Diskusjon.no Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Tidligere PlayStation-sjef har ikke troen på heldigital konsoll.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Har ikke hatt en Playstation siden Playstation 3, men her må Sony åpne for lesing av USB-media. Når et spill kjøpes så må det kunne lastes ned enten direkte til enheten og spilles av offline, eller kunne lastes ned på en ekstern enhet. Om de må, så på en verifisert, kryptert Sony-godkjent enhet allerede linket til brukeren før den kan brukes. De kommer garantert til å velge alternativ 1, men jeg tror de må velge mellom redusert markedsandel eller potensielt åpne for piratkopiering med en heldigital løsning. Og jeg synes min Playstation 3, som jeg jailbreaket og kunne spille av spill lokalt på, var treg og tungvint å bruke selv med optisk drev. Jeg blir mer og mer imot å bruke penger på digital løsninger, desto mer produsentene går utelukkende for abonnementsløsninger og "you own nothing"-utleieløsninger. Sånn som Steam. Endret 2 timer siden av PaladinNO Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Bra! Fysiske medier har begynt å få en aldri så liten renessanse. Folk ser at streaming blir dyrere og dyrere, og stadig mer innhold forsvinner eller flytter til andre plattformer. Og selv digitalt innhold man kjøper ender opp med å bli slettet på kommando av innholdsprodusentene. Filmer, musikk og spill på disk kan brukes for alltid, kan selges videre eller gis bort, kan brukes 100 % offline, og vil aldri bli tatt fra deg eller endret på. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Personlig tror jeg verdien totalt sett med disc er mye høyere enn uten. Media har jo alltid vært en del av konsoller og det endret seg ikke når man gikk bort fra cartridge til CD/DVD/Blu-Raw. Ja, det er noe herk å ha fysiske media fordi en aldri vet optimal mengde å produsere, så det vil alltid oppstå overskuddslager som igjen gir lave priser. Dette er noe digital distribusjon helt eliminerer. Summen er jo at kundene tjener på dette og produsentene taper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå