Gå til innhold

Største og minste sted i norge som Ikke har/har ditt og datt.

Anbefalte innlegg

Denne typen info er overaskende interresant for meg, selv om jeg ikke kan bruke den til noe. Samt diskusjoner om hvorfor det ble sånn. fyll gjerne igjen ett av hullene, eventuelt bare nevn en kandidat. Eller en ny kategori.

Mest befolkede sted som ikke har Togstasjon er Tromsø.

Minste befolkede sted som har togstasjon er:  ?Nordagutu? (316 innbyggere)

Største sted som ikke har Kino er?

Minste sted som har kino er?(daglige visninger)

MInste sted som har kino (ukentlige visninger)

Minste sted som har kjøpesenter(minimum 10 butikker) er  ?Slitu? (786innbyggere)

Største sted som ikke har kjøpesenter(10 butikker eller mere) er: 

Minste sted som har VGS er: ?Storslett?

Største sted som ikke har VGS er: ?

Minste sted som har dagligvareforretning(ikke bensinstasjon) er:  ?Langfjordbotn?(114 innbyggere)

Største sted som ikke har dagligvareforretning:

Største sted utenfor Nord-norge som ikke har Togstasjon?

Endret av Loading......
Lenke til kommentar
  • Loading...... endret tittelen til Største og minste sted i norge som Ikke har/har ditt og datt.
Videoannonse
Annonse
Loading...... skrev (På 5.2.2025 den 20.17):

Denne typen info er overaskende interresant for meg, selv om jeg ikke kan bruke den til noe. Samt diskusjoner om hvorfor det ble sånn. fyll gjerne igjen ett av hullene, eventuelt bare nevn en kandidat. Eller en ny kategori.

Mest befolkede sted som ikke har Togstasjon er Tromsø.

Minste befolkede sted som har togstasjon er:  ?Nordagutu? (316 innbyggere)

Største sted som ikke har Kino er?

Minste sted som har kino er?(daglige visninger)

MInste sted som har kino (ukentlige visninger)

Minste sted som har kjøpesenter(minimum 10 butikker) er  ?Slitu? (786innbyggere)

Største sted som ikke har kjøpesenter(10 butikker eller mere) er: 

Minste sted som har VGS er: ?Storslett?

Største sted som ikke har VGS er: ?

Minste sted som har dagligvareforretning(ikke bensinstasjon) er:  ?Langfjordbotn?(114 innbyggere)

Største sted som ikke har dagligvareforretning:

Største sted utenfor Nord-norge som ikke har Togstasjon?

Største stedet som jeg vet som ikke har kino er bygda Ålgård sør for Stavanger. 12.000 innbyggere (altså like stort som Notodden), men ingen kino, en liten pub, og et knøttlite kulturhus. Ålgård hadde togstasjon, men både den og linja er nedlagt for lengst, men både Molde og Ålesund har ikke togforbindelse, og de byene er større enn Ålgård. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mr.Duklain said:

Største stedet som jeg vet som ikke har kino er bygda Ålgård sør for Stavanger. 12.000 innbyggere

Interresant. Sku trodd det var marked for en sal med så mye folk. Tipper det har blidt vist film mot betaling regelmessig en eller annen gang etter krigen der.

Ikke er det noen kino hos nærmese nabo heller, som kunne dempet behovet å delvis forklart det. Ettersom det er 30-35 min med offentlig transport til nærmeste Kino fra ålgård sentrum,

Endret av Loading......
Lenke til kommentar
Loading...... skrev (1 time siden):

Interresant. Sku trodd det var marked for en sal med så mye folk. Tipper det har blidt vist film mot betaling regelmessig en eller annen gang etter krigen der.

Ikke er det noen kino hos nærmese nabo heller, som kunne dempet behovet å delvis forklart det. Ettersom det er 30-35 min med offentlig transport til nærmeste Kino fra ålgård sentrum,

Ja, det er merkelig, men nå skal det sies at Jæren som helhet har dårlig kollektivtilbud, og dermed er Bil alfa omega, og da er det 10 min ish til nærmeste Kino i Sandnes eller Bryne. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mr.Duklain said:

Ja, det er merkelig, men nå skal det sies at Jæren som helhet har dårlig kollektivtilbud, og dermed er Bil alfa omega, og da er det 10 min ish til nærmeste Kino i Sandnes eller Bryne. 

Jeg tenkte mer på alle mindreårige som farter rundt. Noen kan selvsagt bli kjørt.  De som er oftest på Kino er 13 til 19 i følge en nå "litt" gammel undersøkelse (2016) fra ssb.

Endret av Loading......
Lenke til kommentar
Loading...... skrev (1 time siden):

Jeg tenkte mer på alle mindreårige som farter rundt. Noen kan selvsagt bli kjørt.  De som er oftest på Kino er 13 til 19 i følge en nå "litt" gammel undersøkelse (2016) fra ssb.

Ja, Ålgård burde ha kino, og ja bygda har i en årrekke hatt problemer med ungdomskriminalitet. Om et kinotilbud hadde læst det problemet over natten tviler jeg på, men det hadde nok hjulpet på sikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...