ilpostino Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar (endret) Jeg har et sett med Saramonic Blink 500 B2 som jeg prøver å koble til en Sony Xperia 1 VI. Jeg har koblet Saramonic mottageren til jack-inngangen på telefonen. Telefonen "skjønner" ikke at en mikrofon er koblet til. Jeg har en Røde VideoMic ME hvor telefonen skjønner dette med en gang. Begge senderne fra Saramonic er paret med mottageren. Noen tips? det kan hende at B2-pakken fra Saramonic er byget for kamerahus, og sender for svake signaler ut via jack-kabelen til at telefonen skjønner at noe er koblet til. Det finnes B5/B6 som er til telefon, men de kobes til va USB-C og ikke jack. Endret 9. februar av ilpostino Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Reddit sier en spesifikk kabel. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet mandag kl 08:48 Forfatter Del Skrevet mandag kl 08:48 Takk for svar. Mikrofonene finnes i litt forskjellige varianter. Den jeg har har utgang for 3.5mm jack, mens det finnes andre varianter som en kobler til telefonen rett i USB-porten på telefonen. Den varianten heter B4. Mye av grunnen til at jeg kjøpte akkurat denne varianten (B2) er fordi jeg kan bruke den både på telefonen og speilrefleks kameraet mitt. Jeg kjøpte en TRRS-kabel hos Kjell & company som heller ikke gjorde susen. I følge manualen skal jack-kabelen som fulgte med ha TRS i den ene enden og TRRS i den andre. Jack - USB-C kan funke, men synes det er litt snodig hvis det er alternativet når Jack - jack fulgte med myggene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Kjøpte en ny kabel hos Scandinavian photo i går som var TRS i den ene enden og TRRS i den andre, og det gjorde susen. Den andre kabelen som jeg kjøpte hos Kjell hadde TRRS i begge ender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå