Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blinkende sort skjerm ved videoavspilling

Anbefalte innlegg

Hei,

Nettopp tatt en re-installering av W10
Etter denne installasjonen opplever jeg at skjermen blinker ut i sort når jeg kommer i kontakt med det meste av video.
Enten det er på Youtube, eller reklame/videosnutter på diverse nettsider.

Dette problemet har jeg hatt før, i den forstand at det skjer ved hver reinstallasjon av W10.
Jeg klarer å løse problemet før eller siden, men husker bare ikke hvordan, siden det går år i mellom hver re-installasjon.
Denne blinkingen var altså ikke tilstede før ny re-innstallering av W10

Jeg regner med blinkingen er relatert til grafikkortet og dets drivere / skjermen.
Det er jo det samme blinkingen som skjer når du innstallerer drivere, eller forrandrer på skjerm oppløsningen.

Blinkingen oppstår når jeg er på diverse nettsider, og Edge "fanger opp" forskjellige videosnutter/reklame på siden.
Da blinker skjermen sort en gang.
Går jeg inn på YT og sveiper over videothumbs, så blinker skjermen en til to ganger.

Jeg kan slå av Grafikkakselerasjon i Edge og blinkingen forsvinner, men da kjører også videoene veldig hakkete.
Sånn sett er ikke dette et alternativ.
Selv om jeg synes det er rart at ikke CPU'en klarer å dra HD filmer, uten å hakke.
Joda, det er en eldre CPU, men den kjører på 2,8 GHz (Intel i5 760 på 2,80GHz) så dette burde den vel klare fint ?
Jeg aner ikke om Grafikkakselerasjon i Edge var aktiv før re-installasjonen av W10

W10 er oppdatert
Kjørt installasjonssjekk.

Nvidia Geforce GTX 1060 er oppdatert
Innstallert en clean install.

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...