ili Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Fant nettopp ut at Henry sitt utseende er basert på voice actoren https://vm.tiktok.com/ZNeo7TjR3/ Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Politebro skrev (På 9.2.2025 den 14.59): Andre som får konstant bank? Føler meg som reek i game of thrones. I starten får man ofte det. Bruk mye tid hos trenere i strarten. Der kan du øve kombos til de sitter samtidig som du øker skill i det våpenet du øver med. Win win opplegg det Dette uten å ta skade. Prøv også å unngå å havne i situasjoner dere flere angriper deg samtidig. Særlig i starten. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden ili skrev (På 9.2.2025 den 15.33): Spilte 1ern og det var veldig gøy. Gleder meg til dette, men venter til eg har fått kloa i et 5090 først RTX 5090 trengs overhodet ikke Det er er vanvittig vakkert spill hvis du skrur alt på full pupp. Men selv da trenger du ikke 5090 med mindre du ønsker en zillion fps. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Gunfreak skrev (22 timer siden): Man gjør ekstremt lite skade med både bue og armbrøst i starten. Jeg har ikke noe problem at folk i brynje og gambeson tåler flere piler eller bolter fra dårlig kvalitet buer og armbrøster. Men jeg skøyt flere i trynet og hode uten at de døde. Og det er litt vel mye våpen "balanse" i et tilfelle skøyt jeg en skalla kar i bakhodet fra 5 meter og han daua ikke. Jeg har en outfit med crossbow. Men fant at det er bedre å gå i mele med en gang og få Mutt til å hjelpe. Har jeg flaks kan jeg stealth kille en kar før de andre kommer løpende Jeg bytta fra pil og bue til crossbow. Den jeg har nå gjør mere skade i hvert fall. Jeg har brukt mye tid hos han man kan trene pil og bue og crossbow og fått levla opp skillsa samtidig som jeg har tjent noen slanter på skytekonkurransen han har. Hvis jeg angriper en gjeng på kanskje på tre banditter så holder jeg bra distanse og rekker kanskje få avgårde to crossbow bolts før de er over meg. Bommer jeg på den ene bolten så vil alle tre nå fram til meg og da får jeg det travelt med sverdet ja! Min "kamp" outfit har både sverd og crossbow aktivt i beltet. Ellers felte jeg en stor hjort med ett velplassert crossbow skudd i hjerteregionen på dyret. Det var kult. Neste hjort stakk av etter at jeg traff han mere mot magen istedet. Hadde ikke med bikkja så mistet sporet på den. Burde kanskje ringt viltnemnda for hjelp 🤣 Endret 10 timer siden av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Fenris Helheim skrev (19 timer siden): Vanskelig å legge dette spillet fra seg om kveldene.... Koser meg for mye. Tips til dere som sliter i melee fights. Finn Tomcat som kan lære dere masterstrike. Endrer alt da man kan angripe direkte inn i fiendens slag istede for å parry. Og med bue etc så er det mest for å påføre bleed på mest mulig fiender før du drar sverdet. Og........Hunden Mutt er noe av den beste hjelpen du kan i i kamp, og bør finnes kjapt. Selger mye strong potions eg for mucho cash. Og blacksmithing for å lage mine egne våpen er ett must. Stjele hester er og en god inntektskilde, selges hos nomadene. Veldig gode tips alt det der! Blitt noen sene timer på kveldene og utpå natta også. 39 timer så langt. Utrolig vanedannende. Fått er perk sånn at mine potions lettere blir perfekte eller strong og flere i antall også hvis jeg lager de mellom midnatt og 0530 på morran. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Coastkey skrev (21 timer siden): Helt vanvittig tregt og kjedelig spill. Bare for å lage en potion må du gjennom en masse klønete småting. Cutscenes hele tiden og altfor mye prating. Tilogmed når du skal plukke noe herbs eller lignende så er det en liten cutscene HVER eneste gang. Veldig klossete bevegelser og slåssing og helt utrolig at dette har fått gode kritikker. Dårlig meny, dårlig info om hvordan og hvor og i det hele tatt minner det meg om et Commodore64 spill fra 1985...... Hadde jeg visst hvor ulidelig tregt og klunky dette var så hadde jeg aldri kjøpt til info til dere som er i tvil.... De "klossete" bevegelsene ved slåssing er ikke det i hele tatt. De er veldig godt utført og med god hensikt. Det er ikke noe action rpg, det er helt klart. De som forventer det blir skuffa. Det å lage gode potions blir en liten greie i seg selv som jeg er veldig glad i å holde på med. Fortsatt etter 39 timer i spillet. Nettopp det at du mere faktisk står og "lager" potions enn bare klikke rundt på en meny som andre spill, gjør det mere moro, for når du har beregnet koketiden riktig og treffer akkurat på det, så blir den som den skal og kanskje enda bedre det blir en "strong" utgave. Man føler man får en belønning for å være nøye når man blander og koker. Nice! Og så kan man levle sine egenskaper og aktivere en perks som gjør at du gjenvinner energi/helse mens du står og blander osv... Cutscenes hele tiden stemmer ikke. Du spilte nok bare starten av spillet og da er det en del. Men ikke noe mer enn i andre rollespill så snart man har kommet inn i hovedhandlingen. Ja, det er en liten cutscene for å plukke herbs. De kan man jo da heller kjøpe hvis man ikke liker å plukke blomster og urter selv. Eller gjør som meg, bruke leveling til å invistere i en perk slik at man plukker flere herbs pr gang. Da kan man brått få 10 urter på en "plukk" - og noen gang finne et smykke i gresset i tillegg somman kan selge også. Det er ikke dårlig info. Faktisk ganske utførlig dokumentasjon inne i spillet. Men man gidde å finne den i menyen og lese den. Det står rimelig rett fram forklart hva man skal gjøre og hvordan ting fungerer. Og utrolig mye informasjon der man kan lese om alt fra historiske hendelser til info om karakterer, steder, plante- og dyreliv, lover og regler der man er. Det er jo selve dybden i spillet som fremheves av folk som liker det, så det blir litt rart at du klager på dårlig info. Det du har rett i er at det er "tregt". Selv om jeg ikke ville brukt det ordet. Jeg synes det er skikkelig rå action. Men det krever mer av spilleren..Dine egne ferdigheter med mus/tastatur eller kontroller, samt din evne til å tolke fiendens bevegelser opp mot hva du greier, avgjør i langt større grad kampene enn... la oss si Dragon Age Veilguard - eller hvilket som helst anna action RPG der ute. Så det er slettes ikke for all, nei. Det gir jeg deg rett i. Det hjelper ikke ha bra stats hvis du feilberegner selv mot middelmådige fiender. Det er plenty av videoer på youtube og anbefaler de som finner det interessant å se noen av de. Det gir bedre informasjon enn hva jeg kan få fram - og ikke minst bedre informasjon enn på påstå at det er som et Commodore 64 spill fra 1985. (Jeg var 16 år i 1985 så føler jeg har riiiimelig oversikt over C64 katalogen fra den gang ) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 33 minutes ago, Dr.Peedee said: Veldig gode tips alt det der! Blitt noen sene timer på kveldene og utpå natta også. 39 timer så langt. Utrolig vanedannende. Fått er perk sånn at mine potions lettere blir perfekte eller strong og flere i antall også hvis jeg lager de mellom midnatt og 0530 på morran. Jeg kom over et tilfeldig tips online. Kan nesten beskrives som en exploit. For å lage weak saviour schnapps. Bare heller du vin i kjelen. Så en neve nettle og en neve belladonna. Ingen koking, ingen knusing. Urtene kan være helt ødelagte. Bare sleng det i vinen og hell. Med den ene perken kan du lage 2 weak saviour schnapps på type 20 sekunder. Og den bruker 1 mindre belladonna også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå