Gå til innhold

Sliter med å selge typisk første gangs bolig i Oslo

Anbefalte innlegg

onkel_jon skrev (4 timer siden):

Jeg er enig at gulvet og kjøkkenet ødelegger mye, de var der når jeg kjøpte. Selv om jeg skulle brukt penger på å bytte gulv og kjøkken så tviler jeg på jeg får noe igjen utenom kanskje flere interesserte man da kan jeg like gjerne bare sette ned prisen og ta litt tap.

Megler skal ringe om en times tid skal sjekke ut hva det vil koste å bytte megler men blir nok ikke billig da de ikke har salgsgaranti så føler jeg sitter litt fast.

forresten så ble denne solgt 300 000 over takst en måned siden og vil ikke si den er så mye bedre men fant vel riktige kjøperen

https://www.finn.no/388475943

Tenker du svarer deg selv her.

Leiligheten har ett mer moderne gulv, litt farger og mer innhold. Ikke minst er den priset ned.

Ikke enig i at kjøkkenet er bedre som nevnt av andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye over takst krever flaks utenfor de mest attraktive områdene. Lett å bli lurt av avisene her. Enkelt og greit krever det to eller flere kjøpere som overbyr hverandre. Og da er det ikke et gulv som avgjør.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (8 minutter siden):

Mye over takst krever flaks utenfor de mest attraktive områdene. Lett å bli lurt av avisene her. Enkelt og greit krever det to eller flere kjøpere som overbyr hverandre. Og da er det ikke et gulv som avgjør.

Tja, husker en relativt dyr bolig de prøvde å selge uten hell her i byen. Endte med ekstrem styling, kanapeer, champagne osv. 

endte i en vill budkrig da folk plutselig ble interessert når de så potensialet

Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Tja, husker en relativt dyr bolig de prøvde å selge uten hell her i byen. Endte med ekstrem styling, kanapeer, champagne osv. 

endte i en vill budkrig da folk plutselig ble interessert når de så potensialet

Champagne slår nytt gulv i jakten på flaks :D 

Lenke til kommentar

Mange meglere her... Meninger er som rompehull, alle har en.

Hør på megleren din du, de har MYE mer erfaring enn de som kommer med råd her inne! Så vil jeg nok en gang anbefale deg å sjekke inn med Vibeke Spinnangr. Hun jobber hos OBOS-meglerne, så det kan hende du får byttet megler kostnadsfritt.

Lenke til kommentar
Gjest 2b53d...d4c
RookieNO skrev (19 minutter siden):

Hør på megleren din du, de har MYE mer erfaring enn de som kommer med råd her inne! Så vil jeg nok en gang anbefale deg å sjekke inn med Vibeke Spinnangr. Hun jobber hos OBOS-meglerne, så det kan hende du får byttet megler kostnadsfritt.

Rompehull? Er en grunn til at den ikke er solgt:) 

Anonymous poster hash: 2b53d...d4c

Lenke til kommentar
1 hour ago, ps5 said:

Det er vel gjerne de svært sentrale, hippe og urbane boligene som setter prisrekorder. Type 4 mill for 30 m2 osv. Men da er det vel gjerne foreldrebanken som skal betale en stor del av det. Når man nærmer seg 5 mill for en "førstegangsbolig" som det omtales her tynnes det fort i rekkene, hvertfall når de skal betale selv. Det er helt sikkert en grei bolig, men ingenting spesielt, mer melk-og-brød hvis man kan kalle det noe. 

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (58 minutter siden):

Synes du leiligheten og prisen er bra er det jo bare å kjøpe den:) Kjør på!

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (1 time siden):

Meklaren har ikkje alltid same interesser som selgaren. Ofte har meklaren kontraktfesta 6 mnd på seg, og sidan meklaren ikkje har kostnadar med bustaden så vil det for meklaren lønne seg å la bustaden ligge ute med høg prisantydning i håp om eit raskt salg og høg provisjon, og deretter senke prisen til eit realistisk nivå mot slutten av kontraktstida. 

Det er heller ikkje alle meklarane som er like flinke til å formidle fordelar og ulempar med forskjellige salgsstrategiar. 

Det er her openbart at meklaren har bomma på strategien når selgaren ønsker raskt salg. Det er ikkje gitt at det er meklaren sin skuld, det kan også være uflaks eller kalkulert risiko som gjekk feil veg. Eller kanskje mest sannsynleg, at meklaren ikkje har kapasitet til å fokusere nok på akkurat dette salgsobjektet. 

Det er uansett klart at selgaren må prøve noko nytt, og ideelt sett så er dette eit tema som meklaren burde sjølv tatt opp før det vart nødvendig å gå til eit forum for å be om råd. 

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (2 timer siden):

Vel, megleren har jo åpenbart ikke gjort en god jobb. Hadde han gjort det, ville boligen blitt solgt. De fleste av oss her inne (som jo er "potensielle kjøpere") poengterer flere negative ting med leiligheten og bildene, og hvordan dette kunne vært forbedret. Men med din logikk er det altså oss, de potensielle kjøperne, som ikke har peiling? 

Må vet jeg ikke med deg, men om man skal selge noe til meg, må det gjøres attraktivt for meg, ikke for andre "eksperter". Hvis jeg er på jakt etter en rød sirkel spiller det ingen rolle om selgerens design-ekspert mener den blå firkanten er bedre. Tilbakemeldingene i denne tråden er rimelig samstemte på hva som må til for å gjøre boligen mer attraktiv. OP bør heller høre på oss enn på megleren/stylisten som så langt ikke har klart å få til noe salg.

TL;DR: Lytt til kundene.

Lenke til kommentar

Ha den stylet hjelper ikke når lånegrensen er lavere enn det. Eller feks kjøper ikke trenger garasje da bil koster mye.

De med penger har nok flere usolgte boliger i den prisklassen å se på som gjør markedet tregere. 

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...