tigerdyr Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) Det er en NordicTrack C1750 og ettersom det fort koster ~30K for en ny tenke jeg det var verd å se om det kunne fikses for langt mindre. Når jeg tok av plastlokket, ser jeg fort at jeg har vært dum og ikke gjort dette før for det lå et betydelig lag støv over de fleste komponenter. Jeg tenkte først å bare bytte sikringen hvis der er en slik og se hva som skjer, men den har en sikringstype jeg ikke har sett før (antar i al fall det må være sikringen - og dette var nok feil og det er vist istedet en "gas discharge tube" og således helt normalt at der ikke er nogen kontinuitet over den). Til venstre for den syns jeg også det er et par komponenter på kortet som ikke ser helt friske ut, så der er kanskje mer som har gått galt? Der er imidlertid ikke synlige tegn på skade på de store kondensatorer. Sist den fungerte var tidlig januar etter strømmen hadde gått i løpet av natten og på morgenen hadde den slått seg på helt av seg selv og kjørte... hadde nok kjørt sånn en 5-6 timer, men det var siste gangen jeg har sett den fungere. Ser ikke ut som noe som helst får strøm lenger, bare svart skjerm og ingen av knapperne fungerer. Finner nogen kort som har samme betegnelse (MC2100ELS-50W-2Y ZA0141 Rev A) og nesten samme modelnummer til en ~2500 kr fra Kina. Eventuelt kunne man sikkert få tak i en generell kontroller for de to motorer og så drite i å bruke den innbyggede skjermen & softwaren, men det koster fort det samme kan det se ut som. Motoren er en Leili 116ZY3-1 ( https://www.leili-motor.net/116zy.html ) på 3,6 HP, 130 VDC, 2685W. Kunne være greit å få testet om motorene begge er OK før jeg legger mer penger i prosjektet. Nogen som har vært bort i noe liknende, i så fall, hva var feilen? Endret 13 timer siden av tigerdyr Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Hvor gammel er den? Er den godt brukt? At strømmen gikk og så at møllen startet av seg selv når strømmen kom tilbake kan tyde på at den fikk en «overload» fra strømnettet. Har du vurdert det og eventuelt hørt med innboforsikringen din? For enkel feilsøking kan man bruke et multimeter for å forsøke å finne ut hvor problemet kan være men husk at du jobber med både svak- og sterkstrøm og kan risikere å gjøre det verre. Se om du finner en fagskole i nærheten av deg med elektrolinje og hør om de er interessert i å feilsøke hvis du kommer med delene du mistenker at har feil? Siste(?) alternativet er å kontakte importøren og høre om det er noe kjent, eventuelt hva de tror kan være feil, hva de tar for å reparere problemet. https://www.treningspartner.no/kundeservice/service-og-teknisk-support/ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Tviler på at det lille støvet på bildet har noen betydning, har du fått noen pris på ett nytt kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå