Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Mini-pc(enkelt-desktop)?

Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkik etter ny desktop, et low-end-oppsett i form av mini-pc, da disse er praktiske, tar lite pass, er effektiv og kostnadeffektive (kan feste på de baksia av skjermen og fungerer til mine oppgaver).

Mitt bruk omfavner kun; enkelt rett og slett.

Surfing Chrome M/flere faner, Word/mail, se Youtube/Netflix høre podcast/Sporify eller slikt.

(Ingen gaming eller tunge prosesser som redigering eller slikt).

Ønsker/krav:

-lydløs

-liten praktisk og plasseffektiv (eks, feste den bak pc-skjermen)

-Bluethoot

-usb inntak

-WiFi

Ettersom jeg har lite peiling hva som er det beste kjøp innen mini-pc er jeg nødt til å ty her til folket. Trenger sårt en anbefaling til en god en!

Setup jeg har i dag:

4 Core 2 GHZ, 8 GB ram, 225 SSD GB
Min trofaste laptop,
den fungerer til mitt bruk, men begynner bli sliten den er over 10 år.
(Den bråker til tider, plasten begynner sprekke opp og til tider vanskelig boote opp)

Endret av afixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (21 minutter siden):

Gitt at TS ønsker å bruke mac selvsagt

Så klart. Ville sagt det ikke har så mye å si med den bruken hen har. Men det er jo en liten overgang til noe annet.

Men til deg da TS: Apple er jo ofte kjent for å være dyre. Men den nye Mac Mini nå til 8,5k får skryt for å gi mye for pengene. Så hvis du er åpen for Apple operativsystem (har du andre Apple-dingser i hjemmet er det mange fordeler med dette også) så ville jeg sterkt vurdert den.

Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (13 timer siden):

Takk for forslag, denne viser til krefter nok i massevis - men blir litt overkill iht mine preferanser iht til bruk, ønsker en rimeligere variant som kan funger. Ønsker legge penger i en GOD skjerm og tastatur/mus :) For 7000 + kan jeg heller kjøpe en kickass laptop!

Nimrad skrev (13 timer siden):

Da ville jeg heller lagt i en tusenlapp ekstra og gått for en Mac Mini.

Ikke et dårlig forslag! Har alle Apple sine produkter utenom Mac(iPhone,iPod,AirPods,tags etc,), er for øvrig kjempefornøyd med produktene men foretrekker ennå til Windows - har dog en laptop i Linux, fungere meget godt! Er ikke helt fremmed for Linux på mini'en, men om jeg kjenner meg rett blir det fortsatt Windows :)

Endret av afixy
Lenke til kommentar

Hva med en slik en : https://www.proshop.no/Stasjonaer-Mini-PCBarebone/ASUS-PN51-Ryzen-3-4GB-128GB/3005553 - Denne fant jeg også på tilbud, kunne eneste vært litt mer ram men fungere og snill pris!

Eller denne: https://www.proshop.no/Stasjonaer-PC/HP-Refurbished-EliteDesk-800-G1-Core-i5-8GB-240GB-T1A-Grade/2913307 <-- MEGET god pris, men den er vel ikke mini-pc? Lurer på om dette er en retur eller demo pc? Uansett denne har god hardware og pris!

Lenke til kommentar

Jeg har sett på dette segmentet en stund. Jeg trengte en liten, billig PC til min mor som bruker det til akkurat det samme.

Jeg kjøpte en MSI Cubi N Mini-PC. 3500 kroner i skrivende stund.

https://www.komplett.no/product/1253125/pc-nettbrett/stasjonaer-pc/msi-cubi-n-mini-pc?channable=00808169640031323533313235cb&utm_source=prisjakt&utm_medium=listing&utm_campaign=PC_PC_Desktop_Consumer#

Jeg har foreløpig bare satt den opp med Windows så den er ikke testet, men alt tyder på at denne skal holde i mange år.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...