Maskinfører Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Powertrainer skrev (7 timer siden): Ja er vel stor forskjell på merkene. Ble helt avhengig av feilkodelesern når jeg hadde volvo xc90 Ja er nok det hadde Volvo V70 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar The Avatar skrev (10 timer siden): Har dessverre tilsvarande erfaring frå ein Polo eg hadde, den bilen hadde heilt andre problem men også der så vedvarte feila også etter verkstedsopphald til eg sjølv bytta batteri. Sjølv om spenningsnivået i batteriet var godt innafor det nivået det skulle være på så var det tydeleg at ei spenning i det lågare skiktet førte til at diverse sensorar ikkje fungerte som dei skulle. Det mest hysterisk irriterande symptomet var kanskje ein overfølsom bilalarm som kunne løyse seg ut berre ved at eit større køyretøy passerte min parkerte bil. Skulle tru at eit merkeverksted hadde litt meir kjennskap til feilsøking på modellane dei forhandlar. Å plugge til eit diagonseverketøy, starte bilen, og lese av "ingen feilmelding", det får eg også til. Når det gjeld denne bilen. Eit super-enkelt fyrste grep du kan gjere er å prøve å starte bilen med reservenøkkelen for å utelukke eventuelt identifisere om det er nøkkelen din som er problemet. Det kan rett og slett være at elektronikken i nøkkelen du bruker mest har starta å svikte. Det neste er som nemt å bytte bilbatteri. Særleg i samband med oppstart så er det fleire ting som dreg straum, alt frå bilradio til køyrelys, og om batteriet er litt svakt så kan det føre til diverse feilmedlingar. Ja Møller det flinke til å bytte deler dem etter 20 000,- er du kanskje heldig og får en bil som virker var trist med han som gikk på 2 lambdasonder og en katalysator uten at Det fiksa feiler 😄 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 10. februar Del Skrevet 10. februar Du gir jo et veldig godt hint selv om hva som kan være galt. "Key not detected" betyr vanligvis at startsperren ikke klarer å identifisere at det er en nøkkel i nærheten, og da har du ikke sjangs til å få start. Skifte batteri i fjernkontroll hjelper ikke, da batteriet kun driver elektronikken til sentrallås/fjernkontroll. Startsperren trigges av en RFID-brikke i nøkkelen som får strøm fra en spole i rattstammen. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar On 2/10/2025 at 10:35 PM, AL123 said: Startsperren trigges av en RFID-brikke i nøkkelen som får strøm fra en spole i rattstammen. Er det noen (enkel) måte å teste RFID-brikken i nøkkelen på? Jeg antar at det burde være billigere å anskaffe en ny nøkkel enn å bytte "spolen i rattstammen" - hvis den er defekt -, men delepriser lever jo sitt eget liv, så ... Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar nebrewfoz skrev (3 timer siden): Er det noen (enkel) måte å teste RFID-brikken i nøkkelen på? Jeg antar at det burde være billigere å anskaffe en ny nøkkel enn å bytte "spolen i rattstammen" - hvis den er defekt -, men delepriser lever jo sitt eget liv, så ... Jeg vil tro firma som kan lage nye nøkler til biler kan lese / teste at RFID fungerer? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet tirsdag kl 17:29 Del Skrevet tirsdag kl 17:29 Gjorde ikke noe like omfattende, men byttet noen slitedeler på Smart Repair uten at problemet forsvant. Jeg fikk refundert hele beløpet etter å ha sendt de en klage på epost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå