Diskusjon.no Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar Tidligere PlayStation-sjef har ikke troen på heldigital konsoll.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) Har ikke hatt en Playstation siden Playstation 3, men her må Sony åpne for lesing av USB-media. Når et spill kjøpes så må det kunne lastes ned enten direkte til enheten og spilles av offline, eller kunne lastes ned på en ekstern enhet. Om de må, så på en verifisert, kryptert Sony-godkjent enhet allerede linket til brukeren før den kan brukes. De kommer garantert til å velge alternativ 1, men jeg tror de må velge mellom redusert markedsandel eller potensielt åpne for piratkopiering med en heldigital løsning. Og jeg synes min Playstation 3, som jeg jailbreaket og kunne spille av spill lokalt på, var treg og tungvint å bruke selv med optisk drev. Jeg blir mer og mer imot å bruke penger på digital løsninger, desto mer produsentene går utelukkende for abonnementsløsninger og "you own nothing"-utleieløsninger. Sånn som Steam. Endret 6. februar av PaladinNO Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar Bra! Fysiske medier har begynt å få en aldri så liten renessanse. Folk ser at streaming blir dyrere og dyrere, og stadig mer innhold forsvinner eller flytter til andre plattformer. Og selv digitalt innhold man kjøper ender opp med å bli slettet på kommando av innholdsprodusentene. Filmer, musikk og spill på disk kan brukes for alltid, kan selges videre eller gis bort, kan brukes 100 % offline, og vil aldri bli tatt fra deg eller endret på. 1 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) Personlig tror jeg verdien totalt sett med disc er mye høyere enn uten. Media har jo alltid vært en del av konsoller og det endret seg ikke når man gikk bort fra cartridge til CD/DVD/Blu-Ray. Ja, det er noe herk å ha fysiske media fordi en aldri vet optimal mengde å produsere, så det vil alltid oppstå overskuddslager som igjen gir lave priser. Dette er noe digital distribusjon helt eliminerer. Summen er jo at kundene tjener på dette og produsentene taper. Endret 6. februar av vidor 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) vidor skrev (6 timer siden): Ja, det er noe herk å ha fysiske media fordi en aldri vet optimal mengde å produsere, så det vil alltid oppstå overskuddslager som igjen gir lave priser. Dette er noe digital distribusjon helt eliminerer. Summen er jo at kundene tjener på dette og produsentene taper. Det er vel dette produsentene satser på. Jeg kan forstå de ønsker å vite hvor mye de skal produsere, og når det ikke er mulig så vil de heller ha kontrollen over distribusjonen selv, med digitale kanaler, enn å tape penger på fysiske varer som bare blir liggende på lager. Hvilket i praksis, med en digital løsning, kun går utover kundene / forbrukerne siden de da ikke eier det de betaler for. Alternativet er å åpne for nedlasting av lokale kopier etter kjøp, men da hyler de "piratkopiering!" med en gang, så det vil ikke skje. Mangel på lokal nedlasting, pluss fjerning av materiale man kanskje er interessert i fra strømmetjenester uten varsel, er grunnen til at jeg har null respekt for slike løsninger. En venn av meg begynte å se på Bud Spencer-filmer på Netflix, men før han ble ferdig så ble alle fjernet. Endret 6. februar av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar PaladinNO skrev (15 minutter siden): En venn av meg begynte å se på Bud Spencer-filmer på Netflix, men før han ble ferdig så ble alle fjernet. Vi har alle vært der. For mange år siden fant jeg Warehouse 13 på Netflix og begynte å se på. Likte den godt, så gledet meg til å vise den til (eks)kjæresten min. Men dagen etter når jeg skulle vise den til henne, var den sporløst borte. Det viste seg at dagen jeg fant Warehouse 13 også var siste dagen Netflix hadde lisens til å vise den... Samme skjedde flere år senere. Jeg så sci-fi-serien Under the Dome. Litt etter skulle jeg vise den til pappa, da han har mye samme smak i TV-serier som meg, men da var den sporløst vekke fra Netflix. I dag eier jeg både Under the Dome, Warehouse 13 og en mengde andre filmer og serier på DVD/Bluray. Og Netflix eller andre streaminigabonnement har jeg ikke hatt siden 2022. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå