Karltorbj Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar (endret) Letterboxd skrev (På 5.2.2025 den 22.35): Jeg har aldri drikket alkohol (29 år) men vil begynne. Jeg trenger noe for å holde meg gående siden jeg synes livet er for vanskelig. Hvordan drikker jeg tryggt for første gang? Hvor mye kan man drikke uten å bli full? Hvilke ølmerker er dårlige kvalitet og hvilke er gode? Moderatorer, vennligst ikke fjern denne tråden. Jeg spør hvordan man kan drikke trygt, som er noe normale nordmenn gjør. Dette er noe som bør være lov å spørre. Fantastisk rusmiddel, ikke sant. En maa raadfoere seg, for en er ikke trygg. Og en har all grunn, til aa vaere utrygg. Endret 7. februar av Karltorbj Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Alkohol er dårlig medisin. Drukne sorger i alkohol er en myte. Det forsterker bare følelser og senker bedømmelseskraften. Men om du først skal prøve å drikke for første gang, hold deg til øl, cider eller noe av tilsvarende alkoholvolum. Ikke drikk på tom mage og ta deg god tid. Da bør du være i stand til å regulere din egen promille veldig bra. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Husk paa en ting, du er den siste, som forstaar, at du er full. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Uderzo skrev (På 5.2.2025 den 23.17): Du sier det er for selvmedisinering, og det er ikke bra for noen, veien til alkoholisme er kort, spesielt for personer i din situasjon. Stemmer det ble en del flasker når pappa døde han var den siste jeg hadde av familie 1 Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Letterboxd skrev (På 5.2.2025 den 22.35): Jeg har aldri drikket alkohol (29 år) men vil begynne. Jeg trenger noe for å holde meg gående siden jeg synes livet er for vanskelig. Hvordan drikker jeg tryggt for første gang? Hvor mye kan man drikke uten å bli full? Hvilke ølmerker er dårlige kvalitet og hvilke er gode? Moderatorer, vennligst ikke fjern denne tråden. Jeg spør hvordan man kan drikke trygt, som er noe normale nordmenn gjør. Dette er noe som bør være lov å spørre. Ta deg 2 halv litere med øl en kveld. Så forsetter du med Muncholm Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 7. februar Forfatter Del Skrevet 7. februar (endret) Takk for alle kommentarer. Skal lese gjennom Endret 7. februar av Letterboxd 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Når du er ferdig med å tenke, tar du deg en joggetur. Du føler deg bedre etterpå. Du er i faresonen for å utvikle avhengighet. Alkohol ødelegger liv og helse. Kjøp heller te og mørk sjokolade. Da kan du kose deg med noe godt, og ha god samvittighet. 1 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) On 2/5/2025 at 10:35 PM, Letterboxd said: Jeg har aldri drikket alkohol (29 år) men vil begynne. Jeg trenger noe for å holde meg gående siden jeg synes livet er for vanskelig. Som omtrent alle andre har påpekt er det der ikke nogen god grunn til å begynne med rusmidler uansett type. Jeg har begynt å drikke vin på mine gamle dager... har nylig runnet 50. Drak aldri før på egen hånd og kun enkelte ganger i livet blitt så full at jeg var dårlig dagen derpå. Jeg drikker nå vin for å forsterke smaksopplevelsen av maten jeg spiser, ikke for å glemme virkeligheten. Med den rette vinen blir middagen en mye større opplevelse og skal jeg virkelig kose meg, lager jeg et ostefat, igjen med den riktige vinen. Blir aldri mer enn to glass; nok til å bedre stemningen, men uten å bli direkte full. Endret 8. februar av tigerdyr 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå