FranZe Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tidligere har jeg ikke vært så nøye på det og har blant annet bare handlet på f.eks Biltema. Men nå har jeg en del jeg skal trekke og regner med det er en forskjell på de diverse kablene, selv om eventult begge har like specs. Skal trekke både til uttak samt at jeg også må ha kabel hvor rj45 kontakt skal settes på. Kravet til kabelen til uttak er at det klarer poe++ samt 2.5Gbps, med ett strekk på 25M (for å ta i noe). Ser de selger 305 meter men det blir vel litt i lengste laget, 100M burde være mer passende. Er det stor forskjell på kvalitet på kablene? Noen som har noe forslag? Takk på forhånd 😁 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Standard rull er 305 meter eller 1000 fot. Det har blitt solgt rimeligere kabel av typen CCA eller CCE, Copper Clad Ethernet. I stedet for ledere laget av kobber er ledere laget av aluminium, med et lag kobber utenpå. Fordelen er rimeligere produksjon. Ulempen er mindre egnet til PoE installasjoner slik jeg forstår. Aluminium gir høyere motstand. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Ok da, jeg skal ikke være vanskelig og kan ta en 305M rull. Men er litt i villrede på hvilken kabel som jeg skal kjøpe, så trenger egentlig ett tips eller to. Poe++ er som sagt ett krav, så om prisen går noe opp så får det bare stå til. Holder det bare at det er 23AWG og cat 6? Akkurat på dette er jeg veldig lite viten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå