Bamse_ Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) En venn av meg har kjøpt seg en ny pc for ca ett halvt år siden nå. Men etter en stund med bruk fryser pc'n eller går i svart og den må da rebootes. Har ingen peiling på hva som er feil så håpet på å få litt hjelp av noen som har litt mer peiling enn meg Cpu er en Intel Pentium 4 2.67 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512KB cache. ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&view=detailed ) Hovedkort: Abit IT7-MAX2 Ext clock (cpu/agp/pci): 133/66/3 MHz Cpu core: 1.5 v Dram volt: 2.5 v System temp: 30C CPU temp: 46C Vet ikke helt åssen ram det er (ikke jeg som har kjøpt eller bygd pc'n) men det er i hvertfall en 512 mb brikke. I tilegg vil ikke USB portene fungere. Kan dette ha noe med PSU'en å gjøre? Takker for all hjelp! EDIT: Ramen er 333 mhz Endret 17. januar 2004 av MrX_ Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Hvordan fryser den, kanskje flimrete skjermbilde før han mister tastatur/ mus - et mønster i problemet evt. feilmelding ? Hvis han er sikker på at harddisken ikke er full, sjekk for konflikt i Enhetsbehandling - kjør oppdatert antivirus og spyware-sjekk. Ta ut strømkabel og 'Clear Cmos' ( se manual ) evt. flytte om på plassering av kort/ kabler. Hvis OS'et blir stabilt nok, last alle windows oppdateringer og Bios både til hovedkort og skjermkort. edit: kan også hjelpe å koble fra/ ta ut og kjøre "max magert" med maskinvare - samme gjelder programvare: hvis han ukritisk installerer alskens "nips" Endret 17. januar 2004 av Zink Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hvordan fryser den, kanskje flimrete skjermbilde før han mister tastatur/ mus - et mønster i problemet evt. feilmelding ? Blir bare helt svart... Kan kansje være skjermkortet som bare kutter pga varme da? men da ville jo lyd osv virke videre da.... Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ingen andre som hadde noen bra forslag på hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå