terjX Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Lurte på om noen kjente til Herrie's frmware 108v2 med booktype setting features for NEC 1300A. Har lest et sted at det med denne firmware skal gå an å brenne f.eks PS2-spill og spille dem uten mod-chip ,og hvis du har problemer med å få spilt av en DVD-Backup på din DVD-spiller kan du forandre på booktypen slik at spilleren klarer å lese den. Slik jeg har forstått det kan man ved å bruke DVDInfoPro sette booktype på DVD+R(RW)/DVD-RW til>>>>>DVD-Rom før du tar backup av PS2-spill. Noen med erfaringer anngående dette? F.eks. hvilket brenne-program dette skal funke med? Lenke til kommentar
Wave Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 dette hørtes meeeget interessant ut. Vet desverre ikke noe om det, men håper noen kan opplyse oss her. Står ikke noe mer utfyllende på Herrie's side da? Lenke til kommentar
mark Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 kan bli interesant.... får se litt runt her Lenke til kommentar
HEE Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 bruker denne firmwaren jeg og . Som dere hakke jeg snøring på hva den gjør . men send mail til herrie det gjorde jeg og fikk fint og relatift rask svar på det jeg lurte på. Lenke til kommentar
mark Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) jada, nå blir det action, sett igang, funker fett! http://herrie.rpc1.org/downloads/n108v2.exe ta med denne også http://herrie.rpc1.org/downloads/nec108v2.txt (svarer på litt) Endret 18. januar 2004 av mark Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Må nesten investere i en NEC 1300A, får bestille med min nye harddisk når jeg bestiller den! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvis dette også gjelder xbox, kan jeg jo spille xbox live med backupsene mine ' noe som bare er for godt til å være sant.. Lenke til kommentar
terjX Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Fant dette i hjelpefilen til DVDInfoPro: ----------------------------------------------------------------------------------------------- NOTE: We have discovered that the “Set Drive Default” settings are overridden by both Nero 5.5 and Nero 6.0 even if the book type settings are disabled, it still sends commands that overwrite and changes them. Stomp Record Now Max does not have this problem and writes the discs with whatever settings are default. We recommend you use Record Now instead of Nero. If anyone finds other burning apps that work correctly with the default book settings please email me. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Får teste dette ut i morgen. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har lest et sted at det med denne firmware skal gå an å brenne f.eks PS2-spill og spille dem uten mod-chip pliz tell me.. hvor leste du dette ?!?! Lenke til kommentar
terjX Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 jada, nå blir det action, sett igang, funker fett! http://herrie.rpc1.org/downloads/n108v2.exe ta med denne også http://herrie.rpc1.org/downloads/nec108v2.txt (svarer på litt) Hvis det virket, hviket brenneprogr. brukte du og hva tok du backup av? Lenke til kommentar
mark Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) har ikke prøvd selv, men så ut som andre på den siden hadde fått det til har ikke DVD plater i hus til å teste med heller, så håper at HEE kan svare, så ut som han hadde fått en utfylende mail av herrie, vi får bare håpe noe deler noen punkter her med oss: -Hvilket brennepro. -Hvordan brenne ps2 spill -Hva vi i det helle tatt skal laste ned å brenne ps2-spill av Endret 18. januar 2004 av mark Lenke til kommentar
terjX Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Har lest et sted at det med denne firmware skal gå an å brenne f.eks PS2-spill og spille dem uten mod-chip pliz tell me.. hvor leste du dette ?!?! Ref: "FantasticFW! Thanks to Bronkow and Herrie!!! I can now burn DVD and PS2s correctly and play without a Mod-Chip." hxxp://www.herrie.org/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloadcomments&lid=150&ttitle=#dlcom Lenke til kommentar
terjX Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Slik ser jeg for meg en "tutorial" for å brenne PS2-spill: ---------------------------------------------------------------- 1.Flashe med Herrie's frmware 108v2 2.Bruke DVDInfoPro (DVD+R>>>DVD-ROM) 3.Backup av spill med Alcohol 120% til HD 4.Brenne Image-filen med Stomp Record Now Max/Dx evt. Alcohol 5. Vet ikke hvordan du tar backup med Record Now Max (Har ikke prøvd dette progr.)men med Alcohol har du en "Image making wizard" hvor du kan hake av for PS2 som datatype. Hvis Record Now Max støtter *.mds kan du brenne Image-filen Alcohol laget. Hvis ikke kan en forsøke Alcohol til å brenne Image-filen uten å forandre på "book typen" slik som Nero vistnok gjør. Lenke til kommentar
Wave Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hørtes jo enkelt ut på papiret... men... hvem blir først til å poste resultat her? Lenke til kommentar
aSADAS Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hadde vært genialt visst det funka! Lenke til kommentar
Wave Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Vel, et lite forsøk; Jeg hadde en dvd+rw plate liggende. Forandret booktype til dvd-rom med dvd infopro. Brant en film med clonedvd. Platen blir nå gjenkjent som dvd-rom. Jeg gjorde samme forsøk, men med å sette booktype til dvd-r, også. Denne ble også gjenkjent som dvd-r. Ingen av gangene ville platen spille i de stasjonære dvd spillerne mine. Men det er antagelig for at disken er en +rw. Med dvd+r blir det kanskje annerledes. Har enda ikke fått meg RecordNow. Får dvd+r plater til uka. Skal forsøke mer da, med alcohol/clonedvd. Skal forsøke PS2. Har chip selv, men bruttern har ikke.. Endret 23. januar 2004 av Wave Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Noe nytt angående PS2 uten modchip og dette`? Lenke til kommentar
Wave Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Nei... venter på at den treige posten skal få fram pakken min med dvd+r plater. Skal teste ut da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå