Gå til innhold

Er det noe parti som overhodet har troverdighet på kutting av offentlige utgifter?

Gjest O4Up8JLFxB

Anbefalte innlegg

Jeg har ingenting imot en stor offentlig sektor. For eksempel Statoil, NSB og andre nyttige ting.

Men alt dette skal privatiseres og deles opp.

Likevel skal vi ha en masse offentlig ansatte, men de kan ikke gjøre noe nyttig. Hvis de var nyttige, står de i fare for å bli privatisert.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

Jeg har ingenting imot en stor offentlig sektor. For eksempel Statoil, NSB og andre nyttige ting.

Men alt dette skal privatiseres og deles opp.

Likevel skal vi ha en masse offentlig ansatte, men de kan ikke gjøre noe nyttig. Hvis de var nyttige, står de i fare for å bli privatisert.

Da mener du oss ansatte i helse og skole?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette går i kategorien andre nyttige ting.

Alt er ikke privatisert ennå, heldigvis. Men skoler og helsetilbud legges ned i stadig større tempo enn det bygges ut nytt. Flere går til Aleris for å slippe en måneds venting for time hos fastlegen.

Jeg er imot denne reduserte satsingen på offentlig tilbud.

Det sies at det offentlige eser ut, men jeg har ikke sett at det blir flere offentlige ansatte lærere og sykepleiere.

Hvem er disse nye ansatte i offentlig sektor, og hva gjør de?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
1 hour ago, trikola said:

Private får profitt FORDI (eller NÅR) de er bedre. De overlever bare av profitt.

Det private kan levere hva de vil hvis de har monopol, og da spiller kvalitet ingen rolle. Bare se på helsetjenestene i USA. Det offentlige der imot, kan holdes ansvarlig av folkevalgte. 

51 minutes ago, trikola said:

Det offentlige kutter i vår alles livsvilkår (pensjon og lønn) gjennom økt skatt og avgifter for å opprettholde og utvide sine aktiviteter uten at de har krav på seg å bli bedre.

Det offentlige garanterer oss et sikkerhetsnett, og i motsetting til det private som har profitt som eneste motivasjon, har det offentlige vårt velbefinnende i tankene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Krig og fred said:

Det private kan levere hva de vil hvis de har monopol, og da spiller kvalitet ingen rolle. Bare se på helsetjenestene i USA. Det offentlige der imot, kan holdes ansvarlig av folkevalgte. 

Jaha... hvor ha private monopol uten at dette er kontrollert regulert av det offentlige?

Visste ikke at privat helsetjeneste i USA har monopol. Høres overhode ikke ut som USA

Endret av trikola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...