Gå til innhold

Solgte bolig for 600 000kr over takst på ti timer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror de færreste hadde sagt nei til et bud på 600 000 kr over prisantydning, så akkurat det klandrer jeg ikke damen for. Noen i kommentarfeltet under artikkelen mener flipping er uetisk, men det sier vel mer om markedet at prisene blir så høye.

Lenke til kommentar

Hadde jeg kjøpt en litt shabby bil med diverse feil, brukt penger, tid, kunnskap og slit i garasjen for å fikse den opp, så ville jeg selvsagt hatt betalt for jobben. Får jeg flere bud og budene går uventet høyt så sier jeg jo ikke "nei, takk det var for mye altså, så jeg selger heller til en som bydde lavere".

Godt jobbet Emilie! Flott at noen står på, pusser opp for å øke levestandarden i den boligen, og deretter selger den videre. God flaks på toppen når budgiverne gikk lengre enn forventet. Det går vel omtrent like ofte andre veien (siden prisantydning skal være en slags median forventning), så dette er en risikabel sport å bruke sparepengene på. Sparepenger + risiko skal i snitt gi bedre avkastning enn passive penger på en døll bankkonto.

• Liker 1
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (På 9.2.2025 den 14.57):

https://e24.no/privatoekonomi/i/bm6w7v/emilie-31-flipper-boliger-solgte-for-600000-over-prisantydning

Tenkte bare jeg skulle lage en åpen tråd om denne artikkelen. Hva tenker folk om dette? 

Artikkelen er bak en betalingsmur så du må gjerne oppsummere med noen stikkord. Hva mener vi om at noen har solgt en bolig over prisantydning? At noen flipper boliger? 

Regner med at det er flipping av boliger du reagerer på. Tenker det er en like legitim måte å tjene penger på som så mye annet. Om man bruker tid og penger på å gjøre boligen mer attraktiv for folk å bo i, så bra. Det er gjerne de som har et talent for det som kan lykkes, jeg ville ikke gjort det stort. Og det blir ikke nødvendigvis allverdens timelønn til slutt når man summerer opp alt man har brukt på materiale, verktøy, transport og omkostninger ved salg. Med mindre man gjør det så bra at det blir avisartikkel av det. Og som nevnt over, det er en reell risiko for at man har brukt veldig mye tid og penger og sitter jeg med null eller et tap, om boligprisene gjør et dupp. Om man kun flipper boliger uten å gjøre noen forbedringer, kun eier en kort periode med håp om å kunne selge til en bedre pris. Ja ikke mye til verdiskaping, men heller ikke gode muligheter for å tjene stort, og desto verre risiko for å tape penger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...