Gå til innhold

PC går i svart etter kort tid

Bamse_

Anbefalte innlegg

En venn av meg har kjøpt seg en ny pc for ca ett halvt år siden nå. Men etter en stund med bruk fryser pc'n eller går i svart og den må da rebootes. Har ingen peiling på hva som er feil så håpet på å få litt hjelp av noen som har litt mer peiling enn meg ;)

Cpu er en Intel Pentium 4 2.67 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512KB cache.

( http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&view=detailed )

Hovedkort: Abit IT7-MAX2

Ext clock (cpu/agp/pci): 133/66/3 MHz

Cpu core: 1.5 v

Dram volt: 2.5 v

System temp: 30C

CPU temp: 46C

Vet ikke helt åssen ram det er (ikke jeg som har kjøpt eller bygd pc'n) men det er i hvertfall en 512 mb brikke.

I tilegg vil ikke USB portene fungere. Kan dette ha noe med PSU'en å gjøre? :ermm:

Takker for all hjelp! :thumbs:

EDIT: Ramen er 333 mhz :)

Endret av MrX_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fryser den, kanskje flimrete skjermbilde før han mister tastatur/ mus - et mønster i problemet evt. feilmelding ?

Hvis han er sikker på at harddisken ikke er full, sjekk for konflikt i Enhetsbehandling - kjør oppdatert antivirus og spyware-sjekk.

Ta ut strømkabel og 'Clear Cmos' ( se manual ) evt. flytte om på plassering av kort/ kabler. Hvis OS'et blir stabilt nok, last alle windows oppdateringer og Bios både til hovedkort og skjermkort.

edit: kan også hjelpe å koble fra/ ta ut og kjøre "max magert" med maskinvare - samme gjelder programvare: hvis han ukritisk installerer alskens "nips" :ermm:

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Hvordan fryser den, kanskje flimrete skjermbilde før han mister tastatur/ mus - et mønster i problemet evt. feilmelding ?

Blir bare helt svart... Kan kansje være skjermkortet som bare kutter pga varme da? men da ville jo lyd osv virke videre da.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...