LarZen Skrevet søndag kl 15:49 Del Skrevet søndag kl 15:49 Har lyst å fyre opp PS1 og PS2 men må da ha en slags upscaler eller konverter av noe slag da mitt TV ikke har slike eldre koblinger. Noen som har tips til en dingsebums som fungerer bra med flere type konsoller? Mulig jeg får lys å skaffe/koble til flere etter hvert. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet søndag kl 16:20 Del Skrevet søndag kl 16:20 Sist jeg gjorde dette brukte jeg en reciever, så om du har det stående? eller noe sånnt? LINK Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet søndag kl 19:44 Del Skrevet søndag kl 19:44 De billige Ali-adapterne til 50kr. (som selges i Norge for 10x prisen) har ofte en god del forsinkelse i bildet som kan skape problemer med gamle spill. De kan også slite veldig med progressiv video som mange eldre konsoller og datamaskiner benytter seg av. OSSC, Retrotink og de andre litt dyrere er mye bedre her og mer fornuftig hvis man er en smule seriøs. Lenke til kommentar
vidor Skrevet søndag kl 21:06 Del Skrevet søndag kl 21:06 Ja, sats på en kjapp sak, så blir ting spillbart. For mye forsinkelse kan ruinere et PS2 spill som som regel er 50/60 Hz. Jeg har en 4:3 19" Samsung LCD TV som jeg bruker til PS2 og OGXBOX Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet søndag kl 21:13 Del Skrevet søndag kl 21:13 PS1 og PS2 støtter RGB som gir overlegen kvalitet. Dog er upscalerne litt dyrere. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden On 2/9/2025 at 5:20 PM, leifeinar said: Sist jeg gjorde dette brukte jeg en reciever, så om du har det stående? eller noe sånnt? LINK Denne får du billigere på AliExpress. Produktet ser identisk ut. Siden de selger det på DKOldies så er vel kvaliteten ok. www.aliexpress.com/item/1005002015499913.html 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 1 hour ago, vidor said: Denne får du billigere på AliExpress. Produktet ser identisk ut. Siden de selger det på DKOldies så er vel kvaliteten ok. www.aliexpress.com/item/1005002015499913.html Den der er gal vei. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Man trenger i alle fall i investere store summen for å finne ut at det det ikke er bra nok. Kan ikke gå god for den selv, for jeg har ikke testet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg har testet flere av de billige. Som jeg nevnte så fungerer de men med en del lag. Samt ofte problemer med progressiv video. Men for rundt 30-50kr. (pluss frakt og moms) så er det ikke store tapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå