gjenger på ungdomsskolen som omtalte alle hvite jenter som "hore" og hvis de fikk en velfortjent en i trynet så hentet de bare fetterne sine i Oslo i 20-30 åra. Stor gjeng med mannfolk kom inn i skolegården vår husker jeg 🤮.

Personlige erfaringer er dog ikke så viktig, det viktige er store talls lov og at det ikke går seg til i det hele tatt. Som flere og flere innser:

https://www.nrk.no/norge/abid-raja-med-kritisk-kronikk-om-islam-1.17019441

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...